ΑΓΩΝΕΣ

Προεπισκόπηση Grand Prix Μεξικού: Εν αναμονή της στέψης…

Η πίστα που φέρει το όνομα των αδελφών Rodriguez φιλοξενεί τον δέκατο όγδοο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος…

Μετά από άλλη μία εμφατική επικράτηση των Hamilton-Mercedes στο COTA και τη στέψη της Γερμανικής ομάδας ως παγκόσμιας πρωταθλήτριας για τέταρτη συνεχόμενη φορά, οι τελευταίοι τρεις αγώνες απόκτησαν μάλλον διαδικαστικό χαρακτήρα σε ότι αφορά το πρωτάθλημα. Οι 9 βαθμοί που αρκούν στον Lewis Hamilton για την εξασφάλιση του δικού του τέταρτου παγκόσμιου τίτλου μοιάζει απίθανο να μην επιτευχθούν μέχρι το Άμπου Ντάμπι, καθιστώντας το Grand Prix του Μεξικού ως τον πιθανότερο αγώνα για να συμβεί κάτι τέτοιο. Ωστόσο, το υπόλοιπο της σεζόν δεν στερείται αγωνιστικού ή παρασκηνιακού ενδιαφέροντος, με τις ζυμώσεις για την επόμενη χρονιά να κορυφώνονται.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Το σιρκουί κατασκευάστηκε το 1959 μέσα στην έκταση του πάρκου Magdalena Mixhuca στο Μέξικο σίτυ. Φιλοξενούσε Grand Prix από το 1963 ως το 1970 και από το 1986 ως το 1992. Αναμορφώθηκε από τον Tilke και επέστρεψε στο καλεντάρι το 2015, ως άμεση συνέπεια της υψηλότατης δημοτικότητας που απολαμβάνει στη χώρα του ο Sergio Perez αλλά και λόγω των αρκετών και υψηλού προφίλ Μεξικανών χορηγών που έχουν επενδύσει στο σπορ. Η πίστα βρίσκεται σε υψόμετρο 2.229 μέτρων (μακράν το μεγαλύτερο από τις πίστες του πρωταθλήματος) κάτι που συνεπάγεται μικρότερη πυκνότητα ατμοσφαιρικού αέρα και μεγάλα προβλήματα απόδοσης στις μονάδες ισχύος.

Ωστόσο η 4,304 χιλιομέτρων διαδρομή είναι από τις πιο επίπεδες στο πρόγραμμα (μόλις 2,8 μέτρα απέχουν το υψηλότερο από το χαμηλότερο σημείο) με τις κύριες αλλαγές που έχει υποστεί κατά την ανακατασκευή της να εντοπίζονται στην διαφοροποίηση των Esses και την αλλαγή της περίφημης τελευταίας στροφής Peraltada. Από αυτήν την παραβολική κεκλιμένη στροφή έχει απομείνει μόλις το δεύτερο μισό καθώς το πρώτο έχει αντικατασταθεί από ένα αργό σύμπλεγμα που θυμίζει γήπεδο ποδοσφαίρου.

Αναμφίβολα εντυπωσιακή εικόνα, στο βωμό της οποίας θυσιάστηκε ένα από τα πιο όμορφα σημεία σε σιρκουί παγκοσμίως. Οι ζώνες DRS είναι δύο, με την πρώτη να βρίσκεται στην… ατελείωτη κυρίως ευθεία και την δεύτερη στην αμέσως επόμενη προσφέροντας καλές ευκαιρίες για προσπεράσματα. Στο τέλος της μεγάλης ευθείας αναμένονται και για φέτος οι υψηλότερες τελικές. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 71 γύρους.

Ελαστικά

Οι γόμες της Pirelli που θα χρησιμοποιηθούν από τις ομάδες θα είναι πάλι οι τρεις μαλακότερες με τη Mercedes να φέρνει για πρώτη φορά μάλλον φέτος περισσότερα σετ ultra soft (9) σε σχέση με Red Bull και Ferrari. Η διαφοροποίηση αυτή ίσως υποδηλώνει διαφορετικές στρατηγικές στον αγώνα με τις RB13 και SF70H να έχουν αποδείξει ότι εκμεταλλεύονται καλύτερα τα super soft φέτος σε σχέση με την W08. Το οδόστρωμα της διαδρομής είναι λείο και από άποψη καταπόνησης ελαστικών θυμίζει το Σότσι. Ως εκ τούτου αλλά και λόγω του μεγαλύτερου pit lane στο πρωτάθλημα πιθανότερη στρατηγική φαντάζει το ένα pit stop.

Τεχνική σύνοψη

Η Mercedes είναι ξανά το λογικό φαβορί σε μία πίστα που κάνει άνετα το 1-2 από το 2015. Το μόνο ερωτηματικό που υπάρχει αφορά στην απόδοση του Bottas ο οποίος έχει κινηθεί χαμηλότερα από τα στάνταρ που ο ίδιος είχε θέσει στην αρχή της σεζόν. Ο Φιλανδός δεν έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί πλήρως το δυναμικό της W08 από το Σπα και μετά ενώ η πίεση του ανταγωνισμού με τον Hamilton έχει αρχίσει να φαίνεται τόσο στην οδήγηση όσο και στις δηλώσεις του. Από την άλλη, ο teammate του έχει «κατακτήσει» πλήρως το μονοθέσιο και έχει σαρώσει τα πάντα στο δεύτερο μισό της σεζόν κάτι που έχει οδηγήσει πολλούς σε συγκρίσεις (τι πρωτότυπο…) με Schumacher και Senna. Αυτό, άραγε, καθιστά Prost τον Rosberg;

Στη Ferrari ο πρόεδρος Marchionne διέψευσε τις φήμες που ήθελαν τον Maurizio Arrivabene να αντικαθίσταται στην κορυφή της ομάδας από τον νυν τεχνικό διευθυντή Mattia Binotto. Συγκεκριμένα δήλωσε ότι «θα ήταν βλακώδες να κατηγορήσουμε έναν εκ των Arrivabene-Binotto για την τροπή που πήραν τα πράγματα» και ότι «δεν υπάρχει ανάγκη για ριζικές αλλαγές στην ομάδα». Σίγουρα οι δηλώσεις αυτές κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση ωστόσο εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι (σύμφωνα πάντα με τον ίδιο) ο πρόεδρος του γκρουπ FIAT-Chrysler έχει ενεργό συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων που αφορούν στην αγωνιστική ομάδα της Ferrari. Τα αποτελέσματα θα δείξουν αν αυτή η ισορροπία ισχύος στο Ιταλικό στρατόπεδο δικαιωθεί.

Η Red Bull στις ΗΠΑ έδωσε την αναβαθμισμένη μονάδα ισχύος της Renault (οι ομάδες που χρησιμοποιούν τη Γαλλική PU έχουν από μια εξελιγμένη για το υπόλοιπο της σεζόν) στον Max Verstappen κάτι που σε συνδυασμό με την επέκταση του συμβολαίου του μάλλον υποδηλώνει ότι ο Ολλανδός αρχίζει σταδιακά να απολαμβάνει status νούμερο ένα στην Αυστριακή ομάδα. Ο Ricciardo, μάλιστα, δήλωσε στο Ώστιν ότι δεν γνώριζε κάτι για θέμα, κάτι που κάνει την επικράτησή του επί του Verstappen στα δοκιμαστικά ακόμη πιο εντυπωσιακή, ενώ επέμεινε ότι προτεραιότητα για τη συνέχεια της καριέρας του έχει η  Red Bull. Θα είναι πολύ ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη της δυναμικής ανάμεσά τους σε περίπτωση που η RB14 αποδειχτεί μονοθέσιο ικανό για πρωτάθλημα του χρόνου. Κατά τα λοιπά το κύριο θέμα συζήτησης ήταν η άδικη (κατά την Red Bull) τιμωρία του Verstappen για το προσπέρασμα στον Raikkonen που στοίχισε στον Ολλανδό την 3η θέση στο COTA.

Η Toro Rosso θα έχει το τέταρτο διαφορετικό οδηγικό δίδυμο για φέτος καθώς αποφάσισε να διατηρήσει τον Hartley (μάλλον μέχρι το τέλος της σεζόν) ενώ επανέρχεται και ο Gasly στη θέση του Kvyat. Για την «τορπίλη» μάλιστα ο αγώνας στο COTA ήταν, πιθανότατα, ο τελευταίος στην καριέρα του καθώς ο Helmut Marko δήλωσε ότι ο Ρώσος δεν αποτελεί πλέον μέλος τους προγράμματος οδηγών της Red Bull. Αυτό δείχνει και την σκοτεινή πλευρά των junior teams της Αυστριακής ομάδας καθώς και τον πλήρη έλεγχο που εκείνη έχει στις καριέρες πολλών ταλαντούχων νέων οδηγών. Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια (2015 είχαμε) από όταν οι της Red Bull μας παρουσίαζαν τον Kvyat ως το next best thing, προβιβάζοντας τον στη μεγάλη ομάδα έναντι του Vergne και σήμερα, δυο χρόνια και έναν Verstappen μετά ο Daniil δεν είναι άξιος για Toro Rosso.

Οι της McLaren δήλωσαν ότι δεν θα είχαν πρόβλημα αν ο Alonso το 2018 έτρεχε στο Le Mans με την Toyota ενώ ο Ισπανός θα αγωνιστεί στις 24 ώρες της Daytona με την United Autosports του επικεφαλής της McLaren, Zak Brown. Στη Force India η σύνθεση των οδηγών στο FP1 θα είναι εξ ολοκλήρου από το Μεξικό με τον Alfonso Celis Jnr. να πλαισιώνει τον Sergio Perez.

Ιστορικό σημείωμα

Ο πρώτος επίσημος αγώνας διεξήχθη το 1963 με νικητή τον Jim Clark (Lotus-Climax) ενώ την επόμενη χρονιά νικητής ήταν ο Dan Gurney στο επεισοδιακό Grand Prix που έχρισε πρωταθλητή τον John Surtees με Ferrari· τον μόνο άνθρωπο που έχει κατακτήσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα στις ανώτατες κατηγορίες δύο και τεσσάρων τροχών. Ο αγώνας θα συνέχιζε μέχρι το 1970 για να επανέλθει την περίοδο 1986-1992.

Στην περίοδο αυτή οι Berger και Benetton θα έπαιρναν τις πρώτες τους νίκες (1986), η Ferrari θα έκανε ένα ιστορικό 1-2 με τους Prost-Mansell (1990) και ο Schumacher θα κατακτούσε το πρώτο του podium το 1992. Το προσπέρασμα του Mansell στον Berger στην εξωτερική της Peraltada το 1990 είναι από τα all time classic στιγμιότυπα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!