Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια για το νέο RS 5 που έχει κάτω από το καπό του έναν υπεραποδοτικό σχεδόν τρίλιτρο V6 με διπλό turbo και 450 άλογα με 0-100 κάτω από 4 δλ.
Προφανώς τα παραπάνω νούμερα μαζί με την υπογραφή της Porsche (για το μοτέρ) μιλούν από μόνα τα για ένα τετρακίνητο κουπέ που επιταχύνει με καταιγιστικό ρυθμό. Ακόμη και αν είχαμε στην διάθεσή μας σκάρτη μια μέρα το RS 5, έφτανε και με το παραπάνω για να μας μεθύσει με το εκρηκτικό του κρεσέντο ξεχνώντας όλα τα μελλοντικά υποκατάστατα (ποια αυτόνομη οδήγηση;) και ανιαρά που έρχονται (ποια ηλεκτροκίνηση;).
Αυτοκίνητα σαν το RS 5 αποτελούν τον διακαή πόθο κάθε τρελαμένου petrolhead που μπορεί να έχει στην διάθεσή του 450 ίππους. Οι οποίοι στο νέο RS5 προέρχονται από ένα ολοκαίνουργιο μοτέρ χωρητικότητας 2,9 λίτρων που με τη βοήθεια διπλής υπερτροφοδότησης προσφέρει εξίσου κορυφαίες επιδόσεις όπως ο προηγούμενους V8 ατμοσφαιρικός των 4,2 λίτρων. Καινούργιο είναι και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF που αντικατέστησε το διπλόδισκο 7άρι.
Και μη νομίζετε πως το 8άρι με τον μετατροπέα ροπής δεν είναι γρήγορο. Ok, μπορεί να μην έχει αυτή την αδιάλειπτη αίσθηση της συνεχούς ροής ενέργειας (όπως την περιγράφει η Audi), αλλά είναι πολύ σβέλτο στις αλλαγές του και πολύ πιο γρήγορο στο πρόγραμμα Dynamic (με αυτό το πακέτο η τελική ανεβαίνει από τα 250 στα 280 χλμ./ώρα). Εκεί δηλαδή που το RS 5 τα δίνει όλα στα μάξιμουμ βγάζοντας έναν μπάσο αγωνιστικό ήχο και στο απότομο κάρφωμα κάθε σχέσης ή στο άφημα του γκαζιού να ακούς τα διαφράγματα των διπλών οβάλ απολήξεων να σκάνε μελωδικά πάνω από τον διαχύτη.
photos: nmarinopoulos
Ο συνδυασμός μοτέρ/κιβωτίου είναι ιδανικός και σου δίνεται εντύπωση πως το μοτέρ δεν κρεμάει πουθενά με τα 600 Nm της ροπής να είναι διαθέσιμα από τις 1.900 έως τις 5.000 σ.α.λ. Είναι τόσο γραμμικό σε ανέβασμα και αν δεν είσαι συνηθισμένος σε τέτοιου είδους καταστάσεις πολύ εύκολα μπορείς να παρασυρθείς από την λυσσασμένη δύναμη του μοτέρ που επιταχύνει δαιμονισμένα το αμάξωμα του RS5 (βασίζεται στο νέο πλαίσιο MLB και είναι ελαφρύτερο περίπου 60 κιλά από το προηγούμενο).
Το σασί και οι αναρτήσεις ελέγχονται από τα ηλεκτρονικά συμπεριλαμβάνοντας τα ενεργητικά αμορτισέρ που παραμετροποιούνται από βάσει προγραμμάτων (Comfort, Sport, Dynamic ή να το εξατομικεύσει). Στις στροφές το RS5 περνά σαν τρένο και με όπλο του την σοφιστικέ Quattro τετρακίνηση (πως αλλιώς θα περνούσε όλη αυτή η τρομακτική δύναμη στην άσφαλτο;) με κατανομή ροπής 40/60 (μπρος/πίσω) και προαιρετικό πίσω διαφορικό Sport. Στα πιο κλειστά κομμάτια νιώθεις το πόσο καλοστημένο είναι αυτό το top Audi, αλλά για να παίξεις μαζί του και να κάνεις το κάτι παραπάνω θα πρέπει να έχεις μεγάλα «μπολς» διότι είναι πολύ δύσκολο να εξαντλήσεις τα περιθώρια του. Και αυτό επειδή μιλάμε για περισσότερο για ένα Gran Turismo (για αυτό άλλωστε υπάρχει και το πιο κουμανταδόρικο RS3).
Το Audi RS 5 κάνει τις μεγάλες ευθείες να μοιάζουν στενά. Ναι τόσο γρήγορα τις καταπίνει και όσο πιο πολύ το πατάς, τόσο πιο γρήγορα καταπίνει και την αμόλυβδη καταγράφοντας με βαρύ πόδι μια κατανάλωση πάνω από 20 λίτρα/100 χλμ., ενώ όταν δεν το πιέσεις μπορείς να είσαι ευχαριστημένος με 13-14 λιτράκια.
Αισθητικά δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά. Οι φωτογραφίες για το RS 5 με την όμορφη βαθιά «ηλεκτρό-μπλε» βαφή τα λένε όλα για ένα σύνολο με λεπτομέρειες από κάρμπον, πανέμορφους τροχούς, κόκκινες δαγκάνες για τα κεραμικά δισκόφρενα και γενικότερα μία RS Design περιποίηση που εκτείνεται στο κομψά σπορ εσωτερικό με πανέμορφα καθίσματα και την μπόλικη αλκαντάρα. Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε είχε πάνω ότι μπορούσε να έχει ένα RS5, από μασάζ μέχρι και το high-end ηχοσύνολο της B&O. Για αυτό και η τιμή πώλησης πλησιάζει κάπου την τελική από τον… Βενιαμίν A1 όταν η τιμή εκκίνησης βρίσκεται στις 117.750€.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων AUDI
Audi RS 5 Coupe 2.9 TFSI Quatro Tiptronic – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 2.894 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 84,5 x 86,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκως/ V6 | |||
Ισχύς | 331 kW (450 PS) / 5.700-6.700 rpm | |||
Ροπή | 600 Nm (61,2 kgm) / 1.900-5.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση bi-turbo με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 3,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 250 (280 δίχως κόφτη) km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 14,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 11,5 / 8,7 / 7,1 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 58 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 400 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 197 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Μόνιμη τετρακίνηση | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα με διαμήκεις βραχίονες και στήριξη σε 5 συνδέσμους / Γόνατα με διαμήκεις βραχίονες και στήριξη σε 5 συνδέσμους | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental SportContact 6, 275/30 ZR20 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.723 x 1.861 x 1.360 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.598/1.588 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.766 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 465 lt | |||
Απόβαρο | 1.730 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 117.750€ |