Abarth 124 Spider [test drive]

Fiat Abarth 124 Spider caroto test drive 2017 (29)

Ελαφρύ, καλοζυγισμένο και με το σημάδι του Σκορπιού στο καπό. H Abarth αποφάσισε να αναβαθμίσει τη γκάμα της, παίρνοντας αυτή τη φορά σαν πρώτη ύλη το 124 Spider.

Οι πιο παλαιοί, όπως και οι γνώστες, θα δουν πιθανά μέσα από αυτό, την αναβίωση του Fiat Abarth 124 Rally, της δεκαετίας του ‘70. Βέβαια, πέρα από την οπτική ομοιότητα, τίποτα άλλο δεν είναι κοινό μεταξύ των δύο αυτοκινήτων. Το νέο Abarth 124 Spider έχει μέσα του κάτι από Mazda -καθώς μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο με το MX-5- γαρνιρισμένο όμως με αρκετές βελτιώσεις που θα κάνουν τη διαφορά, σε σχέση με την απλή έκδοση που φορά τα λογότυπα της Fiat.

Αναφορικά με την εξωτερική του εμφάνιση, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για ένα όμορφο αυτοκίνητο, με στιλ και δυναμισμό. Τον τελευταίο μάλιστα τον χαρίζει απλόχερα τόσο στους περαστικούς, όσο και στον οδηγό όπου, καθισμένος αρκετά χαμηλά, σε ένα κάθισμα με καλή πλευρική στήριξη, βλέπει μπροστά του να εκτείνεται ένα μακρύ, μυώδες καπό.

Εντός, τα πράγματα είναι κάπως σφιχτά, όπως ακριβώς αρμόζει σε ένα κλασικό roadster. Αρκετό δέρμα καλής ποιότητας, μέταλλο, λίγοι διακόπτες και ακόμα λιγότερες θέσεις για μικροαντικείμενα ενισχύουν τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Minimal, χωρίς όμως να είναι φτωχό. Η κεντρική οθόνη, παρά τα μικρά θεματάκια της στην ευκολία χειρισμού του ραδιοφώνου, προσφέρει το απαιτούμενο τεχνολογικό υπόβαθρο. Ο πίνακας οργάνων, με το κόκκινο στροφόμετρο, να δεσπόζει στη μέση, αποτελεί μία ακόμα πικάντικη πινελιά. Όσο για το τριάκτινο τιμόνι, με το σωστό βάρος, την αίσθηση που προσφέρει και την ταχύτητά του, συμπληρώνει ιδανικά το όλο σύνολο. Αν τώρα νιώσετε δυσφορία εντός, το άνοιγμα της κουκούλας μπορεί να σας προσφέρει τον αέρα που χρειάζεστε. Και για να μείνουμε λίγο σε αυτή, λέμε ότι πρόκειται για την πιο ελαφριά και γρήγορη, μηχανική, αναδιπλούμενη οροφή που έχουμε ποτέ συναντήσει! Σε ελάχιστα δευτερόλεπτα ανοίγει και κλείνει, χωρίς να απαιτεί δύναμη ή κάποια ιδιαίτερη ευκινησία από τον οδηγό.

photos: nmarinopoulos

Το Abarth 124 Spider, φυσικά, δεν χάνει την ευκαιρία να ξεδιπλώσει τις αρετές του στο δρόμο. Οι επεμβάσεις στις αναρτήσεις, σε αμορτισέρ, ελατήρια και άλλα στοιχεία από τους μηχανικούς της φίρμας, οδήγησαν στη δημιουργία ενός γνήσιου σπορ μοντέλου, που αφήνει μεν την άνεση σε δεύτερη μοίρα, πλην όμως αυτό δύσκολα θα στεναχωρήσει τον οδηγό. Οι επιταχύνσεις του είναι γρήγορες, παρότι θα πρέπει να κρατάς τις στροφές ψηλά για να πάρεις το κάτι παραπάνω. Στο τέλος της μέρας και αυτό δεν φτάνει. Το πλαίσιο του θα σήκωνε εύκολα 200+ άλογα αλλά τι να κάνουμε…

Σταθερό, σε όλες τις συνθήκες, με ελάχιστες κλίσεις, ουδέτερη συμπεριφορά που δεν επιτρέπει υποστροφές αλλά ούτε και υπερστροφή, αν δεν το επιδιώξει ο οδηγός. Γενικά, σε «προκαλεί» να θες να κινείσαι συνεχώς λίγο πιο πάνω από το κανονικό.  Ταυτόχρονα όμως σου εξασφαλίζει ένα μπλοκέ διαφορικό, που μεταφέρει αποτελεσματικά τη ροπή του κινητήρα, ένα καλό στη λειτουργία του σύστημα ευστάθειας και ένα εξαιρετικό σετ φρένων της Brembo -με 4πίστονες μπροστά δαγκάνες- που εγγυάται άμεσο φρενάρισμα, ανεξαρτήτως καταπόνησης και ταχύτητας κίνησης.

Περνώντας στον κινητήρα, ο 1.4 MultiAir των 170 ίππων, όπως προείπαμε, δείχνει λίγος για ένα τόσο δεμένο σύνολο. Παρόλα αυτά κάνει καλά τη δουλειά του. Χαμηλά δεν ενθουσιάζει, κινεί όμως άνετα το αμάξωμα των 1.155 κιλών σε καθημερινούς ρυθμούς. Όσο ανεβαίνουν οι στροφές πλαταίνει και το χαμόγελο, με άμεσο όμως αντίκτυπο στην κατανάλωση… Χαλάλι όμως, δεν θα αλλάζαμε τίποτα. Εκτός ίσως από τη Record Monza εξάτμιση, που έρχεται στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Οι τέσσερις απολήξεις της βοηθούν σίγουρα οπτικά, ο υψηλός όμως θόρυβος που παράγει, από ένα σημείο και μετά κουράζει. Πόσο μάλλον όταν στα αυτιά του μυημένου ακούγεται αρκετά «ρηχός» και τεχνητός, λόγω του μικρού κυβισμού.

Αποσπώντας βαθμολογίες άνω του μέσου όρου σε όλους τους επιμέρους τομείς, η Αχίλλειος πτέρνα του 124 Spider είναι το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Αυτό έχει μεν ένα τεράστιο θετικό -στη χειροκίνητη λειτουργία κρατάει τις στροφές στον κόφτη χωρίς να ανεβάσει ταχύτητα- από την άλλη όμως δεν εξασφαλίζει τόσο γρήγορες αλλαγές. Ορισμένες μάλιστα φορές δείχνει και να μπερδεύει. Σε κάθε περίπτωση, η Abarth θα μπορούσε να δώσει κάτι καλύτερο εδώ.

Με αυτά και με αυτά, το εν λόγω μοντέλο ζητά λίγο περισσότερα από 54.000 ευρώ για την απόκτησή του. Τι τίμημα είναι υψηλό και σίγουρα υπάρχουν GTI ταχύτερα από αυτό, με λιγότερα χρήματα. Παρόλα αυτά, η αίσθηση που προσφέρει, ο δυναμισμός του και το γεγονός ότι είναι roadster, το κάνουν να στέκεται μόνο στην κατηγορία του.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FIAT-ABARTH

Abarth 124 Spider ΑΤ – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.368 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκως/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 125 kW (170 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 2.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,9 sec
Τελική ταχύτητα 229 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 9,1 / 6,6 / 5,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 459 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 153 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Διπλά ψαλίδια / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Potenza RE050Α 205/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.054 x 1.740 x 1.233 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.496/1.503 mm
Μεταξόνιο 2.310 mm
Χώρος αποσκευών 140 lt
Απόβαρο 1.155 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 54.780€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close