ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Γαλλία τα Smart Fortwo & Forfour Electric Drive!

Η λίστα των παραγγελιών για τις ηλεκτροκίνητες εκδοχές των Fortwo & Forfour ανοίγει τον επόμενο μήνα, με τις τιμές πώλησης να ξεκινούν από τις περίπου 23.00€ και τις πρώτες παραδόσεις στην Ελλάδα να έχουν προγραμματιστεί από τον Ιούνιο…

Το 2016 ήταν η καλύτερη χρονιά από όλες για την Smart εμφανίζοντας αύξηση πωλήσεων κατά 21% με την γερμανική εταιρία να στοχεύει στην διεύρυνση της επιτυχίας της, λανσάροντας από αυτό το καλοκαίρι τις πιο ειδικές ED (Electric Drive) εκδόσεις. Αυτή τη φορά, στη νέα του ED γενιά, το Fortwo συντροφεύεται από την αντίστοιχη έκδοση του Forfour (το πρώτο ηλεκτρικό smart… με περισσότερες πόρτες!) με τα δυο αυτοκίνητα να έχουν την ίδια τεχνολογική βάση. Η οποία περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα (με ισχύ 81 ίππους και 160 Nm ροπής) και μπαταρίες λιθίου-ιόντων (χωρητικότητας 17,6 kWh, με 96 στοιχεία, εγγύηση για 8 έτη ή 100.000 χιλιόμετρα, την κατασκευάζει η Accumotive, θυγατρική της Daimler) που εξασφαλίζουν μία αυτονομία έως 160 χιλιόμετρα (155 για το Forfour, κατά τον κύκλο NEDC).

Οι ειδικοί της Smart στάθηκαν ιδιαίτερα στην ταχύτερη φόρτιση αφού με το στάνταρ φορτιστή των 4,6 kW, σε δίκτυο 220V και σε Wallbox (εντοιχιζόμενη μονάδα υποδοχής φόρτισης για οικιακή χρήση που πωλείται ξεχωριστά από το αυτοκίνητο), o χρόνος φόρτισης είναι στις 3,5 ώρες. Από τα τέλη του χρόνου θα είναι διαθέσιμος ένας ισχυρότερος ταχυφορτιστής των 22 kW που θα επιτρέπει την φόρτιση του 80% της μπαταρίας σε περίπου 45 λεπτά της ώρας. Από πλευράς επιδόσεων και παρά τα επιπλέον 140 κιλά (λόγω των μπαταριών), το Fortwo χρειάζεται 11,5 δλ. για το 0-100 (12,7 το Forfour) με την τελική να περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα (και στα δύο μοντέλα για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας).

Στον δρόμο τα ηλεκτρικά Smart κινούνται αναμενόμενα αθόρυβα και σβέλτα με την εντυπωσιακή επιτάχυνση που χαρακτηρίζει κάθε EV (Electric Vehicle) και όχημα μηδενικών ρύπων. Από πλευράς κατανάλωσης η θεωρητική αυτονομία είναι εφικτή (με μια κατανάλωση στις περίπου 13 kWh/χλμ.) αν και στις διαδρομές που κάναμε στα γραφικά στενά της πανέμορφης και ζωντανής φοιτητούπολης της Τουλούζης καταγράψαμε μια κατανάλωση στις περίπου 16-17 kWh. Με ένα πιο συνετό στιλ οδήγησης και στο πρόγραμμα Eco μπορεί κανείς με ευκολία να πετύχει μία πολύ χαμηλότερη κατανάλωση (ειδικά αν εκμεταλλευθεί σωστά την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση) και συνεπώς μία αυτονομία κοντά σε αυτή που δίνει ο κατασκευαστής (πρακτικά και προσωπικά εκτιμώ την πραγματική αυτονομία στα περίπου 120 χλμ.).

Κατά τα υπόλοιπα δεν υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις από τις συμβατικές εκδόσεις των Smart που γνωρίζουμε (σ.σ. υπάρχει και το Fortwo Cabrio ED, το μοναδικό ηλεκτροκίνητο κάμπριο της αγοράς) με μήκος αμαξώματος στα 2,69 μέτρα (3,49 το Forfour) και την γνωστή ευελιξία στην πόλη με τον απίστευτα μικρό κύκλο στροφής (7,3 μέτρα από τοίχο σε τοίχο). Οπτικά υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες όπως η κλειστή μάσκα μπροστά ή η απουσία απόληξης στο πίσω μέρος, καθώς και συγκεκριμένοι συνδυασμοί χρωμάτων που τονίζουν τον ED χαρακτήρα των αυτοκινήτων.

Όπως ισχύει για τα περισσότερα EV ο χρήστης μπορεί να έχει στην διάθεσή του μία εφαρμογή (app) στο smartphone (στο tablet, στο PC του κ.α.) για να πληροφορείται για την κατάσταση φόρτισης (χρόνος, αυτονομία κ.α.), την προ-ενεργοποίηση του κλιματισμού όταν το αυτοκίνητο είναι στην πρίζα κ.α. Επιπρόσθετα στοιχεία του βασικού εξοπλισμού είναι τα όργανα ένδειξης ισχύος/ανάκτησης ενέργειας και του αποθέματος της μπαταρίας.

Σύμφωνα με την Smart στα μεγάλα αστικά κέντρα ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που διανύει ένας οδηγός έχει μειωθεί στα περίπου 30-40 χιλιόμετρα την ημέρα, ενώ ο βασικότερος πελάτης χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρικό Smart ως δεύτερο αυτοκίνητο (το 55% των κατόχων Smart ED έχει ως βασικό  όχημα ένα πολυτελές άλλο μοντέλο για τα ταξίδια). Υπάρχει και μία δεύτερη κατηγορία οδηγών που χρησιμοποιεί το ηλεκτρικό Smart ως βασικό όχημα για την πόλη. Η τρίτη και πιο «προχώ», το χρησιμοποιεί σε κοινόχρηστα προγράμματα (car sharing όπως είναι το car2go), μία ανερχόμενη τάση (κάτι δύσκολο να εφαρμοστεί στην χώρα μας για πολλούς λόγους) που συνάδει με το e-mobility και που σήμερα αναλογεί σε ένα στόλο 8 εκατομμυρίων οχημάτων. Μάλιστα, η Smart εκτιμά πως το νούμερο αυτό θα φτάσει έως το 2025 τα 35 εκ.

Από την άλλη, Αξιοσημείωτο είναι πως η Smart κάνει αναφορά και για τον ανταγωνισμό στα EV -που προβάλλει την μεγάλη αυτονομία π.χ. έως 400 χλμ.- και αντιπαραβάλει το υψηλότερο κόστος τους που ξεκινά τουλάχιστον από τις 30.000 ευρώ. Τώρα, στην Γερμανία οι τιμές για τα ηλεκτρικά Smart ξεκινούν από 21.940€ με το κράτος να επιδοτεί την τιμή κατά 4.400€ και η τελική να πέφτει στα 17.540€. Παρόμοιες και μεγαλύτερες επιδοτήσεις/κίνητρα υπάρχουν στην Ισπανία και στην Γαλλία, ενώ όσον αφορά στην χώρα μας δεν υπάρχει προς το παρόν καμία τέτοια ευνοϊκή πρόβλεψη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button