ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Mitsubishi Space Star 1.0

Ένα χρόνο από την έλευση της δεύτερης γενιάς του Space Star, η Mitsubishi έρχεται να προσθέσει στη γκάμα του μία ακόμα μικρότερη και πιο οικονομική έκδοση, με κινητήρα ενός λίτρου.

Το νέο, χιλιάρι Space Star δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα σε επιμέρους στοιχεία από το μεγαλύτερο αδερφάκι του (την έκδοση 1.2, της οποίας τη δοκιμή μπορείτε να βρείτε εδώ). Η μόνη ουσιαστική διαφορά έχει να κάνει με τον κινητήρα. Το νέο σύνολο των 999 κ.εκ. είναι και αυτό τρικύλινδρο και μάλιστα με αρκετά κοινά στοιχεία με τον 1,2, πλην όμως μικρότερο και πιο οικονομικό.

Πράγματι, η εργοστασιακή κατανάλωση που ανακοινώνεται είναι εξαιρετικά χαμηλή, μόλις 4 λίτρα/ 100 χλμ. Ο χαρακτήρας του είναι αρκετά πολιτισμένος, με γραμμική λειτουργία. Η ισχύς των 71 ίππων μπορεί να μην ενθουσιάζει, ισορροπεί όμως την κατάσταση, σε ένα βαθμό, το πολύ χαμηλό βάρος των 845 κιλών και ο κορυφαίος για την κατηγορία συντελεστής αεροδυναμικής οπισθέλκουσας Cd=0,27. Στο τέλος της μέρας, το μικρό Space Star τα καταφέρνει στις υποχρεώσεις του, καλύπτοντας αξιοπρεπώς τις καθημερινές μετακινήσεις στον αστικό ιστό, με το ελάχιστο δυνατό κόστος.

Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριμη. Για το συνολικό μήκος των 3,79 μέτρων, το σαλόνι του είναι δυσανάλογα ευρύχωρο και ικανό να μεταφέρει 4 ενήλικες. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, έχει κερδίσει 60 επιπλέον λίτρα (ή, αν προτιμάτε, 10 εκατοστά ύψους) σε σχέση με την έκδοση των 1.2 λίτρων, χάρη σε ένα πιο χαμηλό δάπεδο. Το ταμπλό παραμένει λιτό και με σχετικά σκληρά υλικά, το επίπεδο εξοπλισμού όμως είναι ικανοποιητικό, ειδικά σε ο,τι αφορά τα συστήματα ασφαλείας. Ενδεικτικά, αξίζει να αναφέρουμε τους 6 αερόσακους, τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας ASC και TCL, το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, το hill start assist και το Auto Stop & Go.

Στο δρόμο, το μικρό Space Star δείχνει από τα πρώτα χιλιόμετρα την προτίμησή του για το αστικό τοπίο. Και ο λόγος δεν έχει να κάνει με τα νούμερα (η επιτάχυνσή του, όπως και η τελική ταχύτητα κυμαίνονται στα, μάλλον μέτρια, 13,6 δλ. και 172 χλμ./ώρα αντίστοιχα) αλλά με την πρακτικότητα που προσφέρει. Η καλή περιμετρική ορατότητα της θέσης οδήγησης και η πολύ μικρή ακτίνα στροφής των μόλις 4,6 μέτρων το καθιστούν ένα από τα πιο ευέλικτα μικρά της αγοράς.

Παράλληλα, το setup των αναρτήσεων, με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω διατηρούν τις κλίσεις στις στροφές σε λογικά επίπεδα. Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν εξαφανίζονται τελείως, φιλτράρονται όμως ικανοποιητικά ώστε να μην ενοχλούν. Το τιμόνι, με τη σειρά του, είναι σχετικά σβέλτο και με ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ καλά σε αίσθηση είναι και τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω.

Εν κατακλείδι, για να κρίνει κανείς το χιλιάρι Space Star ως σύνολο -στην αγορά που στοχεύει- θα πρέπει να λάβει επίσης υπόψη άλλα δύο στοιχεία. Το γεγονός ότι συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση και οδική βοήθεια για πέντε έτη και, ακόμα πιο σημαντικό, το ότι ξεκινάει τιμολογιακά κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 10.000 ευρώ. Για την ακρίβεια η τιμή του διαμορφώνεται στα 9.990 ευρώ, στην έκδοση εξοπλισμού Inform. H Mitsubishi μάλιστα, τρέχει παράλληλα και μία ειδική προσφορά για την έκδοση 1.2 όπου προσφέρεται με κιβώτιο CVT στην ίδια τιμή με το μηχανικό κιβώτιο, 12.740 ευρώ. Με αυτά κατά νου, ο Βενιαμίν της Mitsubishi μπορεί να διεκδικήσει τη θέση που του αρμόζει.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!