ΔΟΚΙΜΕΣ

KIA Picanto 1.0 [test drive]

Το Picanto με τον βασικό τρικύλινδρο κινητήρα αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση για όποιον αναζητά ένα ολοκληρωμένο και οικονομικό αυτοκίνητο πόλης…

Για το Picanto δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, αφού πρόκειται για ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα πόλης με πρωταγωνιστικό ρόλο στην εν λόγω κατηγορία εδώ και πολλά χρόνια. Η νέα γενιά μοιάζει να ακολουθεί σαν ένα φυσικό επακόλουθο της προηγούμενης, όντας βελτιωμένη και καλύτερη σχεδόν σε κάθε της σημείο. Και πέρα από το βασικό ζητούμενο (που δεν είναι άλλο από την διατήρηση του κόμπακτ μεγέθους), το νέο Picanto είναι ένα όμορφο και ελκυστικό supermini…

Συγκεκριμένα, το μήκος του αμαξώματος έχει διατηρηθεί στα 3,595 μέτρα, ενώ ο μπροστινός πρόβολος έχει μειωθεί κατά 25 χλστ. ώστε το Picanto να δείχνει πιο συμπαγές και ελκυστικό, εδώ με σύμμαχο τους καλαίσθητους προβολείς και τις δυναμικές σχεδιαστικά γραμμές (ειδικά στην έκδοση GT Line με το σπορ πακέτο). Σε σύγκριση με τον άμεσο ανταγωνισμό του, το νέο Picanto είναι ελάχιστα πιο κοντό από το VW up! (3,6 μέτρα), ενώ έχει το ίδιο μήκος με το Renault Twingo, όταν είναι 14 πόντους μακρύτερο από τα Toyota Aygo, Citroën C1 και Peugeot 108.

To μεταξόνιο έχει ελαφρώς αυξηθεί (κατά 15 χλστ. φτάνοντας τα 2,4 μέτρα), ενώ ελαφρώς μεγαλύτεροι είναι και οι εσωτερικοί χώροι. Οι εμπρός θα καθίσουν άνετα, ενώ και οι πίσω επιβάτες θα βολευτούν μια χαρά για τα δεδομένα και τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Ενδεικτικό του πιο «έξυπνου» εσωτερικού αποτελεί η αύξηση του κορυφαίου (κατά την Kia) στην κατηγορία πορτμπαγκάζ στα 255 λίτρα (από 200) με την πρακτικότητα να εκτοξεύεται στα 1.010 λίτρα όταν πέσει η πίσω διαιρούμενη 60/40 σειρά καθισμάτων. Ορισμένοι ίσως να ήθελαν ένα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών αλλά κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να γίνει, αφενός γιατί θα έπρεπε να αυξηθεί το εξωτερικό μήκος και αφετέρου διότι προτεραιότητα στην πόλη έχει η μεταφορά των επιβατών (ώστε να υπάρχει άνεση και για τους πίσω).

Στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας με την πρώτη ματιά το ταμπλό εντυπωσιάζει με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής (εύλογα και για λόγους κόστους υπάρχουν σκληρά πλαστικά, αλλά με προσεγμένο φινίρισμα – στις πλουσιότερες εκδόσεις υπάρχει δέρμα σε κάποια σημεία) και την σύγχρονη όψη του, καθώς στο μέσο του ταμπλό υπάρχει οθόνη 7 ιντσών (ΗΜΙ ή human-machine interface κατά την KIA). Τα χειριστήρια στο τιμόνι είναι αρκετά εύχρηστα, υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα (προσωπικά βρίσκω πολύ βολικές π.χ. για κινητό ή κλειδιά τις λαβές/θήκες στις πόρτες), αλλά θα ήθελα το dimmer της οθόνης να είναι πιο ευρύ ώστε η φωτεινότητα της να μην ενοχλεί στην νυχτερινή οδήγηση (μπορεί να σβήσει και πλήρως αν το επιθυμεί ο οδηγός).

photos: nmarinopoulos

Μηχανολογικά, το νέο Picanto βασίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα της εταιρίας, με ένα πιο δύσκαμπτο πλαίσιο (βελτιωμένο κατά 32%) και μικρότερο βάρος έως 21 κιλά (λογικό αν αναλογισθεί κανείς πως το απόβαρο ξεκινά από 958 κιλά). Στην διάθεσή μας είχαμε την βασική έκδοση των 1.000 κ.εκ., η οποία αποδίδει 67 ίππους και φυσικά είναι ατμοσφαιρική και με ψεκασμό πολλαπλών σημείων (σ.σ. υπάρχει και η 1.2 MPI με 84 ίππους). Η τρικύλινδρη διάταξη του μοτέρ γίνεται αντιληπτή από το χαρακτηριστική δόνηση ακόμη και στο ρελαντί που ωστόσο δεν ενοχλεί.

Πρόκειται για ένα τίμιο μοτεράκι που είναι ψυχωμένο στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, με αρκετή ελαστικότητα ώστε να προσφέρει καλές επιδόσεις και να κινεί με αξιοπρέπεια το αμάξωμα. Μόνο με πλήρες φορτίο (τέσσερις επιβάτες) γίνεται αντιληπτή η σχετικά μικρή ιπποδύναμη, που ωστόσο θα καλύψει τις ανάγκες όποιου δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις (για αυτό υπάρχει και η ισχυρότερη τετρακύλινδρη).

Ούτως ή άλλως αυτός που θα επιλέξει την βασική έκδοση του Picanto προφανώς ενδιαφέρεται πρωτίστως για το μειωμένο κόστος χρήσης (μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας) και εδώ το κορεατικό supermini συγκαταλέγεται ανάμεσα… στους πρωταθλητές αφού η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,0-6,5 λίτρα/100 χλμ. (κυρίως στην πόλη και με κλιματισμό). Εκεί που θα δει κανείς την κατανάλωση να ανεβαίνει ελαφρώς προς το «επταράκι» είναι όταν κινηθεί πιο σβέλτα και πιέσει το μοτέρ. Κατά τα υπόλοιπα δεν υπάρχει κάτι που θα προβληματίσει τον οδηγό αφού το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση (παρόλο που είναι αναμενόμενα λίγο ελαφρύ σε «βάρος»), ο επιλογέας των πέντε σχέσεων κουμπώνει με ακρίβεια, ενώ τα φρένα έχουν καλή αίσθηση.

Η άνεση από τη ανάρτηση είναι πολύ καλή και η απόσβεση αποτελεσματική, ενώ στο ανοιχτό δρόμο το Picanto είναι σταθερό και με χωρίς ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θορύβους. Συγκεκριμένα και σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, η κύλιση του νέου Picanto είναι πολύ καλύτερη, την καμπίνα διαπερνούν λιγότερα ντεσιμπέλ και κραδασμοί, ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς για να μην κουράζει, ενώ συνολικά το νέο Picanto είναι ένα ευκολοδήγητο city car ώστε να μην σε αγχώνει στην πόλη.

Πλούσιος είναι και ο τεχνολογικός εξοπλισμός με συστήματα άνεσης και ασφάλειας ενώ αξιοσημείωτο είναι πως το Picanto είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας που εξοπλίζεται με ESC + torque vectoring ώστε στις στροφές να επιβραδύνεται ο εσωτερικός τροχός για βέλτιστη πρόσφυση και κράτημα. Όσο για τις τιμές πώλησης ξεκινούν από τις 10.290€ για την έκδοση κινητήρα της δοκιμής μας με πλήρη εξοπλισμό (μεγάλο ενδιαφέρον έχει το πακέτο GT Line), ενώ για όσους θέλουν καλύτερες επιδόσεις και το κάτι παραπάνω υπάρχει με πολύ μικρή διαφορά (από 10.990€) η έκδοση 1.2. Την οποία και προτείνουμε, εκτός και αν ταξιδεύετε πολύ συχνά οπότε ίσως να σας ταίριαζε και η «πικάντικη» turbo 1.0 (από 13.990€).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων ΚΙΑ

Hyundai i10 1.0 Eco – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 49 kW (67 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 96 Nm (9,8 kgm) / 3.500 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,3 sec
Τελική ταχύτητα 161 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,6 / 4,4 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 564 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 101 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact5, 185/55 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.595 x 1.595 x 1.485 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.406/1.403 mm
Μεταξόνιο 2.400 mm
Χώρος αποσκευών 255-1.010 lt
Απόβαρο 958 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 10.290€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!