Opel Crossland X 1.2T & 1.6 CDTi [test drive]

H Opel θέτει τις βάσεις στη γκάμα των Crossover, με το μικρότερο της σειράς Χ να δίνει τα διαπιστευτήριά του…

Το νέο Crossland X αποτελεί το Βενιαμίν των οχημάτων ελευθέρου χρόνου της Opel, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι είναι και απαραίτητα «μικρό», με την έννοια των διαθέσιμων χώρων, των δυνατοτήτων ή του εξοπλισμού. Κάθε άλλο, μάλιστα, αφού έχει τον τρόπο να κερδίζει τις εντυπώσεις, αρχής γενομένης από την εξωτερική του εμφάνιση. Ιδιαίτερα φρέσκο και νεανικό, με ενισχυμένα μαρσπιέ που δίνουν μία αίσθηση περιπέτειας και με μία όμορφη διχρωμία (στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού, X-Clusive), αποτελεί σίγουρα ένα από τα πιο μοντέρνα οχήματα της κατηγορίας.

Το Crossland X βασίζεται σε μία εξελιγμένη εκδοχή του πατώματος του Peugeot 2008 και έχει συνολικό μήκος 4,21 μέτρα και μεταξόνιο 2,60 μέτρα. Τα νούμερα αυτά, για τα δεδομένα ενός crossover, εξασφαλίζουν αρκετό χώρο για να καλύψει τις ανάγκες μίας μικρής οικογένειας. Και, πράγματι, έτσι είναι. Πέρα από την άνετη -και με καλή πλευρική ορατότητα- θέση οδήγησης, το αυτοκίνητο μπορεί να μεταφέρει 4 ακόμα επιβάτες, με την πίσω σειρά θέσεων να προσφέρει μία σχετική ευρυχωρία. Τα πίσω μάλιστα καθίσματα, πέρα από διαιρούμενα και αναδιπλούμενα, είναι και συρόμενα, κατά 15 εκατοστά, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να μεγαλώνει ο χώρος των αποσκευών από τα 410 στα 520 λίτρα, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες!

Η πρακτικότητα του αυτοκινήτου ενισχύεται από τις ευρύχωρες θέσεις για μικροαντικείμενα, καθώς επίσης και από την προσεγμένη εργονομία του ταμπλό. Γενικά στο εσωτερικό δεν υπάρχουν μεμπτά. Τα υλικά είναι στην πλειοψηφία τους μαλακά και καλής ποιότητας, ο σχεδιασμός είναι αντίστοιχα νεανικός, υπάρχει καλή ηχομόνωση, ενώ και το επίπεδο εξοπλισμού κρίνεται παραπάνω από ικανοποιητικό. Ενδεικτικά αξίζει να αναφέρουμε ότι, από τη βασική έκδοση, υπάρχουν ζάντες αλουμινίου, infotainment με οθόνη 7 ιντσών, συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης και αναγνώρισης πεζών, καθώς και το σύστημα OnStar, που μπορεί μέσω επικοινωνίας με υπάλληλο της υπηρεσίας να εκτελέσει διαγνωστικό έλεγχο, να σας κλείσει κάποιο ξενοδοχείο εκεί κοντά, να σας βρει parking ή και να λειτουργήσει ως WiFi Hotspot για έως 7 συσκευές (με την Opel να δίνει τα πρώτα 100 GB δωρεάν).

photos: c+g karagiorgakis

Περνώντας στους κινητήρες, η μία εναλλακτική είναι ο 1.6 CDTI της εταιρίας, που στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 99 ίππους. Γενικά είναι πολύ οικονομικός και μπορεί κανείς εύκολα να κινείται στην περιοχή των 5+ λίτρων. Ταυτόχρονα, εξασφαλίζει αρκετή ροπή στις μεσαίες στροφές, πολύ χαμηλά όμως δείχνει λίγο ράθυμος. Η συμπεριφορά του είναι πολιτισμένη και κατορθώνει να μην περνάει πολλούς κραδασμούς στο εσωτερικό, ούτε και να ενοχλεί με την ηχητική του υπογραφή.

Μία δεύτερη εναλλακτική, έχει να κάνει με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων, η οποία δείχνει και πιο ταιριαστή για το συγκεκριμένο σύνολο. Πιο ζωντανή χαμηλά, πιο αθόρυβη, με μεγαλύτερη μεν κατανάλωση αλλά πάλι πολύ λογική για την κατηγορία του οχήματος και με περισσότερο μπρίο. Φωτιά στο δρόμο μην περιμένετε να βάλετε σε καμία περίπτωση. Και τα δύο όμως σύνολα θα κινήσουν αξιοπρεπώς τα 1.250 περίπου κιλά του αυτοκινήτου. Αν μάλιστα υπήρχαν και εξάρια κιβώτια (στη βενζινοκίνητη έκδοση διατίθεται, προαιρετικά, ένα εξατάχυτο, αυτόματο), με ελαφρά πιο ακριβή επιλογέα, τα πράγματα θα ήταν ακόμα καλύτερα.

Στο δρόμο, το Crossland X συμπεριφέρεται σαν ένα άνετο crossover. Οι κλίσεις στις στροφές είναι αισθητές, χωρίς ωστόσο να φτάνουν σε σημείο να προβληματίσουν. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή, όπως και το διάβασμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Καλά είναι και τα φρένα, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε απόδοση. Η ευστάθεια όμως στην εθνική, όταν φυσάει δυνατός αέρας, θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Με τη σειρά του, το σύστημα διεύθυνσης δείχνει επαρκές, αν και δεν μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού.

Εν τέλει, το νέο crossover της Opel δείχνει σύγχρονο, ολοκληρωμένο και ικανό να καλύψει τις καθημερινές -και όχι μόνο- ανάγκες μίας οικογένειας. Μπορεί σε κάποια σημεία να μην ενθουσιάζει, σίγουρα όμως δεν υστερεί πουθενά. Και αν λάβουμε υπόψη την καλή τιμή πώλησης στην οποία έρχεται, (είτε ως diesel, είτε με τον 1.2Τ) είναι δεδομένο ότι θα βρει το κοινό του. Από την πλευρά μας, πάντως, αν έπρεπε να επιλέξουμε, θα πηγαίναμε στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων και 110 ίππων (η οποία δείχνει ελαφρά πιο ακριβή αλλά είναι η πλουσιότερη εξοπλιστικά).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Opel Crossland X 1.2T   Opel Crossland X 1.6 CDTI  
Κυβισμός 1.199 cc 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0×90,5 mm 75,0×88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 5.500 rpm 73 kW (99 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 205 Nm (20,9 kgm) / 1.500 rpm 254 Nm (25,9 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
Κοινή γραμμή τροφοδοσίας,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6 sec 11,6 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km 5,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,8 / 4,9 / 4,3 lt/100 km 4,5 / 3,9 / 3,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 616 km 789 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 111 g/km 102 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων  Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T001, 215/50 R17 Bridgestone Turanza T001, 195/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.212×1.765×1.605 mm 4.212×1.765×1.605 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.513/1.491 mm 1.513/1.491 mm
Μεταξόνιο 2.604 mm 2.604mm
Χώρος αποσκευών 410-1.255 lt 410-1.255 lt
Απόβαρο 1.245 kg 1.289 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 20.600€

από 19.900€

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close