ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πατέντα της Hyundai για δομικά στοιχεία από ανθρακονήματα

Η χρήση προηγμένων σύνθετων υλικών στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου μπορεί να περιορίσει το βάρος, αυξάνοντας παράλληλα την ακαμψία του οχήματος.

Εκεί τουλάχιστον ποντάρει η Hyundai, η οποία κατέθεσε πρόσφατα τη σχετική πατέντα στο γραφείο ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ. Η σχετική μελέτη αναφέρει τη χρήση CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic), πολυμερικών (πλαστικών) δηλαδή υλικών με ενισχύσεις ινών άνθρακα, στα δομικά στοιχεία του μπροστινού μέρους ενός αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα αναφέρεται στις δοκούς που διαχωρίζουν το διαμέρισμα του κινητήρα με αυτό των επιβατών, καθώς και τους συνδέσμους με τις μπροστινές κολώνες.

Συνήθως σε αυτά τα τμήματα χρησιμοποιείται αλουμίνιο ή χάλυβας υψηλής αντοχής. Παρόλα αυτά, με τη χρήση ειδικά σχεδιασμένων μερών (πολυγωνικής διατομής) από ανθρακονήματα, η Hyundai μπορεί να επιτύχει τη μείωση του βάρους και παράλληλα την αύξηση της συνολικής ακαμψίας του πλαισίου. Μία τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε σίγουρα να δώσει πόντους στα σπορ μοντέλα της φίρμας, ενώ δεν είναι απίθανο κάποια στιγμή να δούμε αντίστοιχα μέρη από ανθρακονήματα και στα συμβατικά μοντέλα, αφού η ευκολία παραγωγής και το κόστος γίνονται ολοένα και πιο προσιτά.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button