ΔΟΚΙΜΕΣ

KIA Sportage 1.7 CRDi vs Volkswagen Tiguan 1.6 TDI [test drive]

Δύο σύγχρονα SUV με άνετους χώρους, πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, diesel κινητήρες αλλά και διαφορετική, την ίδια στιγμή, φιλοσοφία, ζητούν ψήφο εμπιστοσύνης…

Ξεκινώντας από τα κοινά, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι και τα δύο αυτά μοντέλα κυκλοφόρησαν πέρυσι (και άρα είναι αρκετά φρέσκα), διαθέτουν παραπλήσιες διαστάσεις και χώρους, καθώς επίσης ισοδύναμους κινητήρες diesel. Αυτό, βεβαίως, δεν τα κάνει αυτομάτως ταυτόσημα, αφού υπάρχουν αρκετά στοιχεία που τα διαφοροποιούν. Με πρώτο και καλύτερο τη στιλιστική φιλοσοφία που ακολουθούν.

Από την όψη και μόνο, καταλαβαίνει κανείς ότι έχουμε να κάνουμε με δύο ξεχωριστές σχολές. Το μεν Tiguan επιλέγει τον κλασικό δρόμο των Γερμανών. Αυστηρές γραμμές, που στερούνται φαντασίας αλλά διατηρούν αναλλοίωτο το κύρος και ένα συγκρατημένο δυναμισμό. Από την άλλη, η προσέγγιση της Kia είναι σαφώς πιο νεανική. Με πιο μοντέρνες γραμμές και άφθονο μαύρο πλαστικό περιμετρικά, να δίνει μία ψευδαίσθηση «σκληράδας».

Εκ διαμέτρου αντίθετα είναι και τα εσωτερικά, παρότι και τα δύο συγκλίνουν σε ένα πράγμα, την τεχνολογική πληρότητα. Το ένα ακολουθεί μία πιο high-end ψηφιακή προσέγγιση ενώ το άλλο επιμένει παραδοσιακά, σε μία πιο heavy duty λογική. Για το μεν VW, τα πάντα αντανακλούν ένα σύγχρονο, ποιοτικό, επιβατικό όχημα. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι καλής ποιότητας, ενώ δεν υπάρχουν μεμπτά σε θέματα εργονομίας. Αντιθέτως, το Kia ακολουθεί μία πιο «off road» προσέγγιση. Τα πλαστικά του είναι πιο σκληρά, χωρίς όμως να υστερούν σε ποιότητα και οι διακόπτες στο ταμπλό θυμίζουν κάτι από κλασικά, εκτός δρόμου, οχήματα.

Περνώντας στη δεύτερη σειρά θέσεων, και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι ισοδύναμοι και θα φιλοξενήσουν χωρίς ιδιαίτερο στρίμωγμα έως τρεις ενήλικες. Εκεί που περνάει μπροστά το Sportage είναι στο διαμέρισμα των αποσκευών, αφού έχει αισθητά μεγαλύτερη χωρητικότητα. Με δεδομένο πάντως ότι και τα δύο -στο τέλος της μέρας- προσφέρουν πρακτικότητα, μία καλή θέση οδήγησης και ένα φιλικό περιβάλλον, με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, μένει στην κρίση του καθενός να καταλήξει τι ταιριάζει καλύτερα στα γούστα του.

photos: nmarinopoulos

Αναφορικά με τους κινητήρες, έχουμε να κάνουμε με δύο σύγχρονα diesel σύνολα, ίδιας ισχύος και ροπής. Άρα, συζητάμε για παρόμοιες επιδόσεις στο δρόμο και αντίστοιχα ίδια, λίγο έως πολύ, κατανάλωση (με το Sportage να παίρνει μία βραχεία κεφαλή). Και οι δύο εταιρίες έχουν κάνει καλή δουλειά σε θέματα θορύβου και κραδασμών, θα πρέπει όμως να αναγνωρίσουμε ότι το Tiguan, έστω και για λίγο, είναι καλύτερο σε αυτούς τους τομείς. Με τη σειρά του, ο κινητήρας του Sportageέχει ελαφρά υψηλότερη ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές, οπότε κερδίζει εκεί μερικούς πόντους από τον αντίζηλό του.

Και κάπου εδώ φτάνουμε στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Με το χέρι στην καρδιά -και παρότι υπάρχουν μικροδιαφορές- κανένα δεν είναι σε θέση να αφήσει τον αντίπαλό του πίσω. Αντικειμενικά, τo Tiguan προσφέρει μία πολύ καλή ποιότητα κύλισης, διατηρεί την ευστάθειά του σε υψηλές ταχύτητες και γενικά δείχνει να έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ουδέτερη συμπεριφορά.  Ταυτόχρονα, είναι λιγότερο συμμετοχικό από το Sportage, που διατηρεί και αυτό μία οδική συμπεριφορά άνω του μέσου όρου και πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Χωρίς να είναι ιδιαίτερα σφιχτές, οι αναρτήσεις και των δύο αυτοκινήτων περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές σε λογικά επίεδα, ενώ διαχειρίζονται με αρκετή επιτυχία το σύνολο σχεδόν των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Για τα φρένα δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό. Αντίστοιχα, τα συστήματα διεύθυνσης είναι σχετικά άμεσα, με αυτό του Sportage να προσφέρει ελαφρά καλύτερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού.

Που καταλήγουμε; Στο ότι πρόκειται για δύο οχήματα με σημαντικές ομοιότητες και διαφορές, που όμως αμφότερα θα καλύψουν και με το παραπάνω τις ανάγκες των ιδιοκτητών τους. Αν ψάχνετε κάτι πιο «επίσημο», νομοτελειακά θα στραφείτε στο Tiguan. Αν πάλι θέλετε κάτι πιο νεανικό -που όμως δεν υστερεί πουθενά- είναι σαφώς οικονομικότερο και προσφέρει επιπλέον 7 χρόνια εγγύηση, το Sportage σας κλείνει το μάτι.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Kia Sportage 1.7 CRDi VW Tiguan 1.6 TDI
Κυβισμός 1.685 cc 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,2×90,0 mm 79,5×80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια / τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια / τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (115 PS) / 4.000 rpm 85 kW (115 PS) / 2.900-4.000 rpm
Ροπή 280 Nm (28,5 kgm) / 1.250-2.750rpm 280 Nm (28,5 kgm) / 1.700-2.900rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας,
υπερτροφοδότηση
Κοινή γραμμή τροφοδοσίας,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 176 km/h 185 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,9 lt/100 km 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,4 / 4,6 / 4,2 lt/100 km 5,8 / 4,8 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 62 lt 58 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 898 km 794 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 119 g/km 125 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus Prime 2, 225/60 R17 Michelin Primacy 3, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.480 x 1.855 x 1.635 mm 4.486 x 1.839 x 1.646mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.609/1.620 mm 1.585/1.576 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm 2.681 mm
Χώρος αποσκευών 503-1.492 lt 420-1.555 lt
Απόβαρο 1.425 kg 1.495 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 22.320€

από 27.700€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Πολύ ωραίο το κείμενο…γρήγορο και με πρακτικές πληροφορίες.
    Αφού έχετε την τεχνογνωσία, γιατί δεν το προχωράτε σε video-test drive ??. Έχω κουραστεί να βλέπω τον κάθε άσχετο στο you-tube

    1. Οι δοκιμές σε βίντεο είναι κάτι που σκεφτόμαστε καιρό τώρα και που περιλαμβάνεται στον μελλοντικό μας προγραμματισμό, ευχαριστούμε για τα θετικά σχόλια!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!