ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο KIA Picanto στην Ισπανία [first drive]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Η 3η γενιά του μικρότερου μοντέλου της Kia θα είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά τον Σεπτεμβριο με τιμές πώλησης που θα ξεκινούν από τις περίπου 10.300€…

Το Picanto (όσο και το συγγενές Hyundai i10) αποτελούσε ανέκαθεν μία από τις πιο αξιόλογες και δημοφιλέστερες επιλογές στην κατηγορία του (από τα 1,4 εκατομμύρια Picanto της τρέχουσας γενιάς που έχουν πωληθεί παγκοσμίως τα 300.000 κυκλοφορούν στην Ευρώπη). Για αυτό το λόγο οι Κορεάτες το μόνο που έπρεπε να κάνουν ήταν να διατηρήσουν την πετυχημένη του συνταγή και να το αναβαθμίσουν. Για την ακρίβεια μιλάμε για ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο που βασίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα της εταιρίας, με ένα πιο δύσκαμπτο πλαίσιο (βελτιωμένο κατά 32%) και μικρότερο βάρος έως 21 κιλά (λογικό αν αναλογισθεί κανείς πως το απόβαρο ξεκινά από 958 κιλά).

Το νέο Picanto θα λανσαριστεί αρχές φθινόπωρου σε τρεις εκδόσεις κινητήρων: τους ατμοσφαιρικούς 1.0 MPI και 1.2 MPI (έμμεσου ψεκασμού) με 67 και 84 ίππους (από 89 και από 104 γρ. CO2/χλμ., αντίστοιχα), ενώ προς τα τέλη του χρόνου η γκάμα θα ενδυναμωθεί από τη νέα 3-κύλινδρη turbo 1.0 T-GDI με τα 100 άλογα (ενδεικτική τιμή στις περίπου 13.000€, με το πακέτο GT-Line στις 14.000€).

Στους ισπανικούς δρόμους δοκιμάσαμε αρχικά την βασική έκδοση στα 1.000 κ.εκ., η οποία σε κερδίζει με την ελαστικότητα της και κυριότερο με την πολύ χαμηλή κατανάλωση (στα περίπου 5,5 λίτρα/100 χλμ.) αναδεικνύοντας την 3-κύλινδρη έκδοση οικονομική από κάθε άποψη (π.χ. κόστος χρήσης και κτήσης). Φυσικά, η 4-κύλινδρη του 1,25 λίτρου με τα 84 αλογάκια είναι ελαφρώς πιο «γεμάτη» σε ροπή και τραβά καλύτερα από χαμηλά, ενώ κίνητρο για την απόκτηση της αποτελεί και η μικρή διαφορά, μιας και θα κοστίζει 10.700€ (στα 12.700€ η φουλ έκδοση εξοπλισμού με το πακέτο GT Line, η αυτόματη έκδοση θα κοστίζει περίπου 1.000€ επιπλέον).

Στον δρόμο το νέο Picanto ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτό που λέμε «πως το καλό έγινε καλύτερο». Καταρχήν, η κύλιση του αυτοκινήτου είναι βελτιωμένη, την καμπίνα διαπερνούν λιγότερα ντεσιμπέλ και κραδασμοί, ενώ σε συνδυασμό με την καλύτερη απόσβεση της ανάρτησης η συνολική εικόνα παραπέμπει σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο 5άρης επιλογέας κουμπώνει πρόθυμα, το τιμόνι έχει «αστική» και κατά συνέπεια ελαφριά αίσθηση (αλλά δίχως να υπολείπεται σε ακρίβεια αφού η κρεμαγέρα είναι πιο «γρήγορη» κατά 13%  με λόγο 14,3:1 από 16,5:1), ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς για να μην κουράζει στην πόλη, ενώ overall το νέο Picanto είναι ένα ευκολοδήγητο city car ώστε να μην σε αγχώνει στην πόλη.

Σύμμαχος και οι κόμπακτ διαστάσεις όπου το μήκος έχει διατηρηθεί στα 3,595 μέτρα, αλλά όχι και οι χώροι οι οποίοι έχουν αυξηθεί λίγο χάρη και στο αυξημένο κατά 15 χλστ. μεταξόνιο (συνολικά στα 2.400). Ο μπροστινός πρόβολος έχει μειωθεί κατά 25 χλστ. ώστε το Picanto να δείχνει πιο συμπαγές και πιο όμορφο χάρη στη νέα του σχεδίαση με τα όμορφα φωτιστικά σώματα και τις δυναμικές γραμμές (ειδικά στην έκδοση GT Line με το σπορ πακέτο). Από πλευράς εξατομίκευσης υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε τροχούς 14 έως 16 ιντσών και 11 όμορφα χρώματα αμαξώματος.

Το εσωτερικό εντυπωσιάζει με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και την σύγχρονη όψη του, καθώς στο μέσο του ταμπλό υπάρχει οθόνη 7 ιντσών (ΗΜΙ ή human-machine interface κατά την KIA). Στην καμπίνα του νέου Picanto υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα (προσωπικά βρίσκω πολύ βολικές π.χ. για κινητό ή κλειδιά τις λαβές/θήκες στις πόρτες), ενώ ενδεικτικό του πιο «έξυπνου» εσωτερικού αποτελεί η αύξηση του πορτμπαγκάζ στα 255 λίτρα (από 200) με την πρακτικότητα να εκτοξεύεται στα 1.010 λίτρα όταν πέσει η πίσω διαιρούμενη 60/40 σειρά καθισμάτων. Όσον αφορά στους χώρους για τους πίσω επιβάτες κυμαίνονται περίπου στα ίδια επίπεδα με του απερχόμενου Picanto και τηρουμένων των αναλογιών είναι ικανοποιητικοί.

Πλούσιος είναι και ο τεχνολογικός εξοπλισμός με συστήματα άνεσης και ασφάλειας ενώ αξιοσημείωτο είναι πως το Picanto είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας που εξοπλίζεται με ESC + torque vectoring ώστε στις στροφές να επιβραδύνεται ο εσωτερικός τροχός για βέλτιστη πρόσφυση και κράτημα. Περισσότερα θα έχουμε να πούμε σε περίπου δύο μήνες με την πρώτη δοκιμή… επί ελληνικής ασφάλτου!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button