BMW i3 vs BMW 225xe [test drive]

Κράμερ εναντίον Κράμερ; Όχι, καμία σχέση, αλλά μέσα από την παράλληλη χρήση ενός καθαρά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και ενός ηλεκτροϋβριδικού θα επιχειρήσουμε να καταλήξουμε σε μερικά λογικά συμπεράσματα…

Ηλεκτρικό ή υβριδικό; Πρόκειται για ένα δίλλημα που στα επόμενα χρόνια θα μας απασχολήσει αρκετά και για να προσεγγίσουμε το θέμα -έστω και με τα τωρινά δεδομένα- πήραμε δύο από τα πιο χαρακτηριστικά μοντέλα της αγοράς. Το i3 το γνωρίζουμε ήδη πολύ καλά από τις σχετικές μας δοκιμές που έχουμε κάνει στο caroto.gr και στην τελευταία του εκδοχή το δοκιμάσαμε με την μεγαλύτερη μπαταρία που εξασφαλίζει μία πραγματική αυτονομία κοντά στα 200 χιλιόμετρα.

Προσέξτε, η αύξηση της αυτονομίας δεν προέρχεται από μία εξέλιξη των μπαταριών, αλλά από την αυξημένη χωρητικότητας τους στις 33 kWh (ωφέλιμο 29, ενεργειακή πυκνότητα στα 94Ah). To ξέρω, μπορεί να επαναλαμβάνομαι, αλλά μην περιμένετε να δούμε κάτι το επαναστατικό στις μπαταρίες π.χ. στην επόμενη πενταετία, τουλάχιστον όχι κάτι ριζοσπαστικό που να είναι και οικονομικά προσιτό. Ωστόσο, μία αυτονομία, όπως αυτή του i3, σε κάνει να έχεις λιγότερο άγχος και πραγματικά αρκεί και περισσεύει για τις καθημερινές σου ανάγκες. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν υφίστανται οι περιορισμοί στο ταξίδι, όπως ισχύει για κάθε EV, ενώ υπάρχει και το ζήτημα της πολύωρης φόρτισης…

Από την άλλη, η 225xe έρχεται να αντιπροσωπεύσει ένα άλλο «είδος», αυτό των plug-in υβριδικών. Σαν αυτοκίνητα δεν υπάρχει διαφορά από την συμβατική 218d έκδοση που είχαμε δοκιμάσει. Θα προσπεράσω στα γρήγορα για το πως στέκεται στον δρόμο και για την κάπως σφιχτή απόσβεση που εν μέρει μετριάζει την άνεση, για να σταθώ στο τεχνολογικό DNA. Εδώ έχουμε τον γνωστό τρικύλινδρο 1.500άρη βενζινοκινητήρα να αποδίδει 136 άλογα και να κινεί τους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου κιβωτίου. Τους πίσω έχει αναλάβει ένας ηλεκτροκινητήρας 88 ίππων, μια διάταξη που συνθέτει μία τεχνητή τετρακίνηση και παρόμοια είχαμε δοκιμάσει στο Volvo V60 PHEV.

photos: nmarinopoulos

Ενώ η 225xe δεν πρόκειται ποτέ να αγχώσει τον οδηγό της (όπως το i3) μιας και έχει ένα ρεζερβουάρ των 36 λίτρων αμόλυβδης, οπότε μπορεί να ταξιδέψει δίχως περιορισμούς, ωστόσο δεν έχει την δυνατότητα καθαρής ηλεκτροκίνησης για πάνω από περίπου 25-35 χιλιόμετρα. Βλέπετε σε ένα αυτοκίνητο δεν μπορούν να χωρέσουν όλα, και ένα μεγάλο ρεζερβουάρ, και μία μεγάλη μπαταρία. Και εδώ συμβαίνει το εξής φέρνοντας εμπειρικά μία ενδεικτική κατάσταση: ενώ στο i3 πρέπει αναγκαστικά να βγάλω το προσωπικό μου ΙΧ για να μπορέσω να το φορτίσω το βράδυ στο υπόγειο γκαράζ (αν δεν υπάρχει γκαράζ ή πυλωτή πως θα φορτίσει κανείς ένα EV στην Ελλάδα;), την 225ex την φόρτισα μια μόλις φορά.

Πως και έτσι; Πολύ απλά θα ομολογήσω πως βαριόμουν όλη αυτή την φάση και από την άλλη το όφελος της αυτονομίας ήταν πολύ μικρό για να με παροτρύνει να κάνω κάθε φορά αυτή την διαδικασία. Αν υπήρχαν μπαταρίες που να προσφέρουν τουλάχιστον την μισή αυτονομία που έχει το i3, ε τότε να το κάτω. Έτσι, χρησιμοποίησα την 225xe ως ένα κλασικό υβριδικό καταλήγοντας πως η μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας εν μέρει ακυρώνει την plug-in δυνατότητα. Το ιδεατό θα ήταν ένα PHEV με τον 1.500άρη να συνδυάζεται με τις μπαταρίες του i3. Για σκεφτείτε όμως πως οι μπαταρίες των 60Ah (δηλ. του μικρού i3) κοστίζουν περίπου 8.000 ευρώ και πόσο ασύμφορη θα ήταν μία τέτοια επιλογή.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν απλά σκέψεις και απορίες που δίνουν τροφή για μία μεγάλη συζήτηση. Επειδή πολλά γράφονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν έχεις μπροστά σου την επιλογή δεν ξέρω αν θα την προτιμούσε κανείς σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Και δεν είναι μόνο το θέμα της τιμής, αλλά και πρακτικά ζητήματα, όπως το που θα φορτίσεις, το ότι πρέπει να φορτίσεις και ο χρόνος φόρτισης. Βλέπετε αλλιώς είναι να φουλάρεις σε 5 λεπτά της ώρας έχοντας μπροστά σου καμιά 600αριά χιλιόμετρα και διαφορετικά να περιμένεις μία ολόκληρη νύχτα για 200 «περιορισμένα» χιλιόμετρα…

Προσέξτε, δεν είμαι πολέμιος της ηλεκτροκίνησης, τουναντίον. Απλά τονίζω πως υπάρχουν πολλά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν και προσωπικά εκτιμώ πως αυτό δεν θα γίνει νωρίτερα από μία-δύο δεκαετίες. Όσο για αυτό το μπουμ της ηλεκτροκίνησης, το dieselgate, ο μέσος όρος CO2 που χαμηλώνει ολοένα και ο επερχόμενος κύκλος RDE σε πραγματικές συνθήκες, είναι μερικοί καλοί λόγοι που ξαφνικά οι κατασκευαστές έχουν αυτό το έντονο πάθος με τα EV. Εσείς τι λέτε για όλα αυτά; Θα αγοράζατε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητα ή θα προτιμούσατε ένα υβριδικό; Θεωρείτε πως το κόστος είναι υψηλό ή λογικό; Η μειωμένη ζήτηση για τα ντίζελ θα ευνοήσει την ηλεκτροκίνηση; Πιστεύετε πως στην επόμενη δεκαετία θα έχει μειωθεί η τιμή πώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώστε να είναι ανταγωνιστική π.χ. ενός συμβατικού ή ενός υβριδικού;

To μέλλον είναι τα ηλεκτρικά – Πόσο κοντά είναι το μέλλον; [blog]

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close