ΑΓΩΝΕΣ

Προεπισκόπηση Grand Prix Ιταλίας

Ο δέκατος τρίτος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος διεξάγεται στον «Ναό της ταχύτητας», το ιστορικό σιρκουί της Μόντσα στην Ιταλία…

Έπειτα από τη μεγάλη μάχη στο Σπα και την οριακή επικράτηση Hamilton, ο Βρετανός πηγαίνει με ανεβασμένη ψυχολογία σε ένα σιρκουί που ο ίδιος λατρεύει και στο οποίο (χάρη και στο μονοθέσιό του) είναι το λογικό φαβορί. Ο teammate του, Valtteri Bottas θα παίξει μάλλον το τελευταίο του χαρτί για το φετινό πρωτάθλημα καθώς εάν επαναληφθεί το αποτέλεσμα του προηγούμενου αγώνα (και έπειτα κι από τις πρόσφατες δηλώσεις Lauda) θα πρέπει να θεωρείται μάλλον απίθανη η εξακολούθηση της ίσης μεταχείρισης των δύο οδηγών από τη Γερμανική ομάδα. Στη Ferrari οι αναβαθμίσεις του Βελγίου φαίνεται πώς έκλεισαν κατά πολύ την ψαλίδα που  την χώριζε από τη Mercedes στα σιρκουί-δυναμόμετρα.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Η ιστορία της Μόντσα είναι συνυφασμένη όχι απλώς με εκείνη της Formula 1 αλλά με του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα. Στο Μιλανέζικο σιρκουί διεξάγονται αγώνες από τον Σεπτέμβριο του 1922 ενώ οι διάφορες χαράξεις του έχουν φιλοξενήσει όλα τα Ιταλικά Grand Prix του παγκοσμίου πρωταθλήματος, με μόνη εξαίρεση εκείνο του 1980. Η σημερινή διαδρομή που έχει καθιερωθεί από το 2000 έχει μήκος 5,793 χιλιόμετρα με τη συνολική απόσταση του αγώνα να συμπληρώνεται σε 53 γύρους.

 Ο κινητήρας ήταν και παραμένει το Α και το Ω για όποιον θέλει να κερδίσει στην Μόντσα ενώ και η μικρότερη κλίση που έχουν οι πτέρυγες των μονοθεσίων από οποιονδήποτε άλλο αγώνα, προδίδει τους οδηγούς που έχουν την καλύτερη αίσθηση των ορίων της πρόσφυσης. Το φρενάρισμα και η είσοδος στα τρία σικέιν της πίστας (Rettifilio, Roggia και Ascari) συγκαταλέγονται στις μεγαλύτερες προκλήσεις που θα συναντήσει ένας οδηγός στη διάρκεια του πρωταθλήματος, ενώ τα ιδανικά περάσματα από τις Lesmo και την Parabolica είναι κτήμα ελάχιστων οδηγών στην ιστορία του σπορ.

Οι ζώνες DRS είναι δύο με την πρώτη να βρίσκεται στην κεντρική ευθεία και την επόμενη ανάμεσα στη 2η Lesmo και το σικέιν Ascari. Η Pirelli φέρνει της γόμες medium, soft και super soft τόσο λόγω των μεγάλων φορτίων που αναπτύσσονται από τις ακραίες εναλλαγές επιβραδύνσεων και επιταχύνσεων αλλά και λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν εκεί παραδοσιακά τέτοια εποχή. Με δεδομένο ότι όλες οι ομάδες έχουν επιλέξει από ένα σετ της medium γόμας αυτή αναμένεται να χρησιμοποιηθεί μάλλον την Παρασκευή με τις άλλες δύο γόμες να κυριαρχούν στο υπόλοιπο του τριημέρου. Πιο πιθανή στρατηγική φαντάζει το ένα pit stop.

Τεχνική σύνοψη

Πριν τον αγώνα στο σιρκουί όπου οι μονάδες ισχύος θα έχουν τον πρώτο λόγο, οι περισσότερες ειδήσεις είχαν να κάνουν με αυτές και συγκεκριμένα με την ποσότητα λιπαντικών που επιτρέπεται να «καίει» κάθε PU στη διάρκεια ενός αγώνα. Υπενθυμίζουμε ότι από την αρχή της χρονιάς η Renault είχε θέσει σειρά ερωτημάτων στην FIA σχετικά με το κατά πόσον είναι επιτρεπτό ποσότητα λιπαντικού να εισέρχεται στον θάλαμο καύσης και να συμμετέχει στη διαδικασία, αυξάνοντας έτσι την ιπποδύναμη χωρίς να καταναλώνονται επιπλέον καύσιμα.

Φήμες ήθελαν τις Mercedes και Ferrari να χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνική ήδη από το 2015. Πριν το Μπακού απαγορεύτηκε στη Ferrari να χρησιμοποιεί δύο δεξαμενές για τα λιπαντικά (η δεύτερη φερόταν ως εκείνη που περιείχε λιπαντικά προορισμένα για καύση) ενώ επιβλήθηκε στις ομάδες όριο κατανάλωσης λιπαντικών ανάλογο με εκείνο των καυσίμων. Η τιμή που ορίστηκε ήταν στα 1,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα σε όσες μονάδες ισχύος χρησιμοποιούνταν πριν την Μόντσα ενώ από τον Ιταλικό αγώνα και έπειτα οποιαδήποτε νέα μονάδα ισχύος χρησιμοποιείται θα έχει επιτρεπτό όριο κατανάλωσης λιπαντικού στα 0,9λίτρα/100 χιλιόμετρα. Αυτό ίσως εξηγεί και την βιασύνη της Mercedes να περάσει στην 4η μονάδα ισχύος ήδη από το Βέλγιο (αν και οι ίδιοι απορρίπτουν το σενάριο) ενώ η Ferrari θα πρέπει να συμβιβαστεί στην τελευταία μονάδα ισχύος της με τη νέα οδηγία. Το όριο, δε, θα διαμορφωθεί στα 0,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα για τη νέα σεζόν.

Η Ferrari περιμένει πολλά από την τελευταία PU που απομένει στους Vettel και Raikkonen και θα φέρει επανασχεδιασμένα έμβολα τα οποία παράγονται από 3D εκτυπωτή. Κατά τα λοιπά είχαμε ένα ακόμα επεισόδιο στο σίριαλ McLarenHonda με τον Ιάπωνα κατασκευαστή να δηλώνει επισήμως πώς δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος του Alonso στο Βέλγιο σε αντίθεση με όσα δήλωσε ο Ισπανός στην ενδοεπικοινωνία λίγο πριν αποσύρει το μονοθέσιο.

Οι τελευταίες φήμες θέλουν τη McLaren να περνάει στη μονάδα ισχύος της Renault το 2018 με την Honda να κατευθύνεται στην Toro Rosso ενώ στην Red Bull ο Verstappen δεν κρύβει την απογοήτευσή του ύστερα από άλλη μία εγκατάλειψη λόγω τεχνικού προβλήματος καθώς θα του επιβληθεί και ποινή θέσεων στην εκκίνηση λόγω υπέρβασης του επιτρεπτού αριθμού μηχανικών μερών. Τέλος στη Force India ο Otmar Szafnauer δήλωσε αμέσως μετά το Σπα (όπου είχαμε την τρίτη επαφή ανάμεσα σε Ocon και Perez) ότι πλέον θα επιβάλλονται team orders ώστε να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.

Ιστορικό σημείωμα

Ίσως το πιο ιστορικό σιρκουί στον κόσμο, έχει να υπερηφανεύεται για αμέτρητες στιγμές που έμειναν αξέχαστες στη συλλογική μνήμη. Στιγμές όπως την ανάδειξη του Nino Farina ως ο πρώτος παγκόσμιος πρωταθλητής το 1950, ή το «μαύρο» πρωτάθλημα του Phil Hill με Ferrari το 1961 όταν ο ομόσταβλος του Αμερικανού και συνδιεκδικητής του πρωταθλήματος von Trips με 15 θεατές έχασαν τη ζωή τους στην Parabolica ύστερα από σύγκρουση του Γερμανού με τον Jim Clark.

Στην Μόντσα το 1971 έλαβε χώρα ο τερματισμός με τη μικρότερη διαφορά με όταν ο Peter Gethin κέρδισε για 0,01 sec τον μετέπειτα 3 φορές νικητή Ronnie Peterson. Ένα χρόνο πριν θα έχανε στη Μόντσα τη ζωή του ο Jochen Rindt ο μόνος πρωταθλητής που στέφτηκε μετά θάνατον.

Στην πρόσφατη ιστορία ξεχωρίζουν το 1-2 της Ferrari το 1988  (ο μόνος αγώνας που δεν κέρδισαν οι πανίσχυρες McLaren-Honda εκείνη τη σεζόν) οι μεγάλες νίκες του Schumacher με Ferrari (πολυνίκης του αγώνα με 5 επιτυχίες), ο δραματικός αγώνας του 1999 και η πρώτη νίκη του Vettel υπό βροχή το 2008. Ο Γερμανός με τον Hamilton έχουν από τρεις νίκες ενώ ο Alonso έχει δύο.

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button