ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW 530i [test drive]

Νέα Σειρά 5 ή μία μικρή Σειρά 7; Όπως και να το δει κανείς, η 530i είναι ένα αυτοκίνητο που θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία της…

Στην έβδομη πλέον γενιά, με εσωτερικό κωδικό G30, η πεντάρα φαίνεται να επανεξετάζει τη θέση της στην αλυσίδα της παραγωγής αυτοκινήτων. Και αυτό γιατί διατηρεί μεν τις ίδιες διαστάσεις αλλά επιλέγει να εξοπλιστεί τεχνολογικά με όσα περισσότερα στοιχεία μπορεί. Παράλληλα ξεχνάει -προς στιγμή- τις μικρές εκδόσεις και ξεκινάει την αρίθμηση στους βενζινοκινητήρες από την 530i, των 2.0 λίτρων και 252 ίππων.

Εδώ, βέβαια, θα σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για ένα μεγάλο, premium μοντέλο, όπου πάντα ξεχώριζε. Ναι, είναι η απάντηση, πλην όμως μπορούμε να βρούμε διαφορές στη νέα φιλοσοφία που ακολουθεί. Ας αρχίσουμε όμως να ξετυλίγουμε σιγά σιγά το κουβάρι, ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση. Έχοντας ήδη προσφέρει ένα ιδιαίτερα δυναμικό αποτέλεσμα στις σειρές 3 και 4, η νέα Σειρά 5 της BMW κερδίζει μεν τις εντυπώσεις, χωρίς ωστόσο να εισάγει κάτι καινοτόμο. Ίσως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο να είναι αυτό που δεν φαίνεται, το νέο πλαίσιο δηλαδή από αλουμίνιο και χάλυβα υπερυψηλής αντοχής, που περιορίζει το συνολικό της βάρος κατά 100 κιλά, σε σχέση με αυτό της απερχόμενης πεντάρας.

Για το εσωτερικό, το μόνο αρνητικό που μπορεί να παρατηρήσει κανείς είναι ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, που είναι μεν αρκετός για την άνετη μετακίνηση έως και 3 ενηλίκων, θα μπορούσε όμως να είναι πολύ μεγαλύτερος, για ένα όχημα με μεταξόνιο σχεδόν 3 μέτρα. Για όλα τα άλλα, το πρόσημο είναι θετικό. Ενδεικτικά, αναφέρουμε την εξαιρετική θέση οδήγησης, με το άνετο κάθισμα που ρυθμίζεται ηλεκτρικά σε πλευρική στήριξη, πλάτη, προσκέφαλο κ.λπ. το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τιμόνι, την εξαιρετική εργονομία, τα μαλακά δέρματα, την ποιότητα των διαφόρων υλικών, όπως και την όμορφη αύρα που αναδύει το ταμπλό, σαν σύνολο.

photos: gkaragiorgakis

Αναφορικά με το επίπεδο του εξοπλισμού, η 530i των 69.350 ευρώ είναι ήδη φορτωμένη με αρκετά καλούδια, αν όμως θέλει κανείς να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, εύκολα ανεβάζει το κόστος πάνω από τα 90 χιλιάρικα… Θέλετε δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης και αυτόματο παρκάρισμα (που όχι απλά στρίβει το τιμόνι αλλά ελέγχει επίσης γκάζι/ φρένο, επιλέγει μόνο του την όπισθεν και, ακολούθως, την πρώτη, για να ολοκληρώσει τη μανούβρα…); Μήπως τηλεχειριστήριο που να μπορεί κανείς να ξεπαρκάρει το όχημα, όντας έξω από αυτό; Και φυσικά ο,τι υπάρχει σε σύστημα ενεργητικής ασφάλειας, ένα χορταστικό HUD (Head Up Display), μία τεράστια έγχρωμη οθόνη 10,25 ιντσών, ένα πολύ καλό ηχοσύστημα της Harman Kardon (ή, εναλλακτικά, ένα High-end της B&W) και πολλά, πολλά άλλα.

Με όλα αυτά, η εμπειρία χρήσης της πεντάρας ανεβαίνει σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο. Και αυτό που την ολοκληρώνει, είναι η απόδοση του κινητήρα και η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Για μεν τον πρώτο, αξίζει να αναφέρουμε ότι είναι ένα μοτέρ που προσφέρει το σύνολο των 350 Nm της ροπής του σε όλο το ωφέλιμο φάσμα(!) από τις 1.450 έως τις 4.800 σ.α.λ. Εξαιρετική, μάλιστα, είναι και η συνεργασία του με το οκτάρι, αυτόματο κιβώτιο. Ιδιαίτερα πολιτισμένος, χωρίς κραδασμούς και με πολύ διακριτική ηχητική υπογραφή, κρίνεται -σε κάθε περίπτωση- αντάξιος των περιστάσεων. Επιταχύνει την 530i ταχύτατα, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, φτάνοντας σε τελική τα 250 χλμ./ώρα, με το αυτοκίνητο να μην έχει κανένα αεροδυναμικό θόρυβο και καμία αίσθηση αστάθειας.

Σε ο,τι αφορά την οδική συμπεριφορά, η νέα πεντάρα δείχνει πιο ουδέτερη από ποτέ. Κάποιοι μπορεί να θεωρήσουν ότι έχει απολέσει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της, ως γνήσια BMW, αυτό όμως που ισχύει είναι ότι είναι παντού καλύτερη, σταθερότερη και πιο γρήγορη. Πέραν των διαφόρων οδηγικών προφίλ, που μεταβάλλουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου και άρα την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός, πολύ σοβαρή δουλειά έχει γίνει στις αναρτήσεις της. Αυτές, χωρίς να επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις στις στροφές, προσφέρουν μία ποιότητα κύλισης που λίγα αυτοκίνητα κάτω από τα 100.000 ευρώ μπορούν να εξασφαλίσουν. Η Αχίλλειος πτέρνα στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο της δοκιμής είναι οι θηριώδεις τροχοί των 20 ιντσών, με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, που κοπάνανε σε μεγάλες λακκούβες. Σε πιο στρωτές, ωστόσο, ανωμαλίες του οδοστρώματος το όλο setup φιλτράρει τα πάντα.

Κατά τα άλλα, το άμεσο τιμόνι και η ενεργητική τετραδιεύθυνση βελτιώνουν την ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ παράλληλα ενισχύουν την ευστάθεια όταν ανέβουν οι ρυθμοί. Η 530i μπορεί, τελικά, να κινείται ταχύτατα ακόμα και σε πιο σφιχτές διαδρομές, κρύβοντας εν μέρει τον όγκο της, με απόλυτη ασφάλεια και έλεγχο από τον οδηγό. Αντίστοιχα και τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω, φροντίζουν να επιβραδύνουν άμεσα τα 1.600+ κιλά του συνόλου, χωρίς σημάδια κόπωσης.

Τελικά, είναι η Σειρά 5 το καλύτερο αυτοκίνητο στη μεγαλό-μεσαία, premium κατηγορία; Πιθανά ναι, αφού αφήνει σαφώς πίσω το Volvo S90, παίρνει όμως κουβέντα το τι κάνει απέναντι στην Mercedes-Benz E-Class. Εμείς, θα περιοριστούμε να πούμε ότι με χαρά θα τοποθετούσαμε τη νέα 530i στο γκαράζ των ονείρων μας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW
Για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιήθηκε μία BMW 520d

BMW 530i – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος
Ισχύς 185 kW (252 PS) / 5.200-6.500 rpm
Ροπή 350 Nm (35,7 kgm) / 1.450-4.800 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,2 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,9 / 5,5 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 68 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 731 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 126 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero, 235/35 R20 – 275/30 R20
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.936×1.868×1.479 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.605/1.630 mm
Μεταξόνιο 2.975 mm
Χώρος αποσκευών 530 lt
Απόβαρο 1.615 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 69.350€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!