MUST_READSMSΧΡΗΣΤΙΚΑ

Υπάρχει μικρότερη κατανάλωση επιλέγοντας «νεκρά»; [vid]

Κυρίως οι μεγαλύτεροι σε ηλικία οδηγοί είχαν την συνήθεια να βάζουν νεκρά ρολάροντας για να πετύχουν μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου…

Στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα τα οποία χρησιμοποιούσαν εξαερωτήρα (καρμπυρατέρ) για την έκχυση καυσίμου στον κινητήρα, πράγματι υπήρχε μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου τοποθετώντας «νεκρά» στο κιβώτιο ταχυτήτων στη διάρκεια κατηφόρας (αλλιώς οι σ.α.λ. παρέμεναν ψηλά και ο εξαερωτήρας αντλούσε καύσιμο).

Αντιθέτως, στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, τα οποία διαθέτουν ηλεκτρονικό έλεγχο ψεκασμού καύσιμου, δεν συμβαίνει το ίδιο. Πλέον τα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με ηλεκτρονικό εγκέφαλο ο οποίος χρησιμοποιεί την τεχνολογία «fuel cut off», διακόπτοντας την παροχή καυσίμου όταν η κινητική ενέργεια του οχήματος επαρκεί για την λειτουργία του κινητήρα. Έτσι, η κατανάλωση καυσίμου στην κατηφόρα, όταν στο κιβώτιο υπάρχει ταχύτητα, είναι μηδενική.

Αν εμείς επιλέξουμε να βγάλουμε σχέση στην διάρκεια κατηφόρας, τότε ο κινητήρας «απομονώνεται» από το υπόλοιπο όχημα και επομένως θα χρειαστεί να αντλήσει καύσιμο για να δουλέψει στο ρελαντί. Έτσι, η κατανάλωση είναι υψηλότερη έστω και αν το αυτοκίνητο ρολάρει με νεκρά και δεν εμποδίζεται η κίνηση του από την αντίσταση της μετάδοσης με κουμπωμένη σχέση.

Αυτό είναι κάτι που μπορείτε να δοκιμάσετε πολύ εύκολα σε μία μικρή κατηφόρα παρατηρώντας το trip computer και την στιγμιαία κατανάλωση. Όπως θα δείτε με σχέση στο κιβώτιο και κατηφορίζοντας η κατανάλωση είναι μηδενική, ενώ όταν βγάλετε την σχέση το μοτέρ καταναλώνει όπως στο ρελαντί. Βέβαια, υπάρχουν και περιπτώσεις όπου όταν η κλίση της κατηγορίας είναι τόσο μεγάλη και το ρολάρισμα συνεχόμενο. Εκεί πιθανά να υπάρχει κάποιο μικρό όφελος στην κατανάλωση. Ωστόσο δεν συστήνεται να οδηγούμε χωρίς ταχύτητα για τον αποτελεσματικό έλεγχο του οχήματος, όπως εξηγεί και ο τυπάκος του Engineering Explained στο παρακάτω βίντεο.

Τι πρόβλημα υπάρχει όταν… πηδάμε μία ή δύο σχέσεις;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!