ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Υψηλής ακρίβειας ψηφιακοί χάρτες για αυτόνομα οχήματα

Ένα πρωτοποριακό σύστημα χαρτογράφησης εξελίσσει η Bosch, σε συνεργασία με την Tom Tom, συγκεντρώνοντας δεδομένα από τα ίδια τα αυτόνομα οχήματα.

Το όλο πρόγραμμα βασίζεται στη λογική του IoT (Internet of Things) και, στην πράξη, φιλοδοξεί να συγκεντρώνει πληροφορίες από τουλάχιστον ένα εκατομμύριο αισθητήρες radar που είναι ενσωματωμένοι σε διάφορα αυτοκίνητα, έτσι ώστε να δημιουργήσει ένα πρωτόγνωρα λεπτομερές μοντέλο των ευρωπαϊκών και αμερικάνικων δρόμων. Η έναρξη αυτής της καταγραφής θα ξεκινήσει το αργότερο το 2020, ενώ οι πληροφορίες που θα συγκεντρώνονται θα είναι διαθέσιμες σε όλα τα format των χαρτών που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Το radar road signature, όπως ονομάζεται, θα χρησιμοποιεί αισθητήρες radar και όχι κάμερες, καθώς αυτοί προσφέρουν αυξημένη εμβέλεια 250 μέτρων, έναντι 150 μέτρων των δεύτερων. Θα χρειαστεί βέβαια κάποια τροποποίηση, καθώς μέχρι σήμερα οι αισθητήρες radar μπορούν για παράδειγμα να ανιχνεύουν κινούμενα οχήματα και να στέλνουν το σχετικό μήνυμα στα φρένα, σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει στη θέα ενός πιθανού εμποδίου. Η νέα τους χρήση θα είναι να καταγράφουν, παράλληλα, σταθερά εμπόδια στο δρόμο και αυτομάτως να στέλλουν την πληροφορία στο cloud. Έτσι, θα δημιουργούν σιγά σιγά μία απίστευτη βάση δεδομένων, την οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν -υπό όλες τις συνθήκες- τα αυτόνομα οχήματα, ώστε να βελτιώσουν την ασφάλεια που προσφέρουν.

Αυτή ακριβώς η νέα φιλοσοφία επιτάσσει τη χρήση περισσότερων του ενός «επιπέδων» πληροφορίας, για να μπορούν τα αυτόνομα οχήματα να καθορίζουν ανά πάσα στιγμή το στίγμα τους με ακρίβεια εκατοστού, καθώς και να γνωρίζουν το τι επικρατεί στην περιοχή. Για παράδειγμα, θα υπάρχουν localization layers που χάρη στην χρήση των αισθητήρων radar και των καμερών ενός αυτοκινήτου, θα λαμβάνει πληροφορίες και θα τις συγκρίνει με αυτές της βάσης δεδομένων, καθορίζοντας έτσι με ακρίβεια τη θέση του. Χάρη στα planning layers θα μπορεί να υπολογίζει πιθανές μανούβρες, ή ακόμα και το πότε πρέπει να αλλάξει λωρίδα. Με τα Dynamic layers θα ενημερώνεται άμεσα για την κίνηση στο δρόμο, το ενδεχόμενο κάποιου ατυχήματος, ακόμα και για το που υπάρχει διαθέσιμη θέση στάθμευσης. Όλα αυτά θα ενημερώνονται τακτικά, έως και σε πραγματικό χρόνο, δίνοντας έτσι μία νέα διάσταση στην αυτόνομη οδήγηση.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button