ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ADVANCED TOYOTA TECHNOLOGY: Για ένα μέλλον με μηδενικά ατυχήματα στους δρόμους!

Τι θα κάνει άραγε; Θα αλλάξει κατεύθυνση; Θα φρενάρει; Πως θα αντιδράσει; Όχι, δεν μιλάμε για τον οδηγό, αλλά για το ίδιο το αυτοκίνητο που στα επόμενα χρόνια θα «αυτονομείται» όλο και περισσότερο!

Αυτοκινητοβιομηχανίες, πανεπιστήμια, κυβερνήσεις· όλοι οι φορείς μαζί χτίζουν ένα μέλλον όπου το αυτοκίνητο θα διαθέτει τον υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης που έχουμε δει ποτέ. Ακόμη και σήμερα το σύγχρονο αυτοκίνητο μπορεί να φρενάρει από μόνο του τον τροχό που γλιστρά (ABS με ESP), να επιβραδύνει ή να σταματά εντελώς μπροστά από ένα εμπόδιο (Front Assist), να κάνει στην άκρη του δρόμου αν αντιληφθεί ότι κάτι δεν πάει καλά. Βλέπετε με τους «ασκούς της ηλεκτροκίνησης» να έχουν ανοίξει για τα καλά αυτή την περίοδο, οι ειδικοί προβλέπουν πως από την επόμενη δεκαετία θα έχει αρχίσει να ωριμάζει για τα καλά (σε επίπεδο ευρείας παραγωγής) και η αυτόνομη οδήγηση να μεταβαίνει με τα χρόνια από το νηπιακό προς το εφηβικό στάδιο.

Τώρα, προσπαθήστε να φέρετε στο νου σας ένα μέλλον δίχως τροχαία στους δρόμους. «Safety first» ήταν το μήνυμα των ειδικών της Toyota στις Βρυξέλλες όπου παρευρεθήκαμε σε ένα πολύ ενδιαφέρον τεχνολογικό σεμινάριο για να ρίξουμε από κοντά κλεφτές ματιές για το τι θα δούμε στα επόμενα χρόνια. Τι ακριβώς; Σύμφωνα με τον σαν Nagata Masahisa, εκτελεστικό αντιπρόεδρο στην Toyota Ευρώπης, από το 2020 θα δούμε πλήρως αυτόνομη οδήγηση στα μοντέλα της μάρκας που θα προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους.

Κάθε χρόνο καταγράφονται περίπου 1,3 εκατομμύρια μοιραία τροχαία παγκοσμίως. Η αυτόνομη οδήγηση υπόσχεται ένα μέλλον με πολύ λιγότερα ατυχήματα στους δρόμους.

Οι ασφαλείς μετακινήσεις αποτελούν προτεραιότητα για την Toyota που συνεργάζεται με πανεπιστημιακούς φορείς και ινστιτούτα έχοντας παράλληλα επενδύσει τεράστια κονδύλια σε ανεξάρτητα τμήματα, όπως είναι το TRI (Toyota Research Institute) στο οποίο υπεύθυνος είναι ο συμπαθέστατος Gill Pratt ή το TC (Toyota Connected). Σύμφωνα και με τον Seigo Kuzumaki, επικεφαλή στο τμήμα εξέλιξης συστημάτων ασφάλειας στην Toyota Motor, τα βασικά συστατικά για το μέλλον της αυτοκίνησης έχουν να κάνουν με την σωστή πληροφόρηση που αυτή θα προέρχεται από τους αξιόπιστους χάρτες σε συνδυασμό με δεδομένα που θα «τρέχουν» από ένα cloud δίκτυο ή ακόμη και αυτά που θα ανταλλάσσουν τα ίδια τα αυτοκίνητα μεταξύ τους (κόμβος επικοινωνίας Vehicle-2-Vehicle ή υποδομής Vehicle-2-Infrastructure).

Το Toyota safety Sense είναι ένα σύνολο τεχνολογιών από κάμερες και ραντάρ που προλαμβάνουν διάφορες καταστάσεις, π.χ. σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα, ανίχνευση πεζού, βελτίωση ορατότητας το βράδυ κ.α. Το όλο πακέτο θα είναι στάνταρ σχεδόν σε όλα τα μοντέλα Toyota και Lexus από τα τέλη του 2017. Το δοκιμάσαμε σε πίστα δοκιμών για να διαπιστώσουμε την άψογη λειτουργία του.

Ήδη τα ερευνητικά κέντρα της Toyota (όπως και πολλών άλλων κατασκευαστών) δουλεύουν πάνω στην προσομοίωση και στην εξέλιξη αλγόριθμων ώστε τα αυτοκίνητα να μπορούν να επεξεργάζεται και να συγκρίνουν πλειάδα δεδομένων ώστε να αντιδρούν αυτόνομα και αυτόβουλα. Εννοείται πως τα βασικά στοιχεία για ένα ασφαλές περιβάλλον στους δρόμους θα είναι πάντοτε τα τρία βασικά: οι άνθρωποι, το όχημα και το οδικό δίκτυο. Με την ώρα το εξαιρετικά ενδιαφέρον σεμινάριο εξελίχθηκε σε μία όμορφη συζήτηση όπου τέθηκαν διάφορα θέματα όπως η μεταβατική περίοδος όπου τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα συνυπάρχουν στους δρόμους με τα συμβατικά.

Επί της ευκαιρίας στους ιθύνοντες της Toyota αρέσει περισσότερο να χρησιμοποιούν την έννοια της αυτοματοποιημένης (automated) οδήγησης παρά της αυτόνομης (autonomous). Και αυτό διότι ήθελαν να τονίσουν πως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να παραγκωνιστεί ο παράγοντας της οδηγικής απόλαυσης και για αυτό άλλωστε η δυνατότητα αυτόνομης κίνησης θα είναι επιλεκτική και όποτε την χρειάζεται ο οδηγός. Για παράδειγμα πόσο ασφαλέστερη μπορεί να γίνει η αυτόνομη προσέλευση στο γραφείο από έναν ξενυχτισμένο οδηγό ή επιστροφή ενός ηλικιωμένου σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού; Όλα αυτά και πολλά άλλα είναι που απασχολούν και εξελίσσουν οι ειδικοί στην Toyota και αν υποθέσουμε πως σήμερα βρισκόμαστε στην αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 (με αποκορύφωμα το 5), τότε η επόμενη δεκαετία αναμένεται συναρπαστική για όλους μας.

Δημοσιευμένο στο “Κ” της Καθημερινής 28/10/17.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!