Seat Ateca 1.6 TDI [test drive]

Με ένα όμορφο παρουσιαστικό, άνετους χώρους και έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, το Ateca εισάγει δυναμικά τη Seat στο χάρτη των SUV.

Κρίνοντας από τη συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά των SUV και τις υποκατηγορίες που αυτά καλύπτουν, θα λέγαμε ότι η Seat έχει ακόμα αρκετό δρόμο να διανύσει για να διεκδικήσει ένα σοβαρό μερίδιο από αυτή. Παρόλα αυτά, η έλευση του Ateca είναι σίγουρα ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα που χρησιμοποιεί και το νέο VW Tiguan, το SUV της ισπανικής εταιρίας διαθέτει, πρωτίστως, τον όγκο και την εμφάνιση ώστε να μην περνάει απαρατήρητο.

Τόσο εκτός, όσο και εντός, οι σχεδιαστικές γραμμές του αυτοκινήτου αντανακλούν το χαρακτηριστικό DNA της εταιρίας. Συμβατικό μεν, χωρίς στιλιστικές ιδιαιτερότητες, με δυναμισμό όμως, σε αρκετά μεγάλες δόσεις. Αναφορικά με το εσωτερικό, το ταμπλό του θυμίζει αρκετά Leon, με πολύ καλή εργονομία, καλά υλικά και μία μεγάλη, έγχρωμη οθόνη να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Όσο για τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, κρίνεται επαρκής για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το Front Assist, σύστημα αυτόματης πέδησης, διατίθεται στάνταρ, σε όλες τις εκδόσεις.

Περνώντας στους προσφερόμενους χώρους, είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί. Παρότι το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου κυμαίνεται στα 4,36 μέτρα, ο καλός χωροταξικός σχεδιασμός φροντίζει για την άνετη μεταφορά έως και πέντε ενηλίκων, με 510 λίτρα αποσκευών. Ειδικά για τον οδηγό, μπορεί εύκολα να ρυθμίσει τη θέση οδήγησης στα μέτρα του, απολαμβάνοντας ένα άνετο κάθισμα, με ικανοποιητική πλευρική στήριξη και καλή περιμετρική ορατότητα.

photos: nmarinopoulos

Το ισχυρό, ωστόσο, σημείο του αυτοκινήτου έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά. Διαθέτοντας ένα απόλυτα άκαμπτο αμάξωμα και σχετικά σφιχτές αναρτήσεις, σύμφωνα με τη γενικότερη φιλοσοφία της φίρμας, το Ateca συμπεριφέρεται και στρίβει σαν ένα μοντέλο μικρότερης αδράνειας και μεγέθους. Η συμπεριφορά του, γενικά ουδέτερη, κάθε άλλο παρά αφήνει τον οδηγό αμέτοχο. Αντιθέτως, μεταφέρει σε αυτόν αρκετή πληροφορία αλλά και την αίσθηση ότι δεν οδηγεί ένα άχρωμο, άγευστο και άοσμο SUV.

Στον ανοικτό δρόμο το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα ευθύβολο και σταθερό. Ακόμα όμως και αν επιλέξει κανείς να κινηθεί γρήγορα σε κλειστά κομμάτια, οι περιορισμένες κλίσεις στις στροφές -σε συνδυασμό με το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης- εμπνέουν μία αντίστοιχη ασφάλεια. Παράλληλα, θετική κρίνεται και η λειτουργία των φρένων, τόσο σε απόδοση, όσο και σε αίσθηση.

Στο αστικό περιβάλλον, η απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος και η ποιότητα κύλισης κυμαίνονται σε αντίστοιχα καλά επίπεδα, εξασφαλίζοντας έτσι έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Όσο για την τελική πινελιά, έρχεται από τον 1.600άρη TDI που κρύβεται κάτω από το καπό. Ο τελευταίος διατηρεί ένα «γρέζι» στη λειτουργία του, το οποίο όμως περνά κατά κανόνα απαρατήρητο, όπως αντίστοιχα απαρατήρητη περνά και η χαμηλή ηχητική του υπογραφή.

Αυτό που μένει είναι μία ελαστικότητα και ένα θετικό τράβηγμα, από τις χαμηλές στροφές, που, ανεβαίνοντας, μετατρέπεται σε ακόμα περισσότερη δύναμη, σχεδόν μέχρι τον κόφτη. Οι τιμές των 115 ίππων και των 250 Nm δεν είναι κορυφαίες για την κατηγορία, είναι όμως αρκετές για να κινήσουν με περισσή άνεση τα 1.375 κιλά του συνόλου, τόσο στην καθημερινότητα, όσο και σε κάποιο ταξίδι. Όσο για την κατανάλωση, διατηρείται σε λογικά επίπεδα.

Καταλήγοντας, το νέο Ateca δείχνει να είναι ένα συνολικά ολοκληρωμένο όχημα, με ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Δεν ξεχωρίζει κάπου αλλά δεν υστερεί και πουθενά, σε σχέση με τις υπόλοιπες προτάσεις του ανταγωνισμού, ακόμα και συγκρινόμενο με μοντέλα υψηλότερης κατηγορίας τιμής. Ως εκ τούτου, αξίζει κανείς να του ρίξει μια ματιά, αν προσανατολίζεται προς αυτή την κατηγορία

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SEAT

Seat Ateca 1.6 TDI- Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (115 PS) / 3.250-4.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,4 kgm) / 1.500-3.250 rpm
Τροφοδοσία Common rail και υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec
Τελική ταχύτητα 184 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,7 / 4,3 / 4,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 769 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 113 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Falken Ziex ZE914A, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.363 x 1.841 x 1.601 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.576/1.572 mm
Μεταξόνιο 2.638 mm
Χώρος αποσκευών 510 lt
Απόβαρο 1.375 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 23.850€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close