ΑΓΩΝΕΣ

Προεπισκόπηση Βρετανικού Grand Prix

Το πρώτο μισό του πρωταθλήματος ολοκληρώνεται την Κυριακή με έναν από τους κλασικούς αγώνες του προγράμματος σε ένα από τα πιο ιστορικά σιρκουί του…

Στην πίστα του Σίλβερστοουν διεξάγεται το 72ο Βρετανικό Grand Prix (68η φορά στο πρόγραμμα του παγκοσμίου πρωταθλήματος) ο μόνος αγώνας εκτός του Ιταλικού που διεξάγεται ανελλιπώς από το 1950. Τα προεόρτια ξεκίνησαν ήδη από την Τετάρτη στους δρόμους του Λονδίνου με μία εντυπωσιακή παρέλαση πολλών… doughnuts από παλιά και νέα μονοθέσια.

Στο εξαιρετικά επιτυχημένο event που διοργάνωσαν οι άνθρωποι της Liberty σε συνεργασία με τις ομάδες της F1 παρουσιάστηκε επίσης το τρόπαιο του αγώνα καθώς και οι 19 από τους 20 οδηγούς που θα συμμετάσχουν (ο Hamilton προτίμησε τη Μύκονο και τα βραβεία ESPY) ενώ οι φίλοι του σπορ είχαν την ευκαιρία να δουν και να ακούσουν ιστορικά μονοθέσια όπως η Renault RS01 (το πρώτο μονοθέσιο με κινητήρα turbo) και η McLaren MP4/6-Honda (τίποτε δεν συγκρίνεται με τον ήχο ενός ατμοσφαιρικού V12) με την οποίαν ο Senna είχε κατακτήσει το πρωτάθλημα του 1991.     

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Η πίστα που έχει φιλοξενήσει περισσότερες φορές από οποιαδήποτε άλλη το Βρετανικό Grand Prix βρίσκεται στην έκταση που καταλάμβανε ένα αεροδρόμιο της RAF κατά τον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Από το 1947 που έγινε ο πρώτος ερασιτεχνικός αγώνας έχει αλλάξει μορφή 13 φορές με τη σημερινή εκδοχή των 5,891 χιλιομέτρων να χρησιμοποιείται από το 2011. Ένα από τα πιο ολοκληρωμένα σιρκουί του πρωταθλήματος απαιτεί τα μέγιστα τόσο από τα μονοθέσια όσο και από τους οδηγούς. Οι στροφές Copse, Stowe και το σύμπλεγμα Maggots-Becketts-Chapel εξακολουθούν να αποτελούν οδηγική πρόκληση απαιτώντας παράλληλα ιδανική αεροδυναμική ισορροπία.

Από την άλλη στροφές όπως οι Club, Village και Luffield είναι πιο τεχνικές τονίζοντας κυρίως τη μηχανική ευστάθεια των μονοθεσίων. Ευνοϊκότερα σημεία για προσπέρασμα οι ζώνες φρεναρίσματος για τις στροφές Brooklands και Stowe. Το οδόστρωμά του είναι εξαιρετικά τραχύ με την Pirelli να φέρνει τις γόμες super soft, soft και medium ευνοώντας, λογικά, περισσότερα από ένα pit stop. Από τις κορυφαίες ομάδες, η Mercedes φέρνει τα περισσότερα σετ soft γόμας (11), η Ferrari τα λιγότερα (6) με τη Red Bull (8) ανάμεσα. Ο Βρετανικός καιρός, συνήθως ευμετάβλητος, καθιστά επισφαλή κάθε πρόβλεψη.

Τεχνική σύνοψη

Η μάχη της εξέλιξης καλά κρατεί με τις περισσότερες πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής να αφορούν στη Ferrari. Φαίνεται ότι η Ιταλική ομάδα προσανατολίζεται στο να χρησιμοποιήσει τους πρώτους αναβαθμισμένους της κινητήρες στο Σίλβερστοουν, κάτι που είχε κυκλοφορήσει σαν φήμη και για το Μπακού. Η απόδοση της Ιταλικής Μονάδας Ισχύος υστερεί ελάχιστα σε σχέση με εκείνη της Mercedes με την κυρίως διαφορά να εντοπίζεται στην αποτελεσματικότητα με την οποίαν φορτίζονται και αποφορτίζονται οι ηλεκτροκινητήρες τους.

Ως συνέπεια αυτού οι MGU-H (κυρίως) και MGU-K της Γερμανικής ομάδας είναι σε θέση να παρέχουν για μεγαλύτερο διάστημα την επιπλέον ισχύ (κάτι που τονίζεται στα δοκιμαστικά) ιδίως σε πίστες οι οποίες έχουν λίγες ή μικρές ζώνες φρεναρίσματος. Η SF70H, ωστόσο, φαίνεται να είναι πιο αποδοτική αεροδυναμικά, κάτι που είναι επίσης σημαντικό σε μια πίστα με πολλές στροφές υψηλής ταχύτητας όπως το Σίλβερστοουν. Στα προηγούμενα σιρκουί  που είχαν παρόμοια τραχύτητα ασφάλτου (Σακχίρ και Καταλούνια) με τη Βρετανική πίστα οι δύο ομάδες βρίσκονταν πολύ κοντά στον τομέα της διαχείρισης των ελαστικών.

Δε θα πρέπει να υποτιμάται και η Red Bull που έχει κάνει σημαντικά βήματα εξέλιξης μέχρι στιγμής αν και ο κινητήρας της Renault αναμένεται να τους δυσκολέψει. Κατά τα λοιπά τη θέση Monisha Kaltenborn στη Sauber θα αναλάβει μετά το Βρετανικό Grand Prix ο πρώην αγωνιστικός διευθυντής της Renault, Frederic Vasseur. Η επιλογή αυτή εξέπληξε αρκετούς και υπήρξε η αφορμή να κυκλοφορήσουν φήμες για ακύρωση της συμφωνίας της Honda με την Ελβετική ομάδα. Η μελλοντική πορεία της Ιαπωνικής φίρμας στη Formula 1 και οι πιθανές ομάδες που θα προμηθεύσει το 2018  συνιστούν μυστήριο το οποίο θα λυθεί μάλλον μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Ο Alonso πάντως φαίνεται ύποπτα ευδιάθετος τον τελευταίο καιρό. 

 

Ιστορικό σημείωμα

Με μία πορεία 67 ετών στο παγκόσμιο πρωτάθλημα θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να αναφερθούν όλες οι μεγάλες στιγμές που μας έχει χαρίσει ο Βρετανικός αγώνας. Επιγραμματικά θα αναφερθούμε στον γύρο ρεκόρ του Keke Rosberg το 1985, στις μεγάλες μάχες των Mansell-Piquet τις δύο επόμενες χρονιές, στον αγώνα του 1998 τον οποίον ο Schumacher θα κέρδιζε εκτίοντας το stop-go penalty που του είχε επιβληθεί αφού είχε περάσει τη γραμμή τερματισμού, ενώ ένα χρόνο αργότερα θα τραυματιζόταν ύστερα από έξοδο στην Stowe.

Έναν από τους καλύτερους αγώνες της καριέρας του είχε κάνει το 2008 ο Lewis Hamilton υπό βροχή.  Το Βρετανικό Grand Prix έχει φιλοξενηθεί εκτός από το Σίλβερστοουν και στα σιρκουί των Έιντρι και Μπραντς Χατς. Πρώτος νικητής το 1950 ήταν ο Giuseppe Farina με Alfa Romeo ενώ πολυνίκεις του θεσμού οι Jim Clark και Alain Prost με 5 επιτυχίες ο καθένας. Στους κατασκευαστές τις περισσότερες επιτυχίες έχει η Ferrari με 15.  Από τους οδηγούς του σημερινού grid τις περισσότερες νίκες έχει ο Hamilton (4) ενώ έπονται οι Alonso (2), Vettel (1) και Raikkonen (1).

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button