ΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 3008 1.6 120 BlueHDi & EAT6 [test drive]

Η γαλλική εταιρία επιστρέφει με ένα ξεκάθαρο σχήμα που τοποθετείται ανάμεσα στις top επιλογές της κατηγορίας, από κάθε άποψη…

Peugeot 3008 BlueHDi 120hp caroto test drive (111)Αυτή την φορά οι Γάλλοι τοποθετούνται ξεκάθαρα στην κατηγορία των SUV αφήνοντας την crossover άποψη της προηγούμενης γενιάς του 3008 που είχε παρουσιαστεί πριν από περίπου επτά χρόνια. Όχι πως το προηγούμενο μοντέλο είχε κάτι, τουναντίον συνδυάζει ένα πρωτότυπο στιλ με μία πολυχρηστική στάση. Ωστόσο, το segment των MPV έχει πλέον παρακμάσει και αυτό που βρίσκεται σε έξαρση δεν είναι από αυτό των SUV όπου πλέον σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές έχουν να επιδείξουν και από ένα μοντέλο.

Με την σειρά της και η Peugeot τοποθετεί ξεκάθαρα πάνω από το 2008 το ολοκαίνουργιο 3008 που δίχως αμφιβολία κερδίζει τις εντυπώσεις σχεδόν σε όλους τους τομείς ώστε να αποτελεί μία από τις καλύτερες επιλογές στο είδος του. Οπτικά το νέο μοντέλο δεν φαίνεται να έχει καμία σχέση με το απερχόμενο που από μπροστά βγάζει μία εμφατική άποψη (με την σχεδόν κάθετη μάσκα), μια πιο συμπαγή από το πλάι (με την έντονη κλίση της οροφής) και με το πίσω μέρος (που ολίγον αμερικανίζει) να συμπληρώνει ένα σύνολο που το λες σικάτο. Ή και μπάνικο, αν προτιμάτε με την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος να φτάνει τα 22 εκατοστά!

Peugeot 3008 BlueHDi 120hp caroto test drive (11)Από την θέση του οδηγού θα αντικρύσεις ένα από τα πιο όμορφα «κόκπιτ» της κατηγορίας, συγκεκριμένα το νέας γενιάς i-cockpit που τόσο πολύ προβάλλουν οι Γάλλοι. Και δεν θα διαφωνήσω αφού πρόκειται για ένα ντιζαϊνάτο και καλοφτιαγμένο ταμπλό με πολύ καλή εργονομία και ορατότητα. Εδώ βοηθά και το ακόμη μικρότερο βολάν (πιο μικρό δεν γίνεται!) για να βλέπεις καλύτερα τον μεγάλο και στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ με τα πολύ όμορφα γραφικά και τους πολλούς συνδυασμούς εξατομίκευσης.

Από εκεί και πέρα στο μέσο του ταμπλό υπάρχει μία πολύ εύχρηστη touch-screen 8’’ που πλαισιώνεται όμορφα κάτω από τον αεραγωγό από μία σειρά από γουστόζικους διακόπτες για την άμεση επιλογή των βασικών λειτουργιών (κλιματισμός, ηχοσύστημα, πλοήγηση, μενού, τηλέφωνο, apps). Εννοείται πως υπάρχει πλήρη διασύνδεση με smartphone (βάσει του πρωτόκολλου MirrorLink που αναπαράγει το περιεχόμενο του κινητού), ενώ στις top εκδόσεις υπάρχει αναπαραγωγή τρισδιάστατων γραφικών του navi καθώς και ασύρματη φόρτιση (του κινητού).

Σχετικά με τους χώρους το νέο 3008 κατατάσσεται ανάμεσα στα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας και στο ταξίδι δεν ακούσετε κανένα παράπονο από τους πέντε -με λίγες παραχωρήσεις- συνολικά επιβάτες χάρη στο σχεδόν επίπεδο δάπεδο (και στο σχετικά μεγάλο μεταξόνιο των 2,675 μέτρων). Παρά το χαμήλωμα της οροφής στο πίσω μέρος υπάρχει αρκετός αέρας για τα κεφάλια, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές και πρακτικές. Πολύ πρακτικό είναι και το βαθύ ντουλαπάκι (κάτω από το υποβραχιόνιο) που χωρά μέχρι και ένα μεγάλο μπουκάλι.

Επίσης, ο χώρος αποσκευών προσφέρει συνολικά 520 λίτρα και χάρη στο Magic Flat υπάρχει εύκολη αναδίπλωση της πλάτης των καθισμάτων που δημιουργεί έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης με χωρητικότητα που φτάνει τα 1.580 λίτρα. Αν μάλιστα διπλωθεί και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, το ωφέλιμο μήκος φτάνει σχεδόν τα 3 μέτρα, ενώ στα παραπάνω προσθέστε τόσο το χαμηλό για SUV κατώφλι φόρτωσης όσο και τη δυνατότητα επιλογής ηλεκτρικής 5ης πόρτας (ανοίγει και με κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα).

photos: gkaragiorgakis

Το νέο 3008 βασίζεται στην ευμετάβλητη πλατφόρμα EMP2 για να διασφαλίσει το χαμηλότερο δυνατό απόβαρο (έως 100 κιλά), κάτι που γίνεται αισθητό στον δρόμο. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικά ευκολοδήγητο SUV και το μόνο που χρειάζεται να συνηθίσεις είναι το υπερβολικά μικρό τιμόνι, που κατά τα υπόλοιπα (ακρίβεια, αίσθηση) παίρνει άριστα. Στην διάθεση μας είχαμε την ντίζελ έκδοση 1.6 BlueHDi με τον κινητήρα των 120 ίππων που λειτουργεί… ρολόι (από χαμηλά και μόνο ψηλά θα κοπιάσει όπως κάθε ντίζελ) και προπάντων ήσυχα, γραμμικά και οικονομικά. Εδώ θα πρέπει για ακόμη μία φορά να τονίσουμε το πόσο καλούς πετρελαιοκινητήρες κατασκευάζουν οι μετρ του είδους Γάλλοι (Peugeot-Citroen αλλά και Renault).

Στην διάθεση μας είχαμε τόσο την έκδοση με το μηχανικό 6άρι κιβώτιο όσο και το αυτόματο και η κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν μεταξύ 6,8 και 7,8 λίτρων (σε μεικτές συνθήκες). Ο χειροκίνητος επιλογέας δεν θα προβληματίσει αφού κουμπώνει με σχετική ακρίβεια στις θέσεις του, ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το αυτόματο κιβώτιο EAT6 (με μετατροπέα ροπής) που αλλάζει γρήγορα και ομαλά τις σχέσεις (ειδικά στο Sport) και με σωστά kick-down (δυστυχώς οι Γάλλοι δεν δίνουν στοιχεία για την κλιμάκωση ώστε να δούμε αν είναι πιο κοντό ή όχι).

Η ελαστικότητα του μοτέρ είναι ιδιαίτερα χρήσιμη και πέρα από την άσφαλτο, όπου η απόσταση των 22 εκατοστών από το έδαφος επιτρέπει στο 3008 να κινηθεί χωρίς πρόβλημα και σε κακούς χωματόδρομους (αν και η κάπως σφιχτή ανάρτηση θα διαμαρτυρηθεί κάπως ξερά στις έντονες ανωμαλίες μαρτυρόντας την προτίμησή της στις ασφάλτινες διαδρομές). Επιπρόσθετα το γνωστό σύστημα Advanced Grip Control (στάνταρ εκτός των entry level εκδόσεων) βελτιστοποιεί την πρόσφυση των τροχών προσομοιώνοντας την λειτουργία ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μπλοκέ μέσω από 5 προγράμματα (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF). Σημαντική είναι η συμβολή του Hill Assist Descent Control (HADC) –ενεργοποιείται από ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα– για κίνηση με ταχύτητα έως 3 χλμ./ώρα σε πολύ μεγάλες κατηφόρες.

Εν κατακλείδι το νέο Peugeot 3008 είναι ένα από τα καλύτερα SUV στην κατηγορία του και αν στις προτεραιότητές σας υπάρχουν οι παράγοντες «σικ» και «κομφόρ» τότε αυτή ίσως να είναι η καλύτερη πρόταση. Η οποία όμως είναι και από τις ακριβότερες αφού οι τιμές ξεκινούν από τα 29.400€ για το 120άρι της δοκιμής μας και από τα 24.900€ για το 100άρι (δίχως το Active Grip, εδώ όλες οι τιμές πώλησης). Φυσικά, οι τσιμπημένες τιμές αντισταθμίζονται σε ένα μεγάλο ποσοστό από τον υπερπλήρη εξοπλισμό και τον high-tech διάκοσμο, ενώ η απουσία τετρακίνησης από κάθε έκδοση του 3008 μπορεί να ακούγεται κάπως αλλά οι Γάλλοι έχουν να λένε πως κατέκτησαν το Ντακάρ με ένα δικίνητο J.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 3008 1.6 BlueHDi 120 S&S 3008 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6
Κυβισμός 1.560 cc 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 3.500 88 kW (120 PS) / 3.500
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 1.750 rpm 300 Nm (30,6 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία common rail με υπερτροφοδότηση common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec 11,6 sec
Τελική ταχύτητα 189 km/h 185 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,9/ 4,1 / 3,9 lt/100 km 4,9 / 4,1 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 779 km 706 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 111 g/km 114 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental , 225/55 R18 Continental , 225/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.447×1.841×1.624 mm 4.447×1.841×1.624 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.593/1.601 mm 1.593/1.601 mm
Μεταξόνιο 2.675 mm 2.675 mm
Χώρος αποσκευών 520-1.482 lt 520-1.482 lt
Απόβαρο 1.375 kg 1.390 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 29.400€

από 31.600€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Να κάνω τον Δικηγόρο του Διαβόλου??
    Έχω το απερχόμενο 3008 και είμαι οικογενειαρχης !! Τι περισσότερο που προσφέρει το νέο 3008?
    ΝΤΙΖΑΙΝ ? Όντως πολύ πιο όμορφο εξωτερικά . Θα το θεωρώ όμως το ίδιο όμορφο και μετά από μερικά χρόνια ή θα μου είναι εντελώς αδιαφορο. Προσωπικά μου φαίνεται πολύ φρουφρού…..αγγίζει το όριο της υπερβολής. Το παλιό 3008 είναι άσχημο από κοντά, ίσως πιο συμπαθητικό όταν το βλέπεις από μακριά, αλλά σίγουρα στα μάτια μου είναι πιο όμορφο από τότε που το αγόρασα. Από κοντά το ΝΕΟ 3008, μου φαίνεται λιγότερο ογκώδες !!! Έχει αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος, αλλά η οροφή έχει μείνει στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο (έτσι εξηγείται και ο μικρότερος αέρας για τα κεφάλια των πίσω επιβατών)
    ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ? πολύ ποιοτικό και εκθαμβωτικό, αλλά σε σχέση με το προηγούμενο είναι λιγότερο πρακτικό. Δεν βλέπεις την οθόνη και το τιμόνι είναι πολύ χαμηλά !!! Επίσης προσωπικά η “διασπαση των ταμπλώ” με αιωρούμενες οθόνες με νευριάζει και μου χαλάει την αισθητική. Προτιμών την ενσωμάτωση τους στο ταμπλώ (νεο MEgane). Στα πίσω καθίσματα είναι λίγο πιο φαρδύ από το απερχόμενο, αλλά όντως υπάρχει λιγότερος αέρας για τα κεφάλια. Επίσης η κολώνα των πίσω αεραγωγών προβάλλει περισσότερο προς τα πίσω μειώνοντας των χώρο για τα γόνατα του μεσαίου επιβάτη.
    ΧΩΡΟΣ Αποσκευών? Βελτίωση Από τα 500 lt στα 520.
    Κατανάλωση????? Το δικό μου καίει λιγότερο (μικτός κύκλος 5.6 με 5.9 το πολύ).
    Το καινούριο έχει Hill descent control, που το παλαιο 3008 δεν έχει = βελτίωση !! πόσο όμως θα τεθεί σε εφαρμογή στην καθημερινή πράξη ??
    Για μενα είναι όμορφο στο όριο της υπερβολής, αλλά χωρίς να είναι περισσότερο πρακτικό από το προηγούμενο. Δεν έχει συρρόμενα πίσω καθίσματα (όπως το tiguan) και δεν έχει το διπλό πορτάκι στην πίσω πορτα που είναι πολύ βολικό (το χρησιμοποιείς και σαν κάθισμα) που παλιό 3008.
    Επίσης να υπενθυμίζω ότι όποιος έχει μπει στο παλιο 3008, δεν το λέει πολυμορφικό, δεν είναι picasso. Είναι ένα απλό υπερυψωμένο αυτοκίνητο…αλλά όχι πολυμορφικό. Το μόνο πολυμορφικό στοιχείο που είχε είναι να κατεβαίνει τελείως η πλάτη του συνοδηγού, το οποίο δυστυχώς το είχε μόνο η πιο ακριβή έκδοση !
    Διαβάζοντας αρθρα και βλέποντας videos είχα διαμορφώσει μια εικόνα που δεν επαληθεύτηκε όταν το είδα από κοντά στα σημεία που εγώ θεωρώ ουσίας για μένα. Δυστυχώς.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!