ΑΓΩΝΕΣ

Προεπισκόπηση GP Αζερμπαϊτζάν

Μεταφερόμαστε στο σιρκουί πόλης του Μπακού για τον όγδοο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος…

Είναι μόλις ο δεύτερος αγώνας που διεξάγεται εκεί (πέρσι είχε διεξαχθεί ως Ευρωπαϊκό Grand Prix) και είναι ένα από τα αποτελέσματα της προσπάθειας Ecclestone για επέκταση στην Ασία. Με το ένα τρίτο της σεζόν να έχει ολοκληρωθεί χωρίς κάποιον συνδυασμό ξεκάθαρα μπροστά, αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον η ισορροπία δυνάμεων σε μια πίστα που θεωρητικά ευνοεί τις Mercedes. Νικητής του παρθενικού αγώνα ήταν ο περσινός πρωταθλητής Nico Rosberg.

Χαρακτηριστικά σιρκουί
Η γρηγορότερη διαδρομή πόλης στον κόσμο διατρέχει τους δρόμους της Αζέρικης πρωτεύουσας συνδυάζοντας μία από τις μεγαλύτερες ευθείες με ένα από πιο κλειστά σημεία του καλεντάρι. Η τελική ταχύτητα στο τέλος της ευθείας των pits ξεπερνά τα 360 χλμ/ωρα, ενώ τα φαρδύτερα μονοθέσια του 2017 αναμένεται να δοκιμάσουν την ακρίβεια των οδηγών στο στενό σύμπλεγμα των στροφών 8-9-10.

Το αργό εσωτερικό τμήμα παρουσιάζει μάλλον τουριστικό παρά οδηγικό ενδιαφέρον περνώντας μπροστά από όλα τα εμβληματικά σημεία της πόλης και αποτελούμενο από αλλεπάλληλες στροφές 90 μοιρών. Οι διέξοδοι διαφυγής είναι ελάχιστες και μια επαφή με τον τοίχο καθιστά σχεδόν βέβαιη την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Η χάραξη της θυμίζει σε αρκετά σημεία το Σότσι με τα πίσω ελαστικά να καταπονούνται περισσότερο λόγω των συνεχών επιταχύνσεων από χαμηλές ταχύτητες και της έλλειψης γρήγορων στροφών. Η Pirelli φέρνει για το τριήμερο τις super soft, soft και medium γόμες με το ένα pit stop να αποτελεί μονόδρομο.

Τεχνική σύνοψη
Στην Mercedes αναμένουν να δουν εάν οι λύσεις του Καναδά θα έχουν αντίστοιχη εφαρμογή και στο Μπακού. Στο Μόντρεαλ χάρη στις πολλές διαφορετικές διατάξεις που δοκίμασαν για την απαγωγή θερμότητας από τα εμπρός φρένα (αλλά και ευνοημένοι από τις υψηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν) μπόρεσαν για πρώτη φορά, ίσως, να κάνουν τα εμπρός ελαστικά να δουλέψουν ικανοποιητικά. Ερωτηματικό παραμένει η απόδοση της W08 (και του Hamilton συγκεκριμένα) στις συνεχόμενες κάθετες στροφές των τομέων 1 και 2.

Η Ferrari πηγαίνει στο Μπακού με στόχο να επανέλθει στην κορυφή. Το Μόντρεαλ ήταν ο πρώτος αγώνας της χρονιάς που κάποιο κόκκινο μονοθέσιο δεν βρέθηκε στο podium αν και η Ιταλική ομάδα έδειξε ότι δεν απείχε πολύ σε απόδοση από την Mercedes.

Η SF70H θα βρίσκεται στο στοιχείο της στο εσωτερικό κλειστό τμήμα της πίστας του οποίου η χάραξη μάλιστα ευνοεί ένα οδηγικό στιλ σαν του Raikkonen. Σύμφωνα με τον Ιταλικό τύπο η Ferrari ενδέχεται να φέρει αναβάθμιση του κινητήρα της στο Αζερμπαϊτζάν στοχεύοντας να κερδίσει τις W08 στον τομέα της ισχύος. Στο Μαρανέλο πιστεύουν ότι αξίζει το ρίσκο καθώς τα κέρδη που φημολογείται ότι είχαν στο δυναμόμετρο ήταν σημαντικά. Αν αληθεύει κάτι τέτοιο θα πρέπει να θεωρείται σχεδόν βέβαιη κάποια ποινή για ένα εκ των δύο μονοθεσίων λόγω υπέρβασης μηχανικών μερών πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα.

Η Red Bull θα μονομαχήσει με τη Williams για το ποια θα είναι best of the rest. Η Αυστριακή ομάδα φέρνει συνεχώς νέες αεροδυναμικές λύσεις αλλά το Μπακού απαιτεί ισχυρό κινητήρα και εκεί η Williams υπερτερεί. Για την ομάδα από το Γκρόουβ ακούστηκε ότι ενδέχεται να μεταπηδήσει στη Honda καθώς η απόφαση για λύση της συνεργασίας με την McLaren πρέπει να θεωρείται ειλημμένη. Ενδιαφέρουσα εξέλιξη (εάν επιβεβαιωθεί το σενάριο) καθώς η ιστορική ομάδα θα μετατραπεί από δορυφόρος της Mercedes σε εργοστασιακή ομάδα.

Ενδιαφέρον έχει επίσης να δούμε και τη μονάδα ισχύος που θα επιλέξει η McLaren καθώς έχουν ακουστεί φήμες για τους πάντες και τα πάντα (μέχρι και το «κουφό» σενάριο να προμηθευτεί κινητήρες Alfa Romeo από τη Ferrari) αλλά στη Βρετανική ομάδα τηρούν σιγήν ιχθύος. Πάντως μια από τις τρεις αυτές ομάδες (λόγω budget αλλά και ιστορίας) θα ήταν ιδανικός συνεργάτης κάποιου Αμερικανού κατασκευαστή που θα ήθελε να μπει ενδεχομένως στο σπορ τα επόμενα χρόνια.

Στην Force India (ή αλλιώς την ομάδα με την καλύτερη αναλογία δολαρίου/βαθμό) αυτό που τους απασχόλησε μετά τον Καναδά ήταν κυρίως οι κανόνες εμπλοκής των οδηγών της από εδώ και στο εξής αλλά και μια πιθανή αλλαγή ονομασίας. Στην Toro Rosso ύστερα από ένα τραγικό τριήμερο στο Μόντρεαλ οι σχέσεις των Kvyat-Sainz βρίσκονται σε οριακό σημείο ενώ η Sauber έλυσε αίφνης τη συνεργασία της με την αγωνιστική διευθύντρια Monisha Kaltenborn. Η Renault έχει αρχίσει να πιέζει δημοσίως τον Palmer για αποτελέσματα ενώ έχει μείνει πίσω στον τομέα τις εξέλιξης σε σχέση με τις υπόλοιπες μεσαίες ομάδες. Τέλος, στην Haas σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν για πρώτη φορά spotters (για την αποφυγή κυκλοφορίας) στις κατατακτήριες δοκιμές.

Λίγο πριν την έναρξη του τριημέρου έγινε γνωστό από τη FIA ότι απαγορεύεται ρητά η προσθήκη χημικών συνθετικών στα λιπαντικά του κινητήρα κατάλληλων ώστε αυτά να συμμετέχουν στη διαδικασία της καύσης, αυξάνοντας έτσι την ιπποδύναμη. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα ενταθούν οι έλεγχοι στην σύσταση αλλά και την ποσότητα των λιπαντικών σε κάθε μονοθέσιο. Φημολογείται ότι μια τέτοια διαδικασία φέρεται να ακολουθεί η Mercedes για το Qualifying mode του κινητήρα της.

Αριθμός μηχανικών μερών PU που έχουν χρησιμοποιηθεί μέχρι και το Grand Prix του Καναδά.

 
Οδηγός
 
ICE
 
TC
 
MGU-H
 
MGU-K
 
ES
Lewis Hamilton  2  2 2 2  2
Valtteri Bottas  2  2 2 2
Daniel Ricciardo  2  2 2  2  1
Max Verstappen  2  2 2  2  1
Sebastian Vettel  2 4 3  2  2
Kimi Raikkonen  2  3 2  2  2
Sergio Perez  2  2 2  2  1
Esteban Ocon  2  2 2  2  2
Carlos Sainz Jr.  2  2 3  3  2
Daniil Kvyat  3  3 3  2  2
Romain Grosjean  2  3 2  2  2
Kevin Magnussen  2  3 2  2  2

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button