ΑΓΩΝΕΣ

Grand Prix Βελγίου – Προεπισκόπηση

Με το πέρας του καλοκαιρινού διαλλείματος το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 φιλοξενείται σε ένα από τα θρυλικά σιρκουί του προγράμματός του, αυτό του Σπα-Φρανκορσάμπ…

Θέατρο πολλών αξέχαστων στιγμών, η πίστα στο δάσος των Αρδεννών συνιστά ίσως τη μεγαλύτερη πρόκληση για μονοθέσια και οδηγούς όχι μόνο λόγω της χάραξής της αλλά και του απρόβλεπτου καιρού που μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανατρέψει τα όποια δεδομένα. Με το πρώτο μισό της σεζόν  να μην έχει βγάλει ακόμη ξεκάθαρο φαβορί, ο φετινός αγώνας αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον τόσο για την εξέλιξη της μάχης στο πρωτάθλημα των οδηγών όσο και ως μια σαφής ένδειξη για την ισορροπία δυνάμεων ανάμεσα σε Mercedes και Ferrari.  

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Η σημερινή πίστα είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος της τμήμα της αρχικής διαδρομής των 15 χιλιομέτρων η οποία χρησιμοποιήθηκε από το 1921 ως και το 1978 οπότε και κρίθηκε εξαιρετικά επικίνδυνη. Το βορεινό κομμάτι του αρχικού σιρκουί διατηρήθηκε ενώ προστέθηκε ένα εσωτερικό τμήμα από την Les Combes ως τη Stavelot για να προκύψει ύστερα από αρκετές μικρές αλλαγές η μορφή που γνωρίζουμε σήμερα. Παρά ταύτα η σύγχρονη έκδοση του Σπα δεν υστερεί καθόλου έναντι της αρχικής τόσο σε ομορφιά όσο και σε δυσκολία.

Μπορεί το θρυλικό Masta kink να απουσιάζει αλλά η διαδρομή των 7 χιλιομέτρων εξακολουθεί να φιλοξενεί μερικές από τις πιο διάσημες στροφές στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το κλειστό hairpin La Source, το θεαματικό και εξαιρετικά επικίνδυνο σύμπλεγμα Eau Rouge-Radillion, η διπλή τεχνική αριστερή Pouhon όπως και η επίσης αριστερή Blanchimont συγκαταλέγονται διαχρονικά ανάμεσα στα αγαπημένα σημεία οδηγών και θεατών.

Οι ζώνες DRS είναι δύο, με την πρώτη να βρίσκεται στην κεντρική ευθεία και τη δεύτερη στην ευθεία Kemmel που είναι και η μεγαλύτερη της πίστας. Εξαιρετικό σημείο για προσπέρασμα είναι και η ευθεία πριν το σικέιν Bus stop ενώ το Grand Prix ολοκληρώνεται ύστερα από 44 γύρους. Η Pirelli φέρνει τις τρεις πιο μαλακές γόμες στο Βελγικό σιρκουί (η ultra soft θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά εκεί) αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο των δύο pit stops στον αγώνα.

Τεχνική σύνοψη

Η Mercedes είναι το λογικό φαβορί για τον αγώνα διαθέτοντας την (έστω και οριακά) καλύτερη μονάδα ισχύος αλλά και εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση στις πίστες χαμηλού φορτίου. Το πιθανότερο για τη Γερμανική ομάδα είναι να ακολουθήσει στρατηγική ενός pit stop χρησιμοποιώντας τη soft γόμα περισσότερο, ιδίως σε περίπτωση που πετύχει το εξαιρετικό set up του Σίλβερστοουν. Εάν το σενάριο αυτό επαληθευτεί ο  Hamilton αναμένεται να έχει το πάνω χέρι σε σχέση με τον Bottas καθώς εκμεταλλεύεται καλύτερα τις σκληρότερες γόμες της Pirelli. Οι Hamilton και Bottas αναμένεται να χρησιμοποιήσουν καινούργιους κινητήρες εσωτερικής καύσης, MGU-H και Turbo. Η αλλαγή δεν έχει να κάνει με λόγους αξιοπιστίας (καθώς είχαν περάσει πρόσφατα στο 3ο στοιχείο των παραπάνω μηχανικών μερών) αλλά μάλλον πρόκειται για αναβαθμισμένες εκδόσεις τους  που προκρίνονται σε πίστες δυναμόμετρα όπως του Σπα.

Παρόμοιο rotation στα μηχανικά μέρη κάνει από την αρχή της σεζόν και η Ferrari η οποία ανακοίνωσε την ανανέωση της συνεργασίας της με τον Kimi Raikkonen για το 2018 κάτι που μάλλον προοιωνίζει και την ανανέωση της συνεργασίας της με τον Vettel. Το σημείο τριβής ανάμεσα στην Ιταλική ομάδα και τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας φέρεται να είναι η διάρκεια επέκτασης της συνεργασίας τους καθώς οι της Ferrari πιέζουν για τριετές συμβόλαιο ενώ ο Γερμανός επιμένει σε μονοετές. Με το 2018 ως το έτος που λήγουν τα συμβόλαια των περισσότερων οδηγών στις κορυφαίες ομάδες ο Vettel φαίνεται να θέλει να σιγουρευτεί ότι η άνοδος της Ferrari θα έχει συνέχεια πριν δεσμευτεί μακροχρόνια στο τελευταίο (μάλλον) μεγάλο συμβόλαιο της καριέρας του. Στο τεχνικό σκέλος η Ferrari θα προσπαθήσει στο Σπα να κρατηθεί όσο πιο κοντά γίνεται στη Mercedes, διορθώνοντας την προσέγγισή της σε σχέση με το Μπακού και το Σίλβερστοουν.

Η Red Bull ενδέχεται ήδη από το Βελγικό Grand prix να εκμεταλλευτεί τις αναβαθμίσεις της μονάδας ισχύος της Renault οι οποίες έχουν ανακοινωθεί για Σπα και Μόντσα. Δεν είναι εντελώς ξεκάθαρο το είδος τους καθώς οι δηλώσεις των ανθρώπων της Renault είναι γενικόλογες και το πιθανότερο είναι οι όποιες μεγάλες αλλαγές να χρησιμοποιηθούν στην Μόντσα. Ωστόσο μπορεί στο Σπα να έχουμε κάποια αλλαγή στη χαρτογράφηση του κινητήρα τύπου Μπακού η οποία να φέρει τις ομάδες που χρησιμοποιούν τη Γαλλική μονάδα ισχύος πιο κοντά στους ανταγωνιστές τους. Κατά τα λοιπά ο Max Verstappen δε χάνει ευκαιρία να δηλώνει πώς προϋπόθεση για να μείνει στη Red Bull είναι η γρήγορη άνοδος της απόδοσης των Αυστριακών μονοθεσίων. Ο Ολλανδός θα είναι το κεντρικό πρόσωπο στην αγορά των οδηγών για το 2019 και η τελική του επιλογή θα καθορίσει μάλλον το που θα κατευθυνθούν πολλά από τα υπόλοιπα μεγάλα ονόματα του grid.

Στην McLaren ανακοινώθηκε η ανανέωση της συνεργασίας με τον Stoffel Vandoorne (ο Βέλγος έχει ήδη συλλέξει 35 θέσεις ποινής λόγω αλλαγής της μονάδος ισχύος της Honda με πιο αναβαθμισμένη για τον αγώνα της πατρίδας του) για το 2018 ενώ ο έτερος οδηγός της έχει αναβάλει την απόφασή του για τον Οκτώβριο. Η αλήθεια είναι πώς δε φαίνεται να υπάρχουν πολλές επιλογές για τον Alonso πλην των McLaren και Renault εκτός κι αν έχουμε κάποιο συγκλονιστικό απρόοπτο όπως του Rosberg πέρσι. Φυσικά το ίδιο λεγόταν και το 2009 όταν ο Ισπανός έμοιαζε παγιδευμένος στην μη ανταγωνιστική (τότε) Renault αλλά αποκαλύφθηκε αργότερα πώς είχε ήδη συμφωνήσει με τη Ferrari από το 2008 ελέω Santander. Με τον Briatore ως μάνατζερ του Ισπανού τίποτε δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο. Στη Haas θα χρησιμοποιηθούν νέοι κινητήρες εσωτερικής καύσης και στα δύο μονοθέσια ενώ η Sauber θα αλλάξει το κιβώτιο του Marcus Ericsson κάτι που θα επιφέρει στον Σουηδό ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση.  

Ιστορικό σημείωμα

Ένας ιστορικός αγώνας όπως ο Βελγικός και μια πίστα-σύμβολο όπως αυτή του Σπα έχουν τόση ιστορία που είναι αδύνατον να χωρέσει στις λίγες αυτές γραμμές. Επιγραμματικά θα αναφέρουμε τον πρώτο νικητή Juan Manuel Fangio το 1950, την κυριαρχία Clark από το 1962 ως το 1965, τον θάνατο του Gilles Villeneuve στο Zolder το 1982, τις 5 νίκες του Senna, το αξέχαστο ντεμπούτο εν έτει 1991 κάποιου… Michael Schumacher ο οποίος θα κέρδιζε τον αγώνα 6 φορές (ρεκόρ), αλλά και το μεγάλο προσπέρασμα που πέτυχε ο Hakkinen επί του Γερμανού το 2000. Από τους οδηγούς του σημερινού grid ο Raikkonen έχει τις περισσότερες νίκες (4), ενώ οι Vettel και Hamilton έχουν από δύο. Από μία νίκη έχουν οι Massa και Ricciardo.

Αριθμός μηχανικών μερών PU που έχουν χρησιμοποιηθεί μέχρι και το Ουγγρικό Grand Prix.

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button