ΑΓΩΝΕΣ

Grand Prix Βελγίου – Κατατακτήριες δοκιμές: Hamilton με ρεκόρ!

Την 68η pole position της καριέρας του εξασφάλισε ο Lewis Hamilton ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του μεγάλου Michael Schumacher (του μεταφέρθηκαν τα συγχαρητήρια της οικογένειας του Γερμανού από τον Ross Brawn) ενώ και ο χρόνος που πέτυχε στο Q3 ο Βρετανός είναι το απόλυτο ρεκόρ στην παρούσα χάραξη του Σπα…

Großer Preis von Belgien 2017, Freitag - Wolfgang WilhelmΗ τελευταία προσπάθεια του Hamilton (αλλά και συνολικά η οδήγησή του κατά τη διάρκεια του τριημέρου) ήταν χάρμα ιδέσθαι και ένα κλικ πάνω σε σχέση με του Bottas. Η Ferrari ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστική με τον Vettel να βρίσκεται απροσδόκητα κοντά στον χρόνο του Hamilton και τον Raikkonen να υποπίπτει σε λάθος στο τέλος του Q3 που του στέρησε κάτι καλύτερο. Οι αλλαγές που έφερε η Ιταλική ομάδα στο Σπα (επανασχεδιασμένη εμπρός ανάρτηση με τρίτο αποσβεστήρα και νέο αεροδυναμικό πακέτο) φάνηκε να δουλεύουν καθώς οι οδηγοί της ήταν πολύ κοντά στις Mercedes παρά την αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος που φέρουν τα Γερμανικά μονοθέσια. Πολύ όμορφη και η προσπάθεια του Verstappen (5ος) μπροστά σε χιλιάδες συμπατριώτες του που βρέθηκαν στις κερκίδες του Βελγικού σιρκουί.

Formel 1 - Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Großer Preis von Belgien 2017. Lewis Hamilton Formula One - Mercedes-AMG Petronas Motorsport, Belgian GP 2017. Lewis HamiltonΣτις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής ο Hamilton έπιασε αμέσως ρυθμό με τη soft γόμα της Pirelli κατατασσόμενος δεύτερος στο FP1 πίσω από τον Raikkonen ο οποίος όμως πέτυχε το χρόνο του χρησιμοποιώντας τα ultra soft. Την ίδια στιγμή η άλλη Mercedes μοίρασε το χρόνο της πρώτης περιόδου μεταξύ των soft και super soft με τον Bottas να είναι ο ταχύτερος με την τελευταία γόμα. Ο Raikkonen δοκίμασε κι εκείνος τα super soft πετυχαίνοντας χρόνο που απείχε ελάχιστα από του συμπατριώτη του. Το απρόοπτο της περιόδου ήρθε νωρίς με τον Massa να χάνει τον έλεγχο της FW40 στην έξοδο της Les Combes. Η ζημιά που προκλήθηκε στο μονοθέσιο ήταν τέτοια που ανάγκασε τον Βραζιλιάνο να χάσει την FP2.

Στη δεύτερη περίοδο δοκιμών ο Hamilton ξεκίνησε ξανά με τη soft γόμα. Οι χρόνοι του συνέχισαν να είναι εξαιρετικοί ενώ πέτυχε και τον ταχύτερο γύρο της ημέρας όταν πέρασε στα ultra soft. Δεύτερος ήταν ο Raikkonen οδηγώντας πολύ ισορροπημένα σε αντίθεση με τον Vettel (4ος) που πίεσε τη Ferrari του υπέρ το δέον αρκετές φορές. Η Red Bull επέλεξε διαφορετικά set up για τους οδηγούς της με τον Ricciardo να επιλέγει ρυθμίσεις Μόντσα και τον Verstappen να έχει μεγαλύτερη κλίση στις πτέρυγές του. Ο Αυστραλός πέτυχε τους καλύτερους τομείς 1 και 3 αλλά στον 2ο τομέα «το μονοθέσιο έμοιαζε με F3» με αποτέλεσμα να προσαρμόσει τις ρυθμίσεις του σε αυτές του teammate του. Προς το τέλος της περιόδου η έλευση της βροχής ανάγκασε του περισσότερους συνδυασμούς να παραμείνουν στα pits.

Το πρωί του Σαββάτου οι Ferrari ήταν ταχύτερες με τον Raikkonen και πάλι στην κορυφή. Ο Vettel ήταν 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Hamilton με τον Bottas 5ο ανάμεσα στις Red Bull των Verstappen και Ricciardo. Προς το τέλος της περιόδου ο Kvyat πάρκαρε την Toro Rosso του λίγο μετά τη Radillion αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με τον κινητήρα του. Λόγω της επακόλουθης αλλαγής μηχανικών μερών, του επιβλήθηκε ποινή 20 θέσεων στην εκκίνηση. Ο Massa δεν έκοψε έγκαιρα ταχύτητα περνώντας από το σημείο και οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν ποινή 5 θέσεων. Λίγο μετά το FP3 έγινε γνωστή και η ανανέωση της συνεργασίας ανάμεσα στη Ferrari και τον Sebastian Vettel για τα επόμενα 3 χρόνια.

Στο Q1 ο Hamilton ξεκίνησε δυνατά με τον Vettel ελάχιστα πίσω του στη δεύτερη θέση. Ο Βρετανός έχοντας επιλέξει ρυθμίσεις με υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο σε σχέση με τους υπόλοιπους ήταν επιβλητικός στον δεύτερο τομέα επιτυγχάνοντας ασύλληπτες ταχύτητες στις εισόδους των Pouhon, Fagnes και Stavelot. Ο Vettel ήταν εκπληκτικός στον πρώτο τομέα ενώ ο Raikkonen θα αντιμετώπιζε προβλήματα με τα ελαστικά του και στις τρεις περιόδους των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Bottas απλώς δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό του Hamilton απέχοντας 6 δέκατα από τον χρόνο του. Τρίτος ήταν ο εντυπωσιακός Verstappen ενώ εξίσου εντυπωσιακή ήταν και η προσπάθεια του Vandoorne (10ς)  ο οποίος έδειξε ότι το αναβαθμισμένο πακέτο της Honda είναι πολύ πιο κοντά στη Renault. Εκτός έμειναν οι Massa, Kvyat, Stroll (πρόβλημα στην πίσω πτέρυγα), Ericsson και Wehrlein.   

Jolyon Palmer (GBR) Renault Sport F1 Team RS17.Στο Q2 ο Hamilton ήταν ο πρώτος που έπεσε κάτω από το 1:43.000 με τον Raikkonen ταχύτερο του Vettel. Καταπληκτικός ήταν ο Palmer που βρέθηκε 7ος, 3 δέκατα ταχύτερος του Hulkenberg ενώ οι δύο Force India κατάφεραν να περάσουν στην τελευταία περίοδο. Εκείνος που δεν το κατάφερε ήταν ο Alonso παρά τη βοήθεια που δέχτηκε από τον teammate του. Ο Ισπανός ήταν 11ος, μόλις 8 εκατοστά του δευτερολέπτου αργότερος του Ocon και το «No power!» στην ενδοεπικοινωνία ήταν μάλλον αναμενόμενο. Πίσω του βρέθηκαν οι Grosjean, Magnussen, Sainz και ο Vandoorne που δεν πίεσε ιδιαίτερα με δεδομένη την ποινή των 35 θέσεων αύριο.

Με δεδομένες τις προηγούμενες επιδόσεις των Ferrari σε παρόμοιου τύπου πίστες η διαφορά των 2,4 δεκάτων από τον σχεδόν τέλειο γύρο του Hamilton θα πρέπει να θεωρηθεί ενθαρρυντικό δείγμα για την ανταγωνιστικότητα της Scuderia στους επόμενους αγώνες. Ο Raikkonen έκανε λάθος στην τελευταία του προσπάθεια ενώ φαινόταν ικανός να βρεθεί το ίδιο κοντά στον Hamilton και κατετάγη 4ος πίσω από τον Bottas που δεν μπόρεσε να βρει σε κανένα σημείο του τριημέρου ικανοποιητικό handling στην W08 του. Ο Verstappen ήταν για άλλη μια φορά εξαιρετικός στην 5η θέση, μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον Ricciardo ενώ ακολούθησαν οι Hulkenberg, Perez, Ocon και Palmer.

Για τον αυριανό αγώνα όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοιχτά καθώς η Ferrari βρίσκεται πολύ πιο κοντά στη Mercedes από ότι αναμενόταν. Σε περίπτωση, ιδίως, που η Mercedes επιλέξει στρατηγική δύο pit stops ο νικητής θα κριθεί μάλλον στις λεπτομέρειες. Δε θα πρέπει επίσης να υποτιμηθεί και ο Raikkonen που έχει το ρυθμό να κρατηθεί κοντά στους δύο πρωτοπόρους ενώ και ο Verstappen με τις εκπληκτικές του φετινές εκκινήσεις ίσως επηρεάσει την τελική έκβαση του αποτελέσματος.  

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button