SMSΑΓΩΝΕΣ

Indianapolis 500 – Κατατακτήριες δοκιμές: Ο Dixon στην pole!

Ο Scott Dixon οδηγώντας Chip Ganassi Racing-Honda θα ξεκινήσει την επόμενη Κυριακή από την pole position τα 500 μίλια της Ιντιανάπολις έχοντας επιτύχει μέση ταχύτητα 232,164 μιλίων/ώρα (373,632 χλμ/ώρα περίπου) στους 4 χρονομετρημένους γύρους του, χθες το απόγευμα.

Ο πρώτος από τους τέσσερεις γύρους ήταν στα 232,595 μ/ω και ήταν ο ταχύτερος που καταγράφηκε στις δύο μέρες των κατατακτήριων δοκιμών. Δεύτερος θα ξεκινήσει ο Ed Carpenter με μέση ταχύτητα 231.644 μ/ω –είχε βρεθεί στην κορυφή της κατάταξης στην πρώτη μέρα των κατατακτήριων-οδηγώντας για τη δική του ομάδα με κινητήρα Chevrolet. Ο Fernando Alonso με McLaren-Honda-Andretti εντυπωσίασε στο ντεμπούτο του κατατασσόμενος 5ος ενώ στις δοκιμές  το πρωί της Κυριακής είχε σημειώσει τη μεγαλύτερη μέση ταχύτητα από τους πρώτους εννιά. Μεγάλος άτυχος ο Sebastian Bourdais, ο οποίος ύστερα από ένα τρομακτικό ατύχημα στις δοκιμές του Σαββάτου θα χάσει το υπόλοιπο της σεζόν.

Οι κατατακτήριες δοκιμές για το Indy500 διεξάγονται από το 2014 σε δύο στάδια το Σαββατοκύριακο πριν τον αγώνα. Οι πρώτοι εννιά της κατάταξης του Σαββάτου μάχονται για την pole την Κυριακή-“Fast nine”- ενώ οι υπόλοιποι για τις θέσεις 10 ως 33. Λόγω βροχής οι οδηγοί είχαν στη διάθεσή τους το Σάββατο μόλις μία προσπάθεια 4 γύρων.  Ο Bourdais (ένα από τα φαβορί για το φετινό Indy) οδηγώντας Dale Coyne Racing-Honda βρισκόταν στον τρίτο από τους τέσσερεις χρονομετρημένους γύρους του. Είχε σημειώσει δύο ταχύτατους γύρους και βρισκόταν στην πρώτη θέση όταν στην είσοδο της στροφής 2 έχασε ελαφρώς το πίσω μέρος του μονοθεσίου του. Διόρθωσε το γλίστρημα με το τιμόνι αλλά καθώς τα ελαστικά απέκτησαν πρόσφυση ξανά και εκείνο ήταν στραμμένο προς την εξωτερική, έπεσε πάνω στον προστατευτικό τοίχο δεχόμενος 118 g από την πρόσκρουση. Τα πολλαπλά κατάγματα σε λεκάνη και γοφό τον αναγκάζουν να μείνει εκτός για το υπόλοιπο της σεζόν ενώ στον αγώνα θα τον αντικαταστήσει ο James Davison.

Στην κορυφή βρέθηκε ο σπεσιαλίστας των κατατακτήριων (pole το 2014 και το 2015) Ed Carpenter με 230,468 μ/ω εκπλήσσοντας τις Honda που φαίνονταν να έχουν το πάνω χέρι. Η επόμενη Chevrolet στην κατάταξη ήταν αυτή του teammate του JR Hildebrand (είχε τρακάρει στην τελευταία κυριολεκτικά στροφή το 2011 ενώ βρισκόταν στην πρωτοπορία) στην 4η θέση. Ανάμεσά τους βρέθηκαν οι Sato και Dixon ενώ τους 9 πρώτους συμπλήρωσαν οι Rossi (περσινός νικητής), Power, Alonso, Kanaan και Marco Andretti.

Στην τελική περίοδο το απόγευμα της Κυριακής ο Dixon πέτυχε την καλύτερη ισορροπία στο set-up και οδηγώντας πολύ μαλακά και σταθερά (όπως επιβάλλεται σε ένα οβάλ) πέτυχε την pole. «Ο χρόνος που πέτυχε ο Scott ήταν τόσο καλός που αμέσως έφυγε όλη η πίεση καθώς ήξερα ότι δύσκολα θα έκανα καλύτερο» δήλωνε ο Carpenter μετά τη λήξη της περιόδου. Ήταν η 3 pole position για τον Αμερικανό οδηγό ο οποίος ήταν και ο νικητής του 2008. Τρίτος ήταν ο Alexander Rossi και τέταρτος ο Takuma Sato ο οποίος βρισκόταν πιο κοντά στον τοίχο από οποιονδήποτε άλλον.

Πέμπτος ήταν ο Alonso , ο οποίος είχε και τη μικρότερη απόκλιση ανάμεσα στους τέσσερεις χρονομετρημένους γύρους του. Σε έναν αγώνα πρωτίστως αντοχής όπως το Indy500 η μεγάλη ευαισθησία του οδηγού στις συνεχώς εναλλασσόμενες συνθήκες  (φορά και ένταση ανέμου, αυξομείωση βάρους) αλλά και η στρατηγική προσέγγιση παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο. Ο χρόνος του θα μπορούσε να ήταν ακόμη καλύτερος αλλά στο τέλος του 2ου γύρου του είχε πρόβλημα με overboost στον κινητήρα (ο οποίος είχε αλλαχθεί σε χρόνο ρεκόρ πριν την έναρξη της περιόδου) και ως συνέπεια αυτού παρενέβη η ηλεκτρονική μονάδα κόβοντάς του ισχύ. Ο Ισπανός φαίνεται να έχει προσαρμοστεί στον τρόπο οδήγησης στα οβάλ και μένει να δούμε αν την επόμενη εβδομάδα θα μπορέσει να είναι το ίδιο αποτελεσματικός καθώς νέες παράμετροι όπως τα προσπεράσματα και η οικονομία καυσίμων και ελαστικών θα προστεθούν στην εξίσωση. Hildebrand, Kanaan, Andretti και Power ακολούθησαν.

Από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες ο Hunter-Reay στη 10η θέση φαίνεται να βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση και θα είναι σοβαρός διεκδικητής την επόμενη εβδομάδα ενώ εντυπωσιακός ήταν και ο rookie Ed Jones που κατατάχθηκε στην 11η θέση και πέτυχε τη μεγαλύτερη μέση ταχύτητα των 233,008 μ/ω στην προθέρμανση της Κυριακής. Ο δύο φορές νικητής και παλιός μας γνώριμος Juan Pablo Montoya θα ξεκινήσει 18ος, μπροστά από τον επίσης νικητή Helio Castroneves. Άξια αναφοράς είναι επίσης και η Βρετανίδα Mann, η μόνη γυναίκα που αγωνίζεται φέτος και ξεκινάει από την 28η θέση. Ο αγώνας διεξάγεται την επόμενη Κυριακή στις 18:30 ώρα Ελλάδος.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!