ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Γιατί τα θερμόμετρα στο αυτοκίνητα δεν έχουν μεγάλη ακρίβεια;

Επειδή ουσιαστικά τα θερμόμετρα… δεν είναι θερμόμετρα, αλλά τεχνικά είναι μια θερμική αντίσταση που μετρά την μεταβολή ηλεκτρικού ρεύματος…

Όπως είναι λογικό στο αυτοκίνητο μας δεν υπάρχει κάποιο κλασικό θερμόμετρο υδραργύρου για να μετρά την εξωτερική θερμοκρασία περιβάλλοντος. Απλά, υπάρχει ένα thermistor (θερμική αντίσταση ή ημιαγώγιμο υλικό), το οποίο βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του οχήματος, τις περισσότερες φορές κάπου πίσω από την γρίλια. Για αυτό το λόγο υπάρχει και μία σχετική ανακρίβεια στην μέτρηση (της τάξεως των +/- 2-3 βαθμών) μιας και η αντίσταση βρίσκεται χαμηλότερα στο έδαφος, σύμφωνα με το popularmechanics.com.

Έτσι, το καλοκαίρι δείχνει λίγο μεγαλύτερη θερμοκρασία από την κανονική (ειδικά όταν υπάρχει η συσσωρευτική άσφαλτος που αντανακλά μεγαλύτερα ποσά θερμότητας), ενώ αντίθετα το χειμώνα το κρύο έδαφος (ειδικά όταν υπάρχει πάγος πάνω από την άσφαλτο) δίνει χαμηλότερες τιμές. Την καλύτερη μέτρηση μπορεί να την δώσει μία δροσερή νύχτα ή μία συννεφιασμένη μέρα που το έδαφος επηρεάζεται λιγότερο από τον ήλιο ή το ψύχος. Αυτά κυρίως για τα παλαιότερα οχήματα (π.χ. δεκαετίας), καθώς τα πιο σύγχρονα έχουν ένα πιο προηγμένο αλγόριθμο διόρθωσης.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close