ΑΓΩΝΕΣ

GP Καναδά – Κατατακτήριες δοκιμές: Μεγαλειώδης επίδοση Hamilton

Καταπληκτική εμφάνιση για τον Lewis Hamilton, ο οποίος με έναν από τους καλύτερους γύρους που έχουμε δει φέτος σε κατατακτήριες κατάφερε να κερδίσει την pole ισοφαρίζοντας τις 65 του Ayrton Senna…

Ο χρόνος που πέτυχε είναι ο χαμηλότερος που έχει επιτευχθεί ποτέ στην πίστα του Μόντρεαλ, ενώ μετά τη λήξη της περιόδου δωρήθηκε στον Βρετανό από την οικογένεια Senna ένα από τα κράνη του μεγάλου Βραζιλιάνου της  σεζόν του 1987. Ο Vettel μέχρι και τα μέσα του Q3 βρισκόταν σε απόσταση βολής από τον Hamilton αλλά δεν είχε απάντηση στην τελευταία προσπάθεια του οδηγού της Mercedes.

Στις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών που προηγήθηκαν δεν υπήρξαν σαφείς ενδείξεις σχετικά με το ποιος συνδυασμός θα ήταν ο ταχύτερος. Στο FP1 ταχύτερος ήταν ο Hamilton με τον Vettel δύο δέκατα πίσω του στη δεύτερη θέση. Στο FP2 ο Raikkonen πέρασε πρώτος αφήνοντας δεύτερο τον Βρετανό, ενώ στο FP3 οι Ferrari έκαναν το 1-2 με τον Vettel στην κορυφή. Οι διαφορές του εκάστοτε πρώτου από τον τέταρτο δεν ξεπέρασαν σε κανένα σημείο το μισό δευτερόλεπτο, καταδεικνύοντας το πόσο κοντά βρίσκονται Ferrari και Mercedes.

Οι Ferrari ήταν σταθερές και ταχύτατες όπως από την αρχή της σεζόν ενώ οι δύο Mercedes (παρά το ότι χρειάζονταν περισσότερους γύρους και πάλι για να φέρουν τα εμπρός ελαστικά τους στην κατάλληλη θερμοκρασία) φάνηκαν σαφώς ανώτερες σε σχέση με τον προηγούμενο αγώνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις προσομοιώσεις αγώνα της Παρασκευής ο Raikkonen είχε την πιο συγκροτημένη και ταχεία προσπάθεια από τους τέσσερεις πρώτους οδηγούς με τον Bottas να βρίσκεται πολύ κοντά του.

Στο Q1 οι οδηγοί των δύο Ferrari έκαναν την έκπληξη καθώς ήταν οι μόνοι που χρησιμοποίησαν τη super soft γόμα. Ο Vettel, μάλιστα, πέτυχε  χρόνο που απείχε 5 μόλις δέκατα από αυτόν του Hamilton. Ήταν φανερό πως στην Ιταλική ομάδα σκέφτονταν σοβαρά το ενδεχόμενο να καταταγούν στο Q2 (και συνεπώς να ξεκινήσουν και τον αγώνα) με την πιο σκληρή γόμα εφόσον τους το επέτρεπαν οι χρόνοι των πιο πίσω συνδυασμών.  Εκτός έμειναν οι Vandoorne (άφησε αποτύπωμα του πίσω αριστερού ελαστικού του στον τοίχο της εξόδου του δεύτερου σικέιν), Stroll, Magnussen και οι δύο Sauber με τον Ericsson να είναι για πρώτη φορά φέτος ταχύτερος του Wehrlein.

Στο Q2 ο Alonso αντιμετώπισε για άλλη μια φορά προβλήματα με τον κινητήρα του (παραπονέθηκε για απώλεια ισχύος) και περιορίστηκε στην 12η θέση ανάμεσα στις δύο Toro Rosso. Οι Kvyat και Sainz (11ος και 13ος αντίστοιχα) μετά τη διαμάχη του Q1 (όπου ο Ισπανός αρνήθηκε να προσφέρει το slip stream του στον ομόσταβλο του) υπέφεραν στις ευθείες λόγω της χαμηλότερης ισχύος του κινητήρα τους. Ο Kvyat, μάλιστα, χτύπησε στην μπαριέρα μετά την στροφή 9 προκαλώντας κίτρινες σημαίες που χάλασαν και την τελευταία προσπάθεια του Sainz. Στην 14η θέση βρέθηκε ο Grosjean ενώ 15ος ήταν ο Palmer με μια επίδοση ένα δευτερόλεπτο αργότερη του Hulkenberg. Οι χρόνοι όλων  των συνδυασμών κατέβηκαν σε σημείο που κατέστησε επικίνδυνη τη χρησιμοποίηση από τις Ferrari των super soft.  

Στο Q3 ο πρώτος γύρος του Hamilton ήταν στο 1:11,791, εφτά δέκατα σχεδόν ταχύτερος από τον γύρο του στο Q2. Η επίδοσή του ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακή αν αναλογιστεί κανείς πώς για πρώτη φορά στο τριήμερο η W08 χρειάστηκε μόνο έναν γύρο προετοιμασίας. Αυτό προκάλεσε απορία σε πολλούς για το κατά πόσον οι Ferrari θα ήταν σε θέση να απαντήσουν. Ο Vettel είχε κάνει λάθος στην πρώτη του προσπάθεια και βρέθηκε τέταρτος. Τη δεύτερη φορά που βγήκε, όμως, ο γύρος του ήταν ταχύτατος πετυχαίνοντας χρόνο που απείχε 4 μόλις χιλιοστά του δευτερολέπτου από εκείνον του Hamilton. Ήταν ταχύτερος στον 1ο και τον 3ο τομέα και ιδίως η έξοδος του από το τελευταίο σικέιν ήταν καταπληκτική.

Ο Hamilton, όμως, δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Με μια μαγική προσπάθεια (μοναδικό ψεγάδι της ένα ανεπαίσθητο μπλοκάρισμα του εσωτερικού τροχού στο L’Epingle) έριξε τον χρόνο του κατά τρία δέκατα ακόμη στο 1:11.459,  θέτοντας τον πήχη σε δυσθεώρητα ύψη. Ο Vettel στην τελευταία του προσπάθεια έκανε αρκετά λάθη με αποτέλεσμα να περιοριστεί στη δεύτερη θέση. Ακολούθησαν οι Bottas και Raikkonen (μεγάλη η διαφορά των δύο σε σχέση με τους teammates τους), με τους Verstappen, Ricciardo, Massa, Perez, Ocon και Hulkenberg να έπονται. Για τον αγώνα όλα είναι ανοιχτά καθώς οι Ferrari βρίσκονται πολύ κοντά στις Mercedes σε ρυθμίσεις αγώνα ενώ και οι αναμενόμενες έξοδοι του safety-car μπορεί να περιπλέξουν τα πράγματα από άποψη στρατηγικής.

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button