SMSΔΟΚΙΜΕΣ

MINI Countryman S ALL4 & Countryman SD [test drive]

Το νέο Countryman είναι το μεγαλύτερο Mini που έχει κατασκευαστεί ποτέ και το πιο ώριμο προσφέροντας μεγαλύτερους χώρους με ένα πιο πρακτικό προφίλ…

Το Countryman αποτελούσε ανέκαθεν μία ιδιαίτερη περίπτωση για την Mini. Κυρίως επειδή ήταν η βασική προσπάθεια για το πόσο μεγάλο και πρακτικό θα μπορούσε να είναι ένα Mini, κάτι που επιζητούσε το αγοραστικό κοινό εδώ και καιρό. Για αυτό το λόγο το κλασικό Mini παράγεται πλέον και με πεντάθυρη έκδοση, για αυτό το λόγο υπάρχει το Clubman και για αρκετούς περισσότερους έχει ένα ειδικό βάρος το Countryman. Για ποιους; Επειδή ακολουθεί την SUV τάση με έναν πιο family χαρακτήρα, δίχως να αποτινάσει -τουλάχιστον ως ένα βαθμό- την απολαυστική του οδήγηση.

Έτσι, το νέο Countryman απέκτησε πολλά παραπάνω εκατοστά από το απερχόμενο μοντέλο, συγκεκριμένα 20 επιπλέον ώστε να αναδειχθεί το μακρύτερο Mini που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Δίχως να στερηθεί ευελιξίας και παρά τα 4,3 μέτρα του, τόσο μέσα στην πόλη όσο και σε στενούς επαρχιακούς δρόμους, όπου είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε. Μάλιστα, στην πιο SUV όψη συντελεί και η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, στα 16,5 εκατοστά (από τα 13,5).

Παράλληλα η αύξηση των υπολοίπων διαστάσεων σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο κατά 75 χιλιοστά μεταξόνιο, έκαναν το εσωτερικό του ακόμα πιο άνετο για τους επιβάτες και το πορτμπαγκάζ του με ακόμα μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σχέση με την ήδη καλή στο συγκεκριμένο τομέα πρώτη γενιά. Έτσι, το νέο Countryman είναι οικογενειακό 5-θέσιο, με παραπάνω από αρκετό αέρα για τα κεφάλια αλλά και για τα πόδια όσων κάθονται πίσω -το καθισμά τους μάλιστα μετακινείται ως και 13 εκατοστά κατά μήκος-, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει ελάχιστη χωρητικότητα 450 λίτρων. Τα οποία γίνονται μέχρι και 1.309 αν αναδιπλωθεί η πλάτη του πίσω καθίσματος (ασύμμετρα σε ποσοστό 40:20:40).

Αισθητικά το νέο Countryman μοιάζει αλλά και ταυτόχρονα διαφοροποιείται -πέρα από τις διαστάσεις του- σημαντικά από τον προκάτοχό του. Ειδικά μπροστά με τη μάσκα και τους προβολείς του που δεν είναι στρογγυλοί αλλά οβάλ και έχουν περιμετρικά LED φώτα ημέρας, ενώ ακόμα πιο τονισμένο είναι και το «σκαλοπάτι» της οροφής στην πίσω κολώνα που χαρακτηρίζει το προφίλ. Ειδικά στις εκδόσεις με λευκό χρώμα οροφής, ενώ η διχρωμία είναι μια από τις πολλές δυνατότητες προσωποποίησης που υπάρχουν για το καινούργιο Countryman.

photos: gkaragiorgakis

Τόσο για την εξωτερική του εμφάνιση όσο και για την εικόνα του εσωτερικού του, στοιχείο που ήταν ευθύς εξαρχής ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των σύγχρονων Mini. Πρακτικά μπορεί κανείς να διαμορφώσει το δικό του Countryman όπως το έχει φανταστεί, καταβάλλοντας φυσικά το αντίστοιχο αντίτιμο όπως αναφέρεται στην ομολογουμένως μεγάλη λίστα των εξτρά.

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται και αρκετά συστήματα υποβοήθησης καθώς και οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, ενώ η οθόνη στο χαρακτηριστικό κεντρικό όργανο είναι αφής στην κορυφαία της εκδοχή των 8,8 ιντσών. Το ταμπλό συνολικά δείχνει γνώριμο και οικείο αλλά έχει πολλές αλλαγές τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην ποιότητα των υλικών σε σχέση με αυτό της πρώτης γενιάς, από πλευράς εργονομίας δεν υπάρχουν θέματα, ενώ ο οδηγός έχει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Κι αυτό γιατί και τα όρια του αμαξώματος γίνονται αντιληπτά και οι κολώνες είναι λεπτές και δεν περιορίζουν το οπτικό πεδίο.

Έτσι μπορεί να παίξει χωρίς ουσιαστικά συμβιβασμούς το ρόλο του οικογενειακού. Σε άλλες περιπτώσεις μπορεί εξίσου καλά να ενστερνιστεί αυτόν ενός fun to drive αυτοκινήτου, με πολύ καλό στήσιμο, ζυγισμένη οδική συμπεριφορά, μεγάλα περιθώρια ασφαλείας και καλό επίπεδο άνεσης. Τα περισσότερα χιλιόμετρα τα διανύσαμε περισσότερο με την έκδοση Countryman Cooper S και τα λιγότερα με την Cooper SD. Και οι δύο είναι δίλιτρες και προσθιοκίνητες με τον Cooper S να αποδίδει 192 άλογα και την ντίζελ Cooper SD στους 190 ίππους (με αυτή την έκδοση έγινε η φωτογράφηση). Στον δρόμο το νέο Countryman δείχνει πως έχει γίνει μία μικρή αλλαγή προς το καλύτερο. Δεν είναι τόσο σφιχτό όσο το προηγούμενο μοντέλο, η ανάρτηση του λειτουργεί πιο αποτελεσματικά, η ποιότητα κύλισης είναι καλύτερη αλλά όχι κορυφαία, ενώ το σπορ στοιχείο παραμένει έντονο παρότι το τιμόνι δεν είναι τόσο κοφτερό.

Όσο για τις τιμές πώλησης του νέου και ιδιαίτερα ενδιαφέροντος SAV της Mini -έτσι ονομάζουν η βρετανική εταιρεία αλλά και η BMW στον όμιλο της οποίας ανήκει τα SUV τους- ξεκινούν από τις 26.900 ευρώ για το βενζινοκίνητο Countryman Cooper και από τις 32.400 ευρώ για το diesel Cooper D.Τώρα, τα μοντέλα της δοκιμής μας αποτελούν ειδική περίπτωση λόγω του δίλιτρου κινητήρα τους (από 33.550€), αλλά προσεχώς θα έχουμε να πούμε περισσότερα από την αναλυτικότερη δοκιμή της Cooper έκδοσης με τον 1.500άρη βενζινοκινητήρα των 136 ίππων που ξεκινά από τις 26.970€.

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ MINI Countryman Cooper S ALL4 Auto
MINI Countryman Cooper SD ALL4 Auto
Κυβισμός 1.997 cc 1.995 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0x 90,1mm 84,0x 90,0mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 180 kW (245 PS) / 5.000-6.500 rpm 190 kW (140 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 350 Nm (35,7 kgm) / 1.250-4.800 rpm 400 Nm (40,8 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση Common rail,
υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,2 sec 7,7 sec
Τελική ταχύτητα 222 km/h 220 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,5 lt/100 km 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,8 / 6,4 / 5,6 lt/100 km 5,1 / 4,6 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 51 lt 51 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 631 km 728 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 146 g/km 121 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P7,
225/45 R19
Continental ContiSport,
225/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.299 x 1.822 x 1.557 mm 4.299 x 1.822 x 1.557 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.563/1.565 mm 1.563/1.565 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 450-1.390 lt 450-1.390 lt
Απόβαρο 1.605 kg 1.540 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 33.550€ (η βασική προσθιοκίνητη έκδοση με μηχανικό κιβώτιο) από 41.660€ (η βασική προσθιοκίνητη έκδοση με μηχανικό κιβώτιο)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!