ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Continental ContiTech 2017: Το αύριο είναι εδώ!

Η γερμανική εταιρία δεν είναι γνωστή μόνο για τα ποιοτικά της ελαστικά, αλλά και για τις τεχνολογίες αιχμής που εξελίσσει και που θα δούμε στους δρόμους στα επόμενα χρόνια…

Πίσω από κάθε αυτοκινητοβιομηχανία κρύβεται ένα σύνολο από προμηθευτές και εταιρίες που κατασκευάζουν διάφορα εξαρτήματα. Ανάμεσε σε αυτές περιλαμβάνεται και η Continental, η οποία πέρα από τα ελαστικά το 74% της δραστηριότητας της αφορά στην εξέλιξη συστημάτων σασί και ασφάλειας, στους κινητήρες και την μετάδοση, καθώς και στο εσωτερικό των αυτοκινήτων.

Φυσικά μία από τις προτεραιότητες της Continental έχει να κάνει με την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης και στο Ανόβερο οι ειδικοί της εταιρίας μας έδειξαν σε πρωτότυπα αυτοκίνητα τον εξοπλισμό και τον τρόπο με τον οποίο κάνουν τις δοκιμές τους συλλέγοντας διάφορα δεδομένα. Η παρουσίαση έγινε στο ContiDrom, μία τεράστια έκταση που περιλαμβάνει πίστες δοκιμών και κέντρα εξέλιξης (λειτουργεί από το 1967 και έχει μέχρι και οβάλ πιστά μήκους 2,8 χλμ.), ενώ εντυπωσιακή ήταν η επίδειξη απομακρυσμένης στάθμευσής ενός αυτοκινήτου σε ένα στενό γκαράζ χρησιμοποιώντας ένα απλό smartphone.

Μάλιστα, αν ο οδηγός έχει ένα χώρο στάθμευσης στην πίσω αυλή του σπιτιού του που απαιτεί ιδιαίτερους ελιγμούς, η πορεία μπορεί να είναι αποθηκευμένη και να πραγματοποιείται αυτόματα όταν ο οδηγός απλά σταματά έξω από την κύρια είσοδο. Αυτή φυσικά ήταν μια μικρή από τις πολλές επιδείξεις για την αυτόνομα οδήγηση που στο μέλλον εγγυάται ασφαλέστερες μετακινήσεις στους δρόμους, περισσότερο ελεύθερο χρόνο στο αυτοκίνητο, λιγότερο άγχος και στρες στα μποτιλιαρίσματα και γενικότερα μεγαλύτερη ευελιξία κα κοινωνικοποίηση.

Η επόμενη μεγάλη ενότητα ενασχόλησης της Continental αφορά στο ταξίδι προς την ηλεκτρoκίνηση εκτιμώντας πως μέχρι το 2025 τα ηλεκτροϋβριδικά θα έχουν ξεπεράσει το 15% των συνολικών πωλήσεων και πόσο σημαντική θα είναι η αναβάθμιση του δικτύου των αυτοκινήτων στα 48 Volt. Μάλιστα, η Continental είναι αυτή που κρύβεται πίσω από τη νέα mild hybrid έκδοση του νέου Renault Scenic (Renault Scenic Hybrid Assist)με στόχο την μείωση κυρίως της εκπομπής CO2. Με απλά λόγια πρόκειται για ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας που βασίζεται σε ένα ξεχωριστό κύκλωμα 48V με μία μπαταρία λιθίου και έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα ώστε να μην αναλώνεται ενέργεια από τον πετρελαιοκινητήρα και να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου.

Το νέο σύστημα 48V επιτρέπει και συνθήκες κίνησης με ρολάρισμα (ουσιαστικά το μοτέρ σβήνει σε κατάσταση coasting), ενώ παράλληλα υπάρχει καιν πιο γρήγορη και απαλή λειτουργία του συστήματος start/stop. Βλέπετε από το φθινόπωρο όλα τα νέα μοντέλα θα μετριούνται σε ρύπους βάσει ενός νέου κύκλου RDE σε πραγματικές συνθήκες περιβάλλοντος (διάρκειας περίπου 2 ωρών με συνολική απόσταση 90 χλμ. προσομοιώνοντας συνθήκες κίνησης στην πόλη και στο ταξίδι).

Μακροπρόθεσμα και μέχρι το 2025 η Continental εκτιμά πως μέχρι το 2025 τα ηλεκτροϋβριδικά θα βρίσκονται περίπου στο 10-15% (περίπου το 75% θα είναι βενζινοκίνητα και το 15% ντίζελ), ενώ τα «βαριά» τεχνολογικά υβριδικά θα εκτοπιστούν από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μία λύση στο θέμα της φόρτισης είναι η επαγωγική ή ασύρματη με την ισχύ να μεταφέρεται από μία πλάκα που βρίσκεται στο έδαφος προς μια άλλη πλακά τοποθετημένη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου.

Εδώ απαιτείται η ακριβής θέση του αυτοκινήτου πάνω από την πλάκα ώστε να υπάρχει σωστή φόρτιση και δίχως απώλειες. Ασύρματη φόρτιση σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα δούμε από το νέο έτος, κυρίως σε πολυτελή και ακριβότερα μοντέλα μέχρι αυτή η τεχνολογία να μειωθεί σε κόστος με τον καιρό.

Μία ακόμη τεχνολογία που βιώνουμε και με την οποία μαθαίνουμε να ζούμε είναι η συνδεσιμότητα όπου σήμερα σχεδόν το 50% των αυτοκινήτων που παράγονται διαθέτουν ανάλογες δυνατότητες ενώ το 2020 υπολογίζεται πως στους δρόμους θα υπάρχουν περίπου 250 εκ. διασυνδεμένα αυτοκίνητα. Μέσω της διασύνδεσης η αυτοκίνηση γίνεται ασφαλέστερη, πιο φιλική στο χρήστη και πιο αποδοτική σε θέμα κατανάλωσης και ρύπων. Η τεχνολογία της διασύνδεσής (connectivity) αφορά σε ένα σύνολο υποδομής ανάμεσα στο αυτοκίνητο με άλλα αυτοκίνητα , με διάφορες φορητές συσκευές (smartphone, tablet κ.α.) και με τους ίδιους τους επιβαίνοντες.

Στα επόμενα χρόνια η διασύνδεση θα περάσει στην επόμενη φάση που περιλαμβάνει την υποδομή V2V μέχρι και την online διασύνδεση με ανταλλαγή δεδομένων σε απομακρυσμένο διακομιστή (cloud terminal). Οι οθόνες αφής (touch screen) και οι ψηφιακοί πίνακες θα είναι το κυρίαρχο στοιχείο στο εσωτερικό κάθε σύγχρονου αυτοκινήτου, ενώ ένα πολύ ενδιαφέρον concept έχει να κάνει με τον ήχο (Speakerless Audio) όπου κρυφά ηλεκτροδυναμικά ηχεία στην οροφή και στις κολόνες δημιουργούν ένα high-end ακρόασης χώρο (ουσιαστικά ο ήχος αναπαράγεται και πολλαπλασιάζεται μέσα στους χώρους που είναι κρυμμένα τα ηλεκτροδυναμικά ηχεία) δίχως να είναι ορατά τα παραδοσιακά ηχεία.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!