ΑΓΩΝΕΣ

Grand Prix Ουγγαρίας – Ανάλυση: Σε τεντωμένο σκοινί…

Η Ferrari θριάμβευσε στην Ουγγαρία, πετυχαίνοντας το 1-2  με τους Vettel και Raikkonen οι οποίοι αντιστάθηκαν επιτυχώς στην πίεση που τους άσκησε ο Hamilton στο δεύτερο μισό του αγώνα…

Ο Vettel πήρε μια τεράστιας σημασίας νίκη αντιμετωπίζοντας με ψυχραιμία τα προβλήματα χειρισμού που παρουσιάστηκαν στο μονοθέσιό του από το πρώτους γύρους και τον ανάγκασαν να οδηγεί συντηρητικά αποφεύγοντας τα κερμπ στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Σημαντική ήταν και η συμβολή του Raikkonen ο οποίος ουσιαστικά προστάτεψε τον Vettel στην πρωτοπορία. Ενώ ήταν εμφανώς ταχύτερος δεν τον προσπέρασε και αμύνθηκε πολύ έξυπνα από τον Hamilton για να ολοκληρώσει την επιτυχία της Ιταλικής ομάδας. Η Mercedes (κυρίως του Hamilton) όπως αναμενόταν από την Παρασκευή ήταν εμφανώς ταχύτερη με τα soft της Pirelli αλλά η φύση του Ουγγρικού σιρκουί, η κακή εμφάνιση του Σαββάτου και ο μεγάλος αγώνας του Raikkonen υποβάθμισαν τις ελπίδες της για νίκη. Αυτό όμως που φάνηκε ξεκάθαρα πλέον ήταν η διαφορά προσέγγισης που θα έχουν οι δύο ομάδες στη συνέχεια της μάχης του πρωταθλήματος.

Για τη Ferrari τα πράγματα ήταν λίγο πολύ αναμενόμενα όχι λόγω «παράδοσης» όπως αρέσει σε πολλούς να λένε όσο λόγω της εμφανούς διαφοράς απόδοσης ανάμεσα στους δύο οδηγούς της μέχρι τη μέση του πρωταθλήματος. Από τη στιγμή που η βαθμολογική διαφορά ανάμεσα σε Vettel και Raikkonen είχε φτάσει ήδη πριν το Μονακό τους 55 βαθμούς θα ήταν αφελές για τους Ιταλούς να μην επιλέξουν ξεκάθαρα το νούμερο 1 της ομάδας. Ο Vettel κάνει μέχρι στιγμής μία από τις μεγαλύτερες σεζόν της καριέρας του έχοντας τον καλύτερο μέσο όρο θέσης κατάταξης στα δοκιμαστικά από οποιονδήποτε άλλο πιλότο (χωρίς να υπολογίζονται οι ποινές φυσικά) με 2,2 τη στιγμή που ο Bottas έχει 2,6, ο Hamilton 3 και ο Raikkonen 3,1.

Επιπλέον, πέρα από τις 4 νίκες του, βρέθηκε σε όλους τους υπόλοιπους αγώνες (πλην Καναδά και Μεγάλης Βρετανίας) να διεκδικεί την πρώτη θέση επικρατώντας επί τουλάχιστον μιας εκ των δύο Mercedes. Ο Raikkonen αντιθέτως ξεκίνησε νωχελικά τη σεζόν όντας συνήθως ο αργότερος από τους 4 οδηγούς των κορυφαίων ομάδων. Έκανε μεγάλες εμφανίσεις σε Μονακό και Ουγγαρία αλλά ήταν πλέον αργά για τον Φιλανδό. Ωστόσο η άνοδος της απόδοσής του από το Μονακό και μετά καθώς και η βοήθεια που έδωσε στον Vettel κατά το Ουγγρικό Grand Prix φαίνεται ότι αρκούν ώστε η Ferrari να ανανεώσει και για την επόμενη χρονιά  τη συνεργασία της με τον πρωταθλητή του 2007, κάτι που αναμένεται να ανακοινωθεί στην Μόντσα.

Στο στρατόπεδο της Mercedes τα πράγματα δεν είναι το ίδιο ξεκάθαρα. Πριν την αρχή της σεζόν πολλοί θεωρούσαν ότι ο Bottas θα ήταν το de facto νούμερο 2 στην ομάδα, αλλά εκείνος φρόντισε από νωρίς να κερδίσει ίση μεταχείριση με τον Hamilton. Σε αυτό δε συνέβαλλαν μόνο οι δύο μεγάλες νίκες του σε Σότσι και Σπίλμπεργκ αλλά και το ότι κάθε φορά που η Mercedes δυσκολευόταν με την W08 εκείνος που έσωζε την παρτίδα ήταν ο Φιλανδός. Τρανή απόδειξη του σεβασμού που έχει κερδίσει μέσα στη Γερμανική ομάδα ήταν ο τελευταίος γύρος του Ουγγρικού Grand Prix ενώ δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η επέκταση της συνεργασίας Bottas-Mercedes και για του χρόνου.

Ο Hamilton, αντιθέτως, έχει προς ώρας μια σεζόν με πολλά σκαμπανεβάσματα. Όποτε η Mercedes δούλευε στην εντέλεια ο Βρετανός ήταν συνήθως απλησίαστος πετυχαίνοντας σε Καναδά, Αζερμπαϊτζάν και Μεγάλη Βρετανία εκπληκτικές επιδόσεις τόσο στα δοκιμαστικά όσο και στον αγώνα. Στις πίστες, όμως, που η W08 αντιμετώπισε προβλήματα η απόδοσή του έπεσε αισθητά με αποκορύφωμα την κακή εμφάνιση του Μονακό. Σίγουρα το επιθετικό στυλ οδήγησης του Hamilton απαιτεί ένα εμπρός μέρος με πολύ καλή πρόσφυση και η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα προβλήματα της Mercedes είχαν να κάνουν με την διαχείριση των εμπρός ελαστικών. Μένει να φανεί εάν τώρα που μεγάλο μέρος των προβλημάτων αυτών έχει διορθωθεί, ο Βρετανός θα παγιώσει τη θέση του νούμερο 1 μέσα στην ομάδα. Όπως και να έχει στη Mercedes θα πρέπει να αποφασίσουν σύντομα καθώς μπορεί, μεν, οι περισσότερες από τις επόμενες πίστες να την ευνοούν αλλά έχουν να αντιμετωπίσουν μια αναγεννημένη Ferrari και έναν Vettel που με την εξαίρεση του Μπακού κάνει μέχρι στιγμής την τέλεια σεζόν.

Τέλος, δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στον παράγοντα αξιοπιστία που αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της σεζόν. Εκεί, η Mercedes φαίνεται να τα πηγαίνει καλύτερα από τη Ferrari έχοντας αλλάξει τα μέρη της μονάδας ισχύος της ακριβώς στους αγώνες που είχε προγραμματίσει από την αρχή της σεζόν. Μόνη εξαίρεση ο κινητήρας του Bottas στην Ισπανία ο οποίος ωστόσο χρησιμοποιήθηκε αναγκαστικά στον αγώνα εκείνο ενώ γνώριζαν ότι είχε ξεπεράσει το όριο χιλιομέτρων.

Από την άλλη μεριά η Ferrari έχει αλλάξει περισσότερα μηχανικά και στα δύο μονοθέσια δείγμα της υπερπροσπάθειας που έχει καταβληθεί για να κρατηθεί στο κυνήγι του τίτλου. Ο Mattia Binotto δήλωνε αισιόδοξος στην Ουγγαρία ότι θα αποφύγουν τις ποινές λόγω υπέρβασης του μέγιστου επιτρεπτού αριθμού, ωστόσο αυτό περιορίζει την Ιταλική ομάδα στο θέμα των αναβαθμίσεων της μονάδας ισχύος της για το υπόλοιπο της σεζόν. Με εννέα αγώνες να απομένουν όλα παραμένουν ανοιχτά σε μία από τις καλύτερες σεζόν των τελευταίων ετών…

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button