ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Jeep Compass στην Πορτογαλία!

To νέο Compass θα λανσαριστεί στην ελληνική αγορά τέλη Ιουλίου με τιμή πώλησης που θα ξεκινά από τις περίπου 27.000-28.000€ στα 1.400 κ.εκ.

To νέο Compass έρχεται να τοποθετηθεί πάνω από το Renegade και κάτω από το μεγαλύτερο Cherokee. Αφενός αυτό το πετυχαίνει με τους μεγαλύτερους χώρους του (σε ότι αφορά στο Renegade), ενώ κίνητρο για την απόκτησή του αποτελούν οι σχετικά μικροί σε χωρητικότητα κινητήρες του (σε σχέση με το Cherokee). Και αφού το Compass βασίζεται σε μία επιμηκυμένη εκδοχή του Renegade, αλλά και έτσι όπως έχουν τα πράγματα στην χώρα μας, θα μπορούσε να πει κανείς πως το νέο Jeep αποτελεί μία καλή προσέγγιση ενός μίνι Grand Cherokee.

Το ντιζάιν και το στιλ του αμαξώματος με την «τζιπ» άποψη έρχεται να ενισχύσει την παραπάνω άποψη ξεφεύγοντας ελαφρώς από το κυβιστικό μοτίβο του Renegade και υιοθετώντας περισσότερο τα δυναμικά στοιχεία του μεγαλύτερου Jeep με την πιο ντελικάτη μάσκα, το επικλινές παρμπρίζ, τους προβολείς κ.α. Από πλευράς διαστάσεων το νέο Compass είναι κατά 14,6 εκατοστά μακρύτερο από το Renegade (με συνολικό μήκος στα 4,394 μέτρα) προσφέροντας σημαντικά πιο άνετους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές (είναι κατά 88 λίτρα μεγαλύτερος από του Renegade φτάνοντας συνολικά τα 438 λίτρα).

Στο εσωτερικό αποτυπώνεται η σχεδιαστική άποψη του Grand Cherokee, αλλά με μία εμφανώς ποιοτικότερη προσέγγιση που φαίνεται στην ποιότητα και την συναρμολόγηση των πλαστικών. Συγκεκριμένα, ο διάκοσμος συνδυάζει στοιχεία και από το Renegade, με τον πίνακα οργάνων να ενσωματώνει μία έγχρωμη οθόνη από 3,5” έως 7”, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μία μεγάλη, έως 8,4” οθόνη αφής του συστήματος infotainment U Connect, με πλήρη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Μερικά εκατοστά χαμηλότερα βρίσκονται τα χειριστήρια του κλιματισμού, οι θύρες σύνδεσης και φόρτισης φορητών συσκευών, ο διακόπτης του ηλεκτρομηχανικού χειρόφρενου και ο περιστροφικός διακόπτης του συστήματος τετρακίνησης (για τις εκδόσεις 4WD).

Σύμφωνα με τη Jeep, το πλαίσιο του Compass είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό καθώς αποτελείται στο 65% από χάλυβα υψηλής αντοχής, ενώ υπάρχουν περισσότερα από 70 συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας (συμπεριλαμβάνοντας διάφορα συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως είναι η προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, το σύστημα διατήρησης πορείας στην λωρίδα κυκλοφορίας, η ειδοποίηση τυφλών σημείων και παρακολούθηση κάθετης κίνησης κατά το ξεπαρκάρισμα, το ενεργό cruise control, το ESC με σύστημα αποφυγής ανατροπής κ.α.).

Από πλευράς εκδόσεων εξοπλισμού, ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει να επιλέξει ανάμεσα στις εκδόσεις Sport, Longtitude, Limited (η πληρέστερη όσον αφορά τον εξοπλισμό) και Trailhawk (η ικανότερη εκτός δρόμου έκδοση, με αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 2,5 εκατοστά στα 21,6 συνολικά – στις 4WD εκδόσεις η απόσταση είναι στα 19,5 εκ.) Η τετρακίνηση του νέου Compass είναι αρκετά «έξυπνη» και διαθέτει σύστημα που απεμπλέκει την μετάδοση στους πίσω τροχούς όταν δεν απαιτείται (και την επαναφέρει ακαριαία όταν χρειαστεί, ανεξαρτήτως ταχύτητας και χωρίς καμία εμπλοκή του οδηγού).

Ουσιαστικά, τα συστήματα μόνιμης τετρακίνησης «Jeep Active Drive» και «Jeep Active Drive Low» (με 20:1 crawl ratio) προέρχονται και αυτά από το Renegade και μπορούν ανά πάσα στιγμή να διαθέσουν το 100% της διαθέσιμης ροπής στον τροχό που την χρειάζεται (με την βοήθεια και των ηλεκτρονικών προσομοιώνοντας τη λειτουργία του μπλοκέ). Και τα δύο, ενσωματώνουν το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain που προσφέρει 5 διαφορετικά προγράμματα: τα Auto, Snow, Sand, Mad και Rock (το τελευταίο μόνο στο Trailhawk).

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει πέντε σύνολα που προέρχονται από το Renegade (και κατ’ επέκταση από την Fiat), άπαντα με υπερτροφοδότη. Στους MultiAir 2 βενζίνης υπάρχει η επιλογή των 140 ίππων με μηχανικό 6άρι, ενώ η ισχυρότερη έκδοση με τα 170 άλογα αποδίδει 170 άλογα, με στάνταρ τετρακίνηση και με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Στην βάση των ντίζελ υπάρχει η προσθιοκίνητη έκδοση 1.6 MultiJet II με 120 ίππους, ενώ από εκεί και πέρα συναντάμε τις δίλιτρες 4WD εκδόσεις με 140 ίππους (με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων) και την κορυφαία αυτόματη Trailhawk με 170 άλογα και 4WD/ Low κιβώτιο.

Από την πρώτη μας οδηγική εμπειρία με το νέο Compass καταλήγουμε πως πρόκειται για ένα από τα καλύτερα Jeep που έχουν κατασκευαστεί έως τώρα. Ακόμη και στην πιο «χωμάτινη» Trailhawk έκδοση, η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ καλή, ενώ φυσικά δεν τίθεται καμία αμφιβολία για τις πολύ καλές off-road δυνατότητες, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας σε ορεινές διαδρομές. Γενικότερα το νέο Compass καταφέρνει να συνδυάσει τις top εκτός δρόμου δυνατότητες που μπορεί να έχει ένα Jeep και ταυτόχρονα στέκεται περίφημα στην άσφαλτο, με εξαιρετικά επίπεδα άνεσης. Περισσότερα θα έχουμε να πούμε προς τα τέλη του καλοκαιριού από την εγχώρια δοκιμή μας.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!