NEA

Νέα BMW M5 με 600 άλογα και επισήμως [vid]

Τελικά ο V8 της νέας τετρακίνητης M5 αποδίδει 600 άλογα με το 0-100 να ολοκληρώνεται σε 3,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα -δίχως τον κόφτη- να φτάνει τα 305 χλμ./ώρα. Από 117.900€ στην Γερμανία…

Συγκεκριμένα ο TwinPower των 4,4 λίτρων αποδίδει 600 ίππους και 750 Nm ροπής (με νέους στροβιλοσυμπιεστές, αυξημένη πίεση κυκλώματος ψεκασμού έως 350 bar) και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής (εδώ το κιβώτιο της ZF αντικαθιστά το διπλόδισκο της Getrag που είχε η προηγούμενη M5). Με μία σπέσιαλ τετρακίνηση M xDrive το 0-100 πετυχαίνεται σε 3,4 δλ. με το 0-200 να ολοκληρώνεται στο εντυπωσιακό χρόνο των 11,1 δλ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα, αλλά με το προαιρετικό πακέτο M Drive ανεβαίνει στα 305!

Η τετρακίνηση M xDrive συνδυάζεται με το γνωστό Active M Differential (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο διαφορικό, ενώ για να επιτευχθούν αυτές οι τιμές η οροφή της νέας M5 αλλά και τα γρανάζια του πίσω μπλοκέ διαφορικού είναι από ανθρακόνημα, ενώ στη μείωση του βάρους βοηθά και η απουσία της τετραδιεύθυνσης αλλά και του συστήματος μείωσης των κλίσεων που υπάρχουν στο τρέχον μοντέλο.

Αποκορύφωμα για τους σκληροπυρηνικούς αποτελεί η επιλογή της αποκλειστικής μεταφοράς της ροπής μόνο στους πίσω τροχούς, η οποία γίνεται μέσω του iDrive και τα τρία προγράμματα 4WD, 4WD Sport και 2WD. Ένα εξελιγμένο λογισμικό επιτρέπει τον προσδιορισμό του συντελεστή τριβής και στους δύο άξονες, γεγονός που επιτρέπει στους μηχανικούς της BMW να μην κάνουν λόγο για ρύθμιση αλλά για πρόβλεψη.

Μια πρόβλεψη που συνδυάζεται με συνολικά 5 προγράμματα οδήγησης, το κανονικό και το MDM, καθώς και τα 4WD, 4WD Sport και 2WD, με το πρόγραμμα ευστάθειας απενεργοποιημένο. Οι περισσότεροι οδηγοί δεν θα χρειαστούν κάτι παραπάνω από το MDM, που επιτρέπει, πριν την επέμβαση, τις πλαγιολισθήσεις, ενώ η περισσότερη ροπή καταλήγει στον πίσω άξονας. Με το πρόγραμμα 2WD φτάνει όλη στους πίσω τροχούς, με αποτέλεσμα η νέα M5 να είναι κλασικό πισωκίνητη όπως προαναφέραμε.

Ως στάνταρ υπάρχουν 19άρες ζάντες ενώ το ενισχυμένο σύστημα πέδησης περιλαμβάνει 6πίστονες δαγκάνες μπροστά (με λάστιχα 275/40 και 285/40 μπρος και πίσω). Προαιρετικά υπάρχουν και 20άρες ζάντες (με λάστιχα 275/35 και 285/40, αντίστοιχα) με κεραμικά δισκόφρενα που μειώνουν το βάρος κατά 23 κιλά. Εδώ να πούμε πως το απόβαρο ξεκινά από τα 1.885 κιλά, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα Efficient, Sport και Sport Plus μέσω το Drive Performance διακόπτη που βλέπετε στις φωτογραφίες.

Σχεδιαστικά η νέα M5 έχει όλα όσα χρειάζεται για να ξεχωρίζει, όπως οι πιο επιθετικοί προφυλακτήρες, οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, οι αεροδυναμικοί καθρέπτες, το αλουμινένιο καπό, η κάρμπον οροφή, οι τέσσερις απολήξεις στο πίσω μέρος, ο διαχύτης κ.α. Ανάλογα M είναι και η εικόνα στο εσωτερικό (οι δύο κόκκινοι διακόπτες M1 και M2 στο τιμόνι προσφέρουν άμεσα δύο εξατομικευμένα προγράμμματα σασί όπως τα έχει παραμετροποιήσει ένας οδηγός), ενώ την διάθεση ανεβάζει το τεχνητό σύστημα ενίσχυσης ήχου M Sound Control που παράλληλα μπορεί και να κατεβάσει τα ντεσιμπέλ για ήρεμες βόλτες. Όσο μπορεί βέβαια κανείς να μην παρασύρεται από το κρεσέντο κάθε νέας M5…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button