ΑΓΩΝΕΣ

GP Ουγγαρίας – Κατατακτήριες δοκιμές: Κυριαρχία Ferrari!

Μεγάλη εμφάνιση για τα κόκκινα μονοθέσια που εξασφάλισαν την πρώτη σειρά εκκίνησης για τον αυριανό αγώνα…

Ο Sebastian Vettel με έναν αψεγάδιαστο γύρο πέτυχε ήδη από την πρώτη του προσπάθεια στο Q3 τον χρόνο που έμελλε να του χαρίσει την 2η pole position της χρονιάς και 48η συνολικά της καριέρας του. Πολύ καλή προσπάθεια και από τον Raikkonen που βρέθηκε δεύτερος 168 χιλιοστά του δευτερολέπτου μακριά από τον Γερμανό. Τη δεύτερη σειρά εκκίνησης κατέλαβαν οι W08 των Bottas και Hamilton.

Ο Φιλανδός για άλλη μια φορά κατετάγη μπροστά από τον teammate του σε μια πίστα που η Mercedes δεν είχε το κορυφαίο μονοθέσιο, όπως συνέβη σε Ρωσία και Μονακό. Ακολούθησαν οι Verstappen και Ricciardo με τον Ολλανδό να δείχνει ικανός σε Q1 και Q2 ότι ήταν ικανό να μπει ανάμεσα στις Mercedes. Για άλλον έναν αγώνα φέτος ο εκπληκτικός Hulkenberg (κατετάγη 7ος αλλά θα ξεκινήσει 12ος λόγω αλλαγής κιβωτίου) ήταν best of the rest, μπροστά από τις δύο McLaren και την Toro Rosso του Sainz.

Οι Ricciardo και Red Bull έκλεψαν την παράσταση στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Ο Αυστραλός βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης τόσο σε FP1 όσο και FP2 σε αντίθεση με τον Verstappen που δυσκολευόταν πολύ να πετύχει την ιδανική ισορροπία στην RB13. Οι Ferrari ξεκίνησαν συντηρητικά με τους κινητήρες ρυθμισμένους σε safe mode και ανέβασαν σταδιακά την απόδοσή τους ώσπου στο FP2 ο Vettel βρέθηκε δεύτερος. Στη Mercedes τα πράγματα ήταν πιο περίπλοκα. Ο ρυθμός του Hamilton με τη soft γόμα ήταν εκπληκτικός 8 δέκατα ταχύτερος από του Bottas και περισσότερο από 1 δευτερόλεπτο σε σύγκριση με οποιουδήποτε άλλου.

Με τα super soft, όμως η Mercedes υστερούσε έναντι των Ferrari με τον Bottas μάλιστα να είναι ταχύτερος του Hamilton. Στο FP3 του Σαββάτου οι Ferrari ανέβασαν κατακόρυφα τις επιδόσεις τους προβάλλοντας ως τα ξεκάθαρα φαβορί για τις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Verstappen άρχισε να βελτιώνει τους χρόνους του τη στιγμή που ο Ricciardo αναγκάστηκε να παρκάρει την RB13 του στα μισά της περιόδου λόγω υδραυλικού προβλήματος χάνοντας έτσι πολύτιμο χρόνο δοκιμών. Άλλος οδηγός που σταμάτησε νωρίς ήταν ο Felipe Massa ο οποίος ήδη από το απόγευμα της Παρασκευής δεν αισθανόταν καλά. Ο Βραζιλιάνος δοκίμασε ξανά το πρωί του Σαββάτου αλλά καθώς οι ζαλάδες επανήλθαν αποφασίστηκε να μην συμμετάσχει σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα (μαζί με τη Σιγκαπούρη ο πιο κουραστικός της χρονιάς)με τον Paul di Resta να τον αντικαθιστά.

Στο Q1 οι οδηγοί των κορυφαίων ομάδων περιόρισαν τον χρόνο παραμονής τους στην πίστα στο πρώτο μισό της περιόδου. Οι δύο Ferrari συνέχισαν να δείχνουν πολύ άνετες στις συνεχείς εναλλαγές διεύθυνσης της διαδρομής με τον Vettel να πετυχαίνει τον ταχύτερο χρόνο στο 1:17.244. Ο Raikkonen ήταν τρίτος με τον Verstappen ανάμεσα στα δύο κόκκινα μονοθέσια. Οι Mercedes ήταν σαφώς πιο κοντά σε σχέση με το FP3 ενώ οι δύο McLaren βρέθηκαν άνετα εντός της πρώτης δεκάδας. Εκτός έμειναν οι Magnussen (πέτυχε ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον 15ο Perez άλλα το έπραξε αργότερα από τον Μεξικανό), Stroll (λάθος στην στροφή 4), Wehrlein, Di Resta και Ericsson.

Στο Q2 οι Ferrari και Red Bull αρκέστηκαν σε μία προσπάθεια με όλους πλην του Ricciardo να σημειώνουν πολύ ανταγωνιστικούς χρόνους. Ο Vettel μάλιστα ήταν ο πρώτος οδηγός που έπεσε κάτω από τα 77 δευτερόλεπτα. Οι οδηγοί της Mercedes βγήκαν και δεύτερη φορά στην πίστα με τον Hamilton εν τέλει να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο με 1:16.693. Ο Hulkenberg βρέθηκε 7ος μπροστά από τις δύο McLaren και τον Sainz που με μία πολύ όμορφη προσπάθεια πλασαρίστηκε 10ος. Οι Palmer, Ocon, Kvyat, Perez και Grosjean έμειναν εκτός με τις Force India να αποτελούν την αρνητική έκπληξη των δοκιμαστικών.

Στην τελευταία περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών είχαμε μια επίδειξη του τι συμβαίνει όταν ένας οδηγός του επιπέδου του Vettel έχει ένα τέλεια ισορροπημένο μονοθέσιο. Η σιγουριά που ενέπνεε η SF70H στον Γερμανό ήταν τόσο μεγάλη που από την πρώτη του προσπάθεια οδήγησε ταχύτατα, στρωτά και χωρίς να πιέζει πουθενά πέρα από το όριο. Πέτυχε χρόνο 1:16.276 που είναι και το νέο ρεκόρ πίστας. Αντίστοιχης ποιότητας επίδοση πέτυχε στη δεύτερη προσπάθειά του και ο Raikkonen με εξαίρεση ένα ελαφρώς άγαρμπο πέρασμά του από το κερμπ του σικέιν που τον περιόρισε στη δεύτερη θέση. Ο Bottas μάλλον πήρε ότι περισσότερο μπορούσε από την W08 ενώ ο Hamilton είχε ένα δύσκολο Q3. Έκανε λάθος στην στροφή 4 κατά την πρώτη του προσπάθεια, εγκαταλείποντάς την στη συνέχεια, ενώ και στον δεύτερο γύρο του αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα ισορροπίας.

Για τις Mercedes το θετικό είναι ότι θα ξεκινήσουν τον αυριανό αγώνα από τις θέσεις 3 και 4 σε σχηματισμό καθώς ο Verstappen βρέθηκε ένα δέκατο πίσω από τον Hamilton (εντυπωσιακή η επίδοση των Αυστριακών μονοθεσίων) με τον Ricciardo μόλις 21 χιλιοστά του δευτερολέπτου στην 6η θέση. Φαίνεται ότι ο ρυθμός των W08 με τα soft είναι εκπληκτικός και κάτι τέτοιο θα τους βοηθούσε αν ο αγώνας έβγαινε με ένα pit stop. Κάτι τέτοιο όμως δε φαίνεται εφικτό και κατά συνέπεια η πιο πιθανή ευκαιρία που θα έχουν για να «κλέψουν» τη νίκη είναι η εκκίνηση. Στη Ferrari, από την άλλη, πρέπει να αποφύγουν τα λάθη και να εκμεταλλευτούν στο έπακρο την απόδοση του μονοθεσίου τους ώστε να ανακάμψουν ύστερα από τον κακό αγώνα του Σίλβερστοουν. Ίσως μια εκ των δύο Red Bull (του Verstappen κατά πάσα πιθανότητα) να αποτελέσει ρυθμιστή της εξέλιξης του Grand Prix σε περίπτωση που κάνει καλή εκκίνηση.

Τα σκορ των δοκιμαστικών
Hamilton-Bottas 6-5
Ricciardo-Verstappen 4-7
Vettel-Raikkonen 8-3
Perez-Ocon 9-2
Massa-Stroll 9-1
Di Resta-Stroll 0-1
Alonso-Vandoorne 9-1
Button-Vandoorne 1-0
Sainz-Kvyat 6-5
Grosjean-Magnussen 7-4
Hulkenberg-Palmer 11-0
Ericsson-Giovinazzi 2-0
Ericsson-Wehrlein 2-7

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button