ΔΟΚΙΜΕΣ

Suzuki Swift 1.2 DualJet & 1.0 BoosterJet [test drive]

Δοκιμάζουμε τις δύο εκδόσεις κινητήρων του ολοκαίνουργιου Swift που σε κάθε περίπτωση αποδεικνύεται οικονομικό, τόσο από πλευράς κόστους κτήσης, όσο και σε θέμα κατανάλωσης καυσίμου…

Συμπωματικά ή όχι, η Suzuki έχει πλέον καταφέρει να χτίσει μία πλήρη γκάμα στις μικρότερες κατηγορίες και μάλιστα με μία πολύ έξυπνη προσέγγιση. Και αυτό διότι από πλευράς διαστάσεων έχει τοποθετήσει ελαφρώς χαμηλότερα τα μοντέλα της -σε σχέση με τον ανταγωνισμό-, ώστε το Celerio να βρίσκεται στην βάση, ενώ τα Swift και Baleno φιγουράρουν λίγο κάτω και λίγο ψηλότερα, αντίστοιχα, κα σε σχέση με τα στάνταρ στα supermini.

Τώρα, από κοντά το νέο Swift είναι ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της κατηγορίας του και μάλλον έχει τον τρόπο του για να κερδίσει όσους αναζητούν κάτι πιο σπορ και νεανικό. Διατηρώντας το βασικό καλούπι της προηγούμενης γενιάς, οι σχεδιαστές εξέλιξαν το σχήμα του με πιο δυναμικές γραμμές και ένα πιο κουπέ στιλ χάρη σε «τρικ» όπως η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος και οι κρυφές λαβές στις πίσω πόρτες. Η πετυχημένη σχεδιαστικά «επανά-προσέγγιση» συνδυάστηκε με μία πιο έξυπνη χρήση κυρίως των εσωτερικών διαστάσεων (π.χ. τα καθίσματα βρίσκονται χαμηλότερα) αφού το συνολικό μήκος του αμαξώματος έχει διατηρηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα (υπολείπεται κατά μόλις 1 εκατοστό, το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 4 εκ., ενώ το ύψος υπολείπεται κατά 1,5 εκ.) με την αύξηση να αφορά κυρίως στο πίσω πρόβολο και κατά συνέπεια στην αύξηση του χώρου αποσκευών κατά 54 λίτρα (φτάνει συνολικά τα 265 με ή χωρίς ρεζέρβα ασφαλείας).

Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το ευρύχωρο εσωτερικό, αφού ακόμη και οι ψηλόσωμοι επιβάτες που θα βρεθούν στις πίσω θέσεις έχουν στην διάθεσή τους αρκετή απόσταση τόσο για τα γόνατά τους, όσο και για τα κεφάλια τους. Το ταμπλό συνάδει αισθητικά με εκείνο του Baleno, με βασικό στοιχείο την πολυθεματική και εύχρηστη οθόνη αφής 7,0’’ στο κέντρο και μερικά εκατοστά πιο κάτω να βρίσκονται εκεί που θα περίμενες οι διακόπτες για τον κλιματισμό, όπως και δύο πρακτικές ποτηροθήκες. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και ανάμεσα στα δύο αναλογικά του όργανα υπάρχει η οθόνη 4,2’’ του trip computer που απεικονίζει διάφορες πληροφορίες με όμορφα γραφικά.

Ένα στοιχείο που εντυπωσιάζει στο νέο Swift είναι στοχευμένες και μελετημένες κινήσεις των μηχανικών στη νέα πλατφόρμα Heartect για να μειώσουν το απόβαρο έως και 120 κιλά(!), κάτι που ακούγεται εξωπραγματικό για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Και μιλάμε για ένα supermini που το απόβαρο του ξεκινά από τα 840 κιλά (φτάνει έως τα 970 στην έκδοση 4WD) έχοντας άμεσο όφελος στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και κυρίως στον τομέα της εκπομπής ρύπων και της κατανάλωσης.

photos: nmarinopoulos

Κάπως έτσι εξηγούνται και οι πολύ χαμηλές καταναλώσεις στις δύο εκδόσεις του Swift που δοκιμάσαμε με στάνταρ το μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων (με την κλιμάκωση να είναι ελαφρώς πιο πυκνή στην περίπτωση του DualJet). Η πιο οικονομική είναι η βασικά DualJet που κοστίζει από 11.680 ευρώ και στα χέρα μας είχε μία κατανάλωση στα περίπου 6 λίτρα/100 χλμ. όταν η εκπομπή ξεκινά από 98 γρ. CO2/χλμ. Αποδίδει 90 ίππους και μην υποθέσετε πως στο δρόμο «σέρνεται», τουναντίον προσφέρει καλές ρεπρίζ, έχει στρωτή λειτουργία και τραβά από χαμηλά απλώνοντας την ροπή έως και λίγο πάνω από τις μεσαίες στροφές (ψηλότερα δεν υπάρχει και ιδιαίτερος λόγος να το πιέσεις). Εννοείται πως χιλιάρης BoosterJet είναι πιο ψυχωμένος και δυνατός με τα 112 άλογα του με πολύ «συντομότερες» ρεπρίζ που γίνονται πιο αισθητές στις υψηλότερες ταχύτητες. Και εδώ η κατανάλωση είναι εντυπωσιακά χαμηλή (στα 7,2 λίτρα/100 χλμ., με ενεργοποιημένο τον κλιματισμό), ενώ σε κάθε περίπτωση σύμμαχο αποτελεί το ιδιαίτερο μικρό απόβαρο.

Στον δρόμο το νέο Swift έχει βελτιωθεί σε κάθε του σημείο παρουσιάζοντας καλύτερη απόσβεση της ανάρτησης, αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης και ένα πιο ήσυχο εσωτερικό. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση και ακρίβεια, ενώ μόνο στην σβέλτη οδήγηση και κοντά στο όριο θα ήθελες να έχει μία καλύτερη επικοινωνία με τον κάπως χαλαρό μπροστινό άξονα. Αλλά αυτά κοντά και πέρα από το όριο αφού τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά μεγαλύτερα και πάντα με τα ηλεκτρονικά απλωμένα σαν δίχτυ ασφαλείας για να περιορίσουν την υπό- ή υπέρστροφή στην γένεση της.

Ο συμπλέκτης είναι μαλακός ώστε να μην κουράζει στην πόλη αλλά θα τον ήθελα λίγο πιο προοδευτικό στο πάτημα του, ενώ ο 5άρης επιλογέας κουμπώνει με ακρίβεια με εξαίρεση κάποια σπάνια σκαλώματα στην 3η (τα Swift που οδηγήσαμε ήταν ολοκαίνουργια και άτρωτα) που ίσως και να αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό. Η θέση οδήγησης είναι βολική και άνετη και με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ τα καθίσματα θα μπορούσαν να έχουν λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη.

Εν κατακλείδι το νέο Suzuki Swift αποτελεί μία δελεαστική πρόταση (εδώ οι τιμές πώλησης) έχοντας ως ατού την σπορ σχεδίαση, τους καλύτερους χώρους, τους αποδοτικούς βενζινοκινητήρες και προπάντων τις καλές τιμές πώλησης που συνδυάζονται με πλήρη εξοπλισμό από τις βασικές εκδόσεις (εδώ οι αναλυτικές τιμές πώλησης και ο εξοπλισμός). Και αν αναζητάτε κάτι ελαφρώς μικρότερο ή μεγαλύτερο σε διαστάσεις μην ξεχνάτε πως υπάρχει το επίσης αξιόλογο Celerio ή το Baleno…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SUZUKI

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Suzuki Swift 1.2 Dualjet Suzuki Swift 1.0 Boosterjet
Κυβισμός 1.242 cc 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 74,2 mm 73,0 x 79,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 6.000 rpm 82 kW (112 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 120 Nm (12,2 kgm) / 4.400 rpm 170 Nm (17,3 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec 10,6 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,4/ 4,3 / 3,7 lt/100 km 5,7 / 4,6 / 4,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 37 lt 37 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 596 km 514 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 98 g/km 104 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza, 185/55 R16 Bridgestone Turanza, 185/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.840 x 1.735 x 1.495 mm 3.840 x 1.735 x 1.495 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.520/1.520 mm 1.520/1.520 mm
Μεταξόνιο 2.450 mm 2.450 mm
Χώρος αποσκευών 265-947 lt 265-947 lt
Απόβαρο 840-950 kg 865-940 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 11.680€

από 13.380€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!