SMSΑΓΩΝΕΣ

Πως θα είναι το «shield» που θα αποκτήσουν τα μονοθέσια στην F1;

Η εποχή των ανοιχτών κόκπιτ στην Formula 1 φαίνεται ότι φθάνει στο τέλος της, καθώς η FIA μάλλον έχει πάρει την απόφαση να υιοθετήσει την λύση του “Shield” για έξτρα ασφάλεια στους οδηγούς…

Όπως βλέπουμε πρόκειται για ένα είδους “παρμπρίζ” το οποίο θα καλύπτει το εμπρός μέρος του κόκπιτ και θα εξασφαλίζει περισσότερο ασφάλεια σε περιπτώσεις ανατροπής ή εκτόξευσης αντικειμένων που βρίσκονται μέσα στην πίστα. Μέχρι αυτή την λύση υπήρξαν διάφορες προτάσεις, όπως το “Halo” (το οποίο απορρίφθηκε για διάφορους λόγους, μεταξύ άλλων και για περιορισμό της ορατότητας των οδηγών), όμως η FIA φαίνεται να καταλήγει στο “Shield”. Πρόκειται για μία διάφανη επιφάνεια κατασκευασμένη από ενισχυμένα πλαστικά, που καλύπτουν περιμετρικά τον χώρο οδήγησης.

Η εφαρμογή του βέβαια, πέρα από ότι αλλάζει την λογική του ανοιχτού μονοθέσιου που υπάρχει εδώ και δεκαετίες, δημιουργεί και αρκετά προβλήματα τόσο στην αεροδυναμική σχεδίαση των αυτοκινήτων όσο και -κυρίως- στην ψύξη του οδηγού, για τον οποίο θα πρέπει πλέον να βρεθούν νέοι τρόποι για να μην καταπονείται ακόμα περισσότερο απ’ τις ακραίες συνθήκες που επικρατούν ήδη στα σημερινά μονοθέσια.

Στην πρώτη φωτογραφία βλέπουμε μία απεικόνιση του “Shield” σε μία Williams FW40 του 2017 και παίρνουμε μια πρώτη ιδέα για το πως θα μπορούσε να είναι. Πάντως αν και η FIA φαίνεται να το προωθεί δεν έχουν παρθεί ακόμα οι οριστικές αποφάσεις. Η ομοσπονδία ετοιμάζει μία δοκιμή σε κανονικές συνθήκες στη Μόντσα τον Σεπτέμβριο. Ενώ όπως ανακοινώθηκε τα Indycars θα ξεκινήσουν να το ενσωματώνουν από το φθινόπωρο. Αλλά και η Ferrari ανακοίνωσε ότι θα κάνει  μια πρώτη δοκιμή στο επερχόμενο Γκραν Πρι του Σίλβερστόουν το Σαββατοκύριακο που μας έρχεται.

Όπως και να έχει πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη για τα μονοθέσια αλλά κυρίως για τους οδηγούς που πλέον θα είναι πολύ πιο ασφαλείς. Το θέμα είναι να βρεθεί και τρόπος ώστε να αντέξουν τις απίστευτες θερμοκρασίες που θα αναπτύσσονται μέσα στο κόκπιτ που θα τους καταπονούν μέχρι εξαντλήσεως. Δεν απομένει παρά να δούμε ποια θα είναι η προσέγγιση κάθε κατασκευαστή σε αυτά τα νέα δεδομένα.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button