NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Mercedes-Benz: Νέα μοντέλα με περισσότερο στιλ και δυναμική σχεδίαση!

Powerwall (F 015)

Ταξιδέψαμε μέχρι την Στουτγάρδη για να πάρουμε μία πρώτη γεύση από τις εκπλήξεις που μας επιφυλάσσει η γερμανική μάρκα για τα επόμενα χρόνια…

MERCEDES-DESIGN-ESSENTIALS (21)Σε έναν από τους διαδρόμους που οδηγούν στα άβατα του σχεδιαστικού κέντρου της Mercedes στο προάστειο της Στουτγκάρδης Σιντέλφινγκεν, υπάρχουν στη σειρά, τοποθετημένες σαν κάδρα, όλες οι εκδοχές της χαρακτηριστικής μάσκας της εταιρείας που έχουν παρουσιαστεί στην 130χρονη και πλέον ιστορία της…

Designprozess // Design processΔιαφορετικά σχήματα, άλλα μεγέθη, τροποποιήσεις στις αναλογίες, προκειμένου να προσαρμόζονται κάθε φορά στις απαιτήσεις και στο στυλ της εικόνας της Mercedes. Και μπορεί τα επιβατικά μοντέλα να είναι αυτά που γνωρίζουν οι περισσότεροι και αυτά που δίνουν ουσιαστικά στο στίγμα της εξέλιξης, αλλά το πορτοφόλιο της μάρκας περιλαμβάνει και τα επαγγελματικά της οχήματα -πρόκειται για το μεγαλύτερο κατασκευαστή φορτηγών σε παγκόσμιο επίπεδο, με παραγωγή σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία- που πρέπει να ακολουθούν την οικογενειακή ταυτότητα. Η οποία βέβαια πρέπει να αντικατοπτρίζεται και στις ανά τον κόσμο show room, στα περίπτερα της εταιρείας στις διεθνείς εκθέσεις κ.ο.κ.

Design Essentials "Sensual Purity"Για να επανέλθουμε στα επιβατικά μοντέλα της Mercedes η τελευταία μεγάλη αλλαγή στην εικόνα τους, χρονολογείται από το 2012 και προσδιορίζεται από την εμφάνιση της τρέχουσας γενιάς της Α-Class. Ο στόχος των σχεδιαστών υπό τη διεύθυνση του Gorden Wagener ήταν να μετατρέψουν τη Mercedes από μια παραδοσιακή σε μια μοντέρνα μάρκα πολυτελείας. Σε δεύτερο χρόνο να προσελκύσουν και ένα πιο νεανικό κοινό, κάτι που ήταν διαχρονικά η επιδίωξη των επικεφαλείς της.

Στην πράξη πέτυχαν και τα δύο, δίνοντας έμφαση στις ακμές και στις γωνίες, δημιουργώντας ένα έντονο ανάγλυφο στο αμάξωμα. Το επόμενο στάδιο του σχεδιασμού των Mercedes, που όπως γράψαμε θα εκφραστεί με τη νέα γενιά της A-Class, δεν θα έχει αυτές τις ακμές και τις γωνίες, καθώς θα έχουν ελαχιστοποιηθεί και θα τονίζονται αφενός οι όσο το δυνατόν πιο τέλειες αναλογίες και η συναισθηματική διαμόρφωση των επιφανειών, που επιπρόσθετα θα εκμεταλλεύονται και το φως δημιουργώντας στοχευμένα σκιάσεις που θα ενισχύουν την όλη εικόνα.

Η απλότητα της βασικής σχεδίασης και η ενσωμάτωση χαρακτηριστικών λεπτομερειών είναι μέρος του σχεδιαστικού DNA της μάρκας, ενώ από την πλευρά του ο Gorden Wagener μας χαρακτήρισε το συγκεκριμένο στυλ ως «Αισθησιακή Σαφήνεια»- Sinnliche Klarheit στα γερμανικά, συμπληρώνοντας πως η επιδίωξη είναι τα καινούργια μοντέλα της μάρκας να είναι «hot and cool». Που ορίζεται ως τόσο όμορφα ώστε να τα ερωτεύεται κανείς και τόσο διαφορετικά ώστε να εκπλήσσουν.

Design Essentials "Sensual Purity"Προκειμένου όλα τα παραπάνω να μπορούν να υλοποιηθούν, σε συνδυασμό με την εξέλιξη του σχεδιασμού των εσωτερικών, όπου πέρα από όλα τα άλλα δίνεται πολύ μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια και στους χρωματικούς συνδυασμούς, την παρουσίαση πρωτοτύπων που παρουσιάζουν τις νέες τάσεις -τελευταίες δουλειές ήταν η Vision Mercedes Maybach και η Mercedes F105 που αλλάζει ριζικά τη διαμόρφωση της καμπίνας- τη σχεδίαση των βαν, λεωφορείων, φορτηγών, αλλά και εσωτερικών αεροσκαφών, γιότ και κατοικιών με τα οποία επίσης ασχολείται το τμήμα Design, υπάρχει μια ομάδα περίπου 600 σχεδιαστών -ανάμεσά τους και αρκετοί Έλληνες.

MERCEDES-DESIGN-ESSENTIALS (1)Η μεγάλη αυτή ομάδα είναι αφενός κατανεμημένη σε διευθύνσεις και αφετέρου σε κέντρα ανά τον κόσμο, που έχουν στη διάθεσή τους την τελευταία λέξη της τεχνολογίας αλλά και τις παραδοσιακές μεθόδους όπως την κατασκευή μοντέλων από πηλό, μέχρι και σε κλίμακα 1:1 και συντονίζονται από την παραδοσιακή έδρα της μάρκας στο Σιντέλφινγκεν.

Φυσικά στον όλο σχεδιασμό των καινούργιων μοντέλων της Mercedes η ψηφιοποίηση αποκτά όλα και πιο μεγάλη βαρύτητα. Όπως χαρακτηριστικά μας ανέφερε ο Wagener η ψηφιοποίηση θα επιφέρει στα επόμενα 10 με 15 χρόνια πολύ περισσότερες αλλαγές από αυτές που έγιναν τα προηγούμενα 50, με κατάληξη βέβαια την αυτόνομη οδήγηση. Παράλληλα ανάφερε πως δεν θέλει να ακολουθήσει τη λογική των smartphones στο interface της F 015επικοινωνίας μεταξύ οδηγού, επιβατών και αυτοκινήτου και εξελίσσονται περισσότερα του ενός εναλλακτικά συστήματα για το σκοπό αυτό -μεταξύ αυτών και το Commant- και πως η ψηφιοποίηση πρέπει να απλοποιεί και να διευκολύνει τις όποιες διαδικασίες και να προσωποποιεί τη μετακίνηση.

Η εξέλιξη θέλει, στο όχι και τόσο απότερο μέλλον, ο άνθρωπος να σταματήσει να φροντίζει τη μηχανή, το αυτοκίνητο δηλαδή και η μηχανή να αρχίζει να φροντίζει τον άνθρωπο, μιας και θα ξέρει επακριβώς τι χρειάζεται και τι θέλει. Σε όλα αυτό το παζλ στοιχείων που συνθέτουν το τελικό αποτέλεσμα προστίθενται βέβαια τόσο η ποιότητα της όλης κατασκευής όσο και η διαχρονικότητα του συνόλου, που αποτελούν παραδοσιακές αξίες της Mercedes…

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!