Οδηγούμε το νέο Nissan Micra στην Κροατία!

A

Αυτή τη φορά η Nissan επιστρέφει με ένα αυτοκίνητο που μοιάζει να απέχει έτη φωτός από το απερχόμενο μοντέλο και για να διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο της κατηγορίας του…

Αν σας έδειχναν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δίχως κανένα λογότυπο και σήμα θα μπορούσατε να στοιχηματίσετε με σιγουριά πως πρόκειται για ένα Nissan; Διότι το νέο Micra δεν αποτελεί έναν πολλά υποσχόμενο συνεχιστή προς την 5η γενιά, αλλά έχει ένα ειδικό βάρος αφού έχει σχεδιαστεί σε λευκό χαρτί για να σηματοδοτήσει παράλληλα την έναρξη μίας νέας σχεδιαστικής ταυτότητα που θα ακολουθήσουν οι Ιάπωνες στα επόμενα χρόνια.

Και για να το διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι ταξιδέψαμε μέχρι το Ντουμπρόβνικ για μια πρώτη επαφή με το νέο Nissan που δείχνει ακόμη πιο όμορφο, ενώ αναμφίβολα -και σε αντίθεση με ότι ίσχυε στο παρελθόν- το ντιζάιν θα αποτελέσει ένα από τα βασικότερα ατού έναντι του ανταγωνισμού. Έτσι, το αποκλειστικά πεντάθυρο Micra έχει ωριμάσει σχεδόν σε κάθε του διάσταση αφού είναι 17,4 εκατοστά μακρύτερο -από το προηγούμενο- με το συνολικό μήκος να φτάνει τα 3,999 μέτρα.

Ένα από τα βασικά στοιχεία που διαμορφώνουν ένα συμβατό με τα ευρωπαϊκά γούστα στιλ είναι οι έντονες ακμές και τα νεύρα, όπως και οι πιο δυναμικοί προβολείς με LED ημέρας που δημιουργούν ένα νεανικό και πιο αεροδυναμικό (με συντελεστή Cd 0,29) σύνολο. Το οποίο τονίζεται από το φαρδύτερο αμάξωμα με +7,8 εκατοστά (συνολικό πλάτος στα 1,743 μέτρα), ενώ αντίθετα το ύψος έχει μειωθεί κατά 5,5 εκατοστά (στα 1,455 μέτρα).

Στο εσωτερικό το ταμπλό ακολουθεί μία πιο συμβατική προσέγγιση με έναν ευανάγνωστο πίνακα με μεγάλα όργανα (ενδιάμεσα υπάρχει η κλασική οθόνη για το trip computer), το τιμόνι με το κοφτό κάτω μέρος προσδίδει ένα νεανικό τόνο, ενώ στο μέσο μία εύχρηστη οθόνη αφής (στην top έκδοση είναι 7’’ με NissanConnect) πλαισιώνεται από εύτακτα τοποθετημένους διακόπτες. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι τουλάχιστον ικανοποιητικές σε αριθμό, ενώ η ποιότητα κατασκευής και τα σκληρά πλαστικά (στις πλούσιες Tekna εκδόσεις κυριαρχεί το μαλακό υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό) είναι ιδιαίτερα προσεγμένα σε φινίρισμα ώστε να μην δείχνουν φτηνά.

Αυξημένο κατά 7,5 εκ. είναι και το μεταξόνιο (των 2,525 μέτρων) που διασφαλίζει ένα πιο άνετο και ευρύχωρο εσωτερικό που παρέχει όλες τις διευκολύνσεις με πλήρη διασύνδεση smartphone, ηχοσύστημα της Bose (στάνταρ στην έκδοση Tekna), συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας και άνεσης (προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόνομη πέδηση, έλεγχος τυφλής γωνίας στους εξωτερικούς καθρέπτες κ.α.).

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες μπορεί να μην είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, αλλά υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα δίχως τα κεφάλια να βρίσκουν στην οροφή (σ.σ. ακόμη και με οδηγό 1,85 μέτρων ο ακριβώς πίσω επιβάτης θα ταξιδέψει με σχετική άνεση). Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών που προσφέρει 300 λίτρα (έως 1.004 όταν πέσουν τα πίσω διαιρούμενα σε αναλογία 60/40 καθίσματα), αν και οι πλαϊνοί θόλοι μπαίνουν αρκετά προς τα μέσα (κάτι που ισχύει για πολλά «μικρά») μειώνοντας λιγάκι το πλάτος.

To νέο Micra βασίζεται σε μία αναβαθμισμένη εκδοχή της πλατφόρμας V-platform, αλλά υπάρχουν ριζικές αλλαγές στην έδραση των νέων μηχανικών συνόλων (κινητήρες και κιβώτια της Renault), στις αναρτήσεις… μέχρι στην θέση των πεντάλ και του ρεζερβουάρ. Το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση προέρχεται από το Qashqai, ενώ οι δεσμοί με το Clio είναι ισχυροί μιας και το νέο Micra είναι το πρώτο Nissan που κατασκευάζεται σε εργοστάσιο της Renault στην Ευρώπη (στο Fins της Γαλλίας μαζί με τα Clio και Zoe).

Στην χώρα μας το νέο Micra θα διατεθεί με τρεις κινητήρες. Η βενζίνη είναι η γνωστή turbo τρικύλινδρη των 898 κ.εκ. (0.9 IG-T κατά την Nissan) που αποδίδει 90 άλογα και 140 Nm ροπής, ενώ θα υπάρχει και μία ατμοσφαιρική στα 1.000 κ.εκ. με 73 ίππους και 95 Nm (όπως και στην περίπτωση του Clio). Όσον αφορά την ντίζελ έκδοση συναντάμε τον πολυφορεμένο 1.500άρη κινητήρα των 90 ίππων και των 220 Nm. Πέρα από τις εκδόσεις με το μηχανικό κιβώτιο (όλες με 5άρια), αργότερα (το 2018) θα υπάρξει και αυτόματη τύπου CVT.

Στον δρόμο το Micra εκπλήσσει θετικά με την καλορυθμισμένη ανάρτηση που συνδυάζει καλά επίπεδα άνεσης και δυναμικά χαρακτηριστικά με καλό «ζύγισμα» και στάνταρ τα ηλεκτρονικά για να επιβάλλουν την τάξη. Η θέση οδήγησης είναι βολική με καλό ύψος του εδράνου του καθίσματος, ίσως να αναζητούσα λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη, ενώ η ορατότητα προς τα έξω είναι από τις καλύτερες.

Η πολύ καλή ηχομόνωση δεν επιτρέπει τόσο την τρικύλινδρη χροιά, όσο και το πράο κροτάλισμα του ντίζελ να γίνουν (εννοείται ανά περίπτωση και έκδοση κινητήρα) ενοχλητικά, η ποιότητα κύλισης είναι από τις κορυφαίες για την κατηγορία, ενώ ο επιλογέας έχει καλό κούμπωμα και το τιμόνι με καλή ακρίβεια (δεν το λες και κοφτερό, αλλά ok για city car μιλάμε…).  Ωστόσο, περισσότερα θα έχουμε να πούμε την άνοιξη με την έλευση του νέου Micra… στα μέρη μας!

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close