Grand Prix Ισπανίας, Κατατακτήριες δοκιμές: Hamilton στην κόψη του ξυραφιού

Επάνοδος στις pole positions για τον Lewis Hamilton στην πίστα της Καταλούνια. Μετά από δύο συνεχόμενους αγώνες κατά τους οποίους επισκιάστηκε στα δοκιμαστικά από τον ομόσταβλο του…

O Βρετανός στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3 πέτυχε έναν σχεδόν τέλειο γύρο που του χάρισε την 64η pole της καριέρας του. Στη 2η θέση και μόλις 51 χιλιοστά πίσω του βρέθηκε ο Sebastian Vettel, ο οποίος στην δεύτερη προσπάθειά του στο Q3 κρατούσε την pole μέχρι και το τελευταίο σικέιν. Οι Bottas και Raikkonen ακολούθησαν ενώ οι δύο Red Bull βρέθηκαν πολύ πιο κοντά στο χρόνο της pole σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες. Την παράσταση, όμως, έκλεψε όχι άλλος από τον Fernando Alonso, ο οποίος εξάγοντας κάθε ίχνος απόδοσης από την αδύναμη MCL32 κατάφερε να τη φέρει στην έβδομη θέση του grid.

Οι ρόλοι μοιάζει να αντιστρέφονται αυτό το τριήμερο. Οι αναβαθμίσεις που έφερε η Mercedes στην Ισπανική πίστα βοήθησαν πολύ την W08 όχι τόσο από άποψη απόλυτης ταχύτητας αλλά κυρίως στους τομείς της οδηγησιμότητας και της διάρκειας. Ήταν χαρακτηριστική η ευκολία με την οποία οι οδηγοί των Mercedes έφερναν στο όριο τα αυτοκίνητα τους ακολουθώντας, μάλιστα, πιο κλειστές γραμμές στις αργές στροφές του Καταλανικού σιρκουί και κυρίως η άνεση τους στον πολύ κλειστό και τεχνικό τρίτο τομέα.

Εκεί, οι δύο W08 παρά το ότι διαθέτουν μεγαλύτερο μεταξόνιο από την SF70H, φαίνονταν πολύ πιο «ουδέτερες» κατά τις συνεχείς αλλαγές διεύθυνσης και ως συνέπεια αυτού πέτυχαν και τους δύο καλύτερους χρόνους. Αυτός που ξεχώρισε φυσικά ήταν ο Lewis Hamilton του οποίου ο χρόνος στο sector 3 ήταν τρία δέκατα ταχύτερος από αυτόν του teammate του και σχεδόν μισό δευτερόλεπτο από αυτόν του Vettel. Οι δύο Ferrari, από την άλλη, ήταν ταχύτατες στους άλλους δύο πιο γρήγορους τομείς της πίστας (ο Vettel ταχύτερος όλων στον δεύτερο) αλλά φάνηκαν να φτάνουν πιο γρήγορα στο όριο τους σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες.

Στο Q1 είχαμε την πρώτη ανησυχία για τον Vettel στον οποίον είχαν αναγκαστεί να αλλάξουν κινητήρα μετά το FP3 (η αξιοπιστία φαίνεται ότι θα αρχίσει να παίζει σημαντικό ρόλο όσο προχωράει η σεζόν). Βγαίνοντας νωρίς για την πρώτη του προσπάθεια ένιωσε μειωμένη την ισχύ και από το pit wall του ζήτησαν να σταματήσει το αυτοκίνητο! Ευτυχώς για αυτόν, δεν το έπραξε αμέσως καθώς έμελλε να αποδειχτεί ότι δεν ήταν κάτι σημαντικό. Ο Hamilton χρειάστηκε μόλις μία προσπάθεια για να πετύχει τον καλύτερο χρόνο όντας ταχύτερος και στους τρεις τομείς. Ο Raikkonen ήταν δεύτερος ενώ εκτός έμειναν οι Ericsson, Palmer, Stroll, Vandoorne και Kvyat. Η επίδοση του τελευταίου ήρθε σε πλήρη αντιδιαστολή με εκείνη του Sainz ο οποίος πέτυχε τον 9ο καλύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο.

Στο Q2 οι πρωτοπόροι κατέβασαν κι άλλο τους χρόνους τους αλλά αυτή τη φορά ο Vettel βρέθηκε ανάμεσα στις δύο Mercedes με έναν χρόνο που έδειξε ότι η Ferrari δεν έχει χάσει τίποτε από την ταχύτητά της σε σχέση με πριν. Ο Alonso πέρασε στη 10η θέση και στο Q3 αφήνοντας πίσω του τους Magnussen, Sainz, Hulkenberg (απρόσμενα αργή η Renault), Grosjean (δύο λάθη σε δοκιμαστικά στην ίδια στροφή και ενώ η Haas έδειχνε να έχει την ταχύτητα για Q3) και Wehrlein.

Στο Q3 ο Hamilton έκανε μία σχεδόν ιδανική πρώτη προσπάθεια. Με εξαίρεση την πρώτη στροφή της οποίας το apex έχασε για λίγο, όλος ο υπόλοιπος γύρος του ήταν χάρμα ιδέσθαι, με απαλές και σίγουρες κινήσεις πίσω από το τιμόνι. Οι γραμμές του άψογες ενώ σίγουρα το ρόλο της έπαιξε και η W08 της οποίας η σταθερότητα θύμιζε…out lap. Το 1:19.149 που πέτυχε έμελλε να είναι και ο χρόνος της pole. Ο Vettel όπως και στο Σότσι είχε μια μέτρια πρώτη προσπάθεια, προσπαθώντας μάλλον να βρει το απόλυτο όριο της SF70H.

Στο δεύτερο γύρο προσπαθειών ήταν πολύ ταχύτερος, κυρίως στου δύο πρώτους τομείς. Μπαίνοντας στη στροφή 10 βρισκόταν χρονικά μπροστά από τον Hamilton αλλά κάπου εκεί η Ferrari άρχισε να δυστροπεί με αποτέλεσμα να περιοριστεί στη 2η θέση. Οι Bottas και Raikkonen κατέλαβαν τη δεύτερη σειρά εκκίνησης, ενώ οι Verstappen και Ricciardo θα πρέπει να είναι ικανοποιημένοι με τους χρόνους τους. Ο Alonso έκανε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να φέρει τη McLaren του πίσω από τις Red Bull (εκπληκτική επίδοση και από τον Verstappen) με τους Perez , Massa και Ocon να συμπληρώνουν τη δεκάδα.

Ετικέτες

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close