ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW 218d Active Tourer vs Mercedes-Benz B180 CDI [test drive]

BMW 218 vs Mercedes B180 CDI caroto test drive 2015 (38)

Ο παλιός είναι αλλιώς, αλλά ο νέος είναι ωραίος; Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα για την BMW που αποφάσισε να περάσει στα… MPV λημέρια της Mercedes-Benz!

Όχι, δεν το έχουμε… χάσει, αλλά μέχρι να φτάσει στα χέρια μας η BMW 216d, δεν χάνουμε την ευκαιρία να παραλληλίσουμε (και λιγότερο να συγκρίνουμε, μιας και έτυχε να έχουμε στα χέρια μας τα δύο μοντέλα την ίδια περίοδο) το πρώτο προσθιοκίνητο, το πρώτο MPV μοντέλο, με την γαλανόλευκη προπέλα στο καπό. Απέναντι, στην γνώριμη B-Class και την Mercedes-Benz που έχει περάσει στην μπροστινή κίνηση από την εποχή της πρώτης A-Class. Τι λέτε, δεν ξεκινάμε όμως από την Σειρά 2 Active Tourer που διανοίγει μία νέα προσθιοκίνητη εποχή για την μάρκα, μιας και στο κοντινό μέλλον θα ακολουθήσει η X1 και αργότερα η νέα γενιά Σειρά 1;

Επί του θέματος, η απάντηση της BMW στην B-Class δεν αποκλίνει από τα μέτρα και σταθμά της κατηγορίας. Χαρακτηριστικό είναι πως και τα δύο αμαξώματα έχουν περίπου ίδιες διαστάσεις και μεταξόνιο, προσφέροντας πάνω-κάτω ίδιους χώρους (με το πορτμπαγκάζ της B-Class να έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα). Από εκεί και πέρα η γενικότερη εικόνα είναι περίπου η ίδια, ενώ όπως και να το κάνουμε η οδήγηση μίας BMW που στο απότομο πάτημα του γκαζιού σπινάρουν οι εμπρός τροχοί, είναι κάτι πρωτόγνωρο. Όπως και όταν διαπιστώνεις πως μία Mercedes σου αφήνει μια αρκετά «σπορ» ποσότητα οδηγικής απόλαυσης, αν και στην περίπτωση της 218d η ανωτερότητα του νεότερου πλαισίου και η καλύτερη απόσβεση της ανάρτησης είναι στοιχεία που γίνονται άμεσα αντιληπτά.

Από πλευράς αισθητικής, εδώ φτάνουμε σε μία καθαρά προσωπική υπόθεση. Η B-Class έχει περάσει πρόσφατα από μία αισθητική ανανέωση και στα τόσα χρόνια κυκλοφορίας στους δρόμους αποτελεί μία διαχρονική παρουσία. Τουναντίον, η 218d προκαλεί μια μικρή έκπληξη λόγω του πολυχρηστικού χαρακτήρα της -ως BMW-, αλλά κατά τα υπόλοιπα προφανώς και δεν έχει την δυναμική γοητεία των άλλων πισωκίνητων μοντέλων. Στο εσωτερικό όμως η BMW καταφέρνει να αποσπά θετικότερα σχόλια, κυρίως λόγω του πιο φωτεινού και ευχάριστου διάκοσμου και του λίγο πιο οικείου χειρισμού του συστήματος πολυμέσων.

photos: nmarinopoulos

Ως εδώ, όποιος κοινός παρονομαστής υπήρχε απαλείφεται περνώντας κάτω από το καπό. Η 218d κινείται από έναν εξαιρετικό αλλά άκαιρο για την χώρα μας δίλιτρο ντίζελ με 150 PS / 330 Nm που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, είναι ήσυχος και στρωτός στην λειτουργία του και εντυπωσιακά οικονομικός στην έκδοση της δοκιμής μας με το μηχανικό κιβώτιο. Το οποίο θα θέλαμε να έχει καλύτερη αίσθηση σε ότι αφορά στον επιλογέα των έξι σχέσεων. Όπως είναι λογικό, κάπου εδώ το ενδιαφέρον εξαντλείται περνώντας στην πιο συμφέρουσα B180 CDI με τον 1.500άρη ντίζελ (τον γνωστό της Renault, αντί για τον 1.800άρη που είχε προηγουμένως) που συνδυάζεται με αυτόματο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7 σχέσεων (2.533€).

Φυσικά, η B180 CDI -σε σχέση με την 218d- είναι ένα πιο οικονομικό και αργό ως αυτοκίνητο, και οι επιδόσεις είναι απλά ικανοποιητικές για ένα φιλότιμο ντίζελ μοτέρ με 109 PS / 260 Nm που καλείται να κινήσει από 1.450 kg. Η γρήγορη λειτουργία του κιβωτίου είναι περισσότερο προσανατολισμένη προς την μειωμένη κατανάλωση (είπαμε γρήγορη αλλά μην περιμένετε αλλαγές «αστραπή»), ενώ στο πρόγραμμα Eco (υπάρχει το Normal) η διαχείριση επιλέγει την μεγαλύτερη σχέση. Αντίθετα, στο Sport υπάρχουν φορές που το κιβώτιο μπερδεύεται στα κατεβάσματα, κάτι λογικό όμως που συναντάμε σε αρκετά μοντέλα μικρού κυβισμού. Όσον αφορά την άνεση, κυμαίνεται σε καλά επίπεδα, αλλά χάνει ένα μέρος της ελέω των χαμηλοπρόφιλων ελαστικών (225/45) του μοντέλου της δοκιμής μας.

Συνοψίζοντας, ως σασί έχουμε να κάνουμε με δύο από τα κορυφαία premium MPV της κατηγορίας. Μία κατηγορία, όμως, που τα τελευταία χρόνια φθίνει και ίσως η BMW να άργησε να μπει στο παιχνίδι… όπως ισχύει για την Mercedes στην περίπτωση των crossover και της GLA. Σας μπέρδεψα; Αυτό που θέλω να πω είναι πως εδώ έχουμε να κάνουμε με δύο μοντέλα που πάνω-κάτω στοιχίζουν περίπου 30.000€. Και με αυτά τα χρήματα -και αρκετά λιγότερα, θα έλεγα- μπορεί κανείς πλέον να αποκτήσει ένα αξιόλογο SUV ή crossover -χαλάλι οι ενδεχομένως ελαφρώς μικρότεροι χώροι-, δίχως να ανησυχεί για το ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων. Εσείς τι λέτε;

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ BMW 218d Active Tourer Mercedes B 180 CDI 7G-DCT
Κυβισμός 1.995 cc 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0×90,0 mm 76,0×80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 4.000 rpm 80 kW (109 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 330 Nm (33,6 kgm) / 1.750-2.250 rpm 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9 sec 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 208 km/h 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,8 / 4,1 / 3,7 lt/100 km 4,0 / 4,0 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 61 lt 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 847 km 769 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 109 g/km 104 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza,
205/55 R17
Yokohama Advan Sport,
225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.342×1.800×1.555 mm 4.393×1.786×1.557 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.561/1.562 mm 1.552/1.549 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm 2.699 mm
Χώρος αποσκευών 468-1.510 lt 486-1.545 lt
Απόβαρο 1.450 kg 1.450 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 34.850€
(32.050€ με απόσυρση)
από 31.773€ (τιμή αυτόματου)
(30.233€ με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button