ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

H κόντρα των εξακύλινδρων σε διάταξη V και σε σειρά [vid]

Οι εξακύλινδροι κινητήρες έχουν βρεθεί κάτω από το καπό μερικών από των πιο εμβληματικών αυτοκινήτων στην ιστορία, μεταξύ των οποίων η BMW M3 ή το Honda NSX…

Άλλοτε με τους κυλίνδρους σε σειρά και άλλοτε σε διάταξη V, οι εξακύλινδροι ήταν και παραμένουν η χρυσή τομή ανάμεσα στους πιο ταπεινούς τετρακύλινδρους και τους μεγαλύτερους και πιο πολύπλοκους και βαριούς V8. Ποιά όμως είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε διάταξης; Πού υπερτερούν και που χάνουν οι εν σειρά απέναντι στους V και το αντίθετο; Και ποια είναι εκείνα τα στοιχεία σε κάθε αρχιτεκτονική που τους δίνουν τον ξεχωριστό τους χαρακτήρα;

straight-v6Στο βίντεο που παραθέτουμε δίνονται όλες οι απαντήσεις σ’ αυτά τα ερωτήματα. Όπως φαίνεται οι εν σειρά υπερτερούν κατά κύριο λόγο στην πιο ομαλή λειτουργία τους και την απλότητα στην κατασκευή τους, και χάνουν σε ότι έχει να κάνει με το μεγάλο τους μήκος που δυσκολεύει την τοποθέτησή τους στα αυτοκίνητα. Ενώ οι V6 κερδίζουν στις διαστάσεις (κάτι που τους επιτρέπει να μπαίνουν με λίγες μετατροπές και στην θέση τετρακύλινδρων) αλλά χάνουν σε πολυπλοκότητα και την ανάγκη χρήσης αντίβαρων για την εξισορρόπηση των κραδασμών.

Στο μικρής διάρκειας και πολύ ενδιαφέρον βίντεο βλέπουμε αναλυτικά όλες τις παραμέτρους. Και όπως σημειώνεται λίγο πριν το τέλος, αν και ο εν σειρά φαινόταν να χάνει την μάχη απέναντι στον V6 η πρόσφατη ανακοίνωση της Mercedes για έναν εν σειρά εξακύλινδρο αναπτερώνει τις ελπίδες για αυτή την διάταξη και ανοίγει ένα ακόμα κεφάλαιο στην διαμάχη μεταξύ των εξακύλινδρων διαφορετικής φιλοσοφίας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button