Ένα από τα πιο βαριά χαρτιά της κατηγορίας των SUV ανανεώνεται. Οπτικά αλλά και μηχανικά, το Qashqai δίνει εκ νέου τα διαπιστευτήριά του.
Από τα τέλη του 2013, οπότε ξεκίνησε να παράγεται το δεύτερης γενιάς Qashqai, πολλά έχουν μεσολαβήσει. Από νέες προτάσεις του ανταγωνισμού μέχρι καινούργιες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας. Ως εκ τούτου, η Nissan έκρινε πως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για ένα αναζωογονητικό facelift στο δημοφιλές της μοντέλο. Από την πρώτη κιόλας ματιά φαίνεται η προσπάθεια της εταιρείας να δώσει ένα ακόμα πιο φρέσκο και μοντέρνο πρόσωπο, διατηρώντας παράλληλα την κομψότητα και τον δυναμισμό του αυτοκινήτου. Και, πράγματι, οι αλλαγές στα φωτιστικά σώματα, στη μάσκα, στους προφυλακτήρες και σε άλλα σημεία του αμαξώματος προσφέρουν ένα όμορφο, αρμονικό αποτέλεσμα.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για το εσωτερικό, όπου συγκεκριμένες πινελιές καταφέρνουν να αναβαθμίσουν τη συνολική εικόνα. Η σημαντικότερη εξ αυτών έχει να κάνει με το νέας σχεδίασης, flat-bottom τιμόνι, που κερδίζει τόσο σε αισθητική όσο και σε πρακτικότητα χάρη στους νέας σχεδίασης διακόπτες που φιλοξενεί στα μπράτσα του. Οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας έχουν φροντίσει επίσης να αναβαθμίσουν την ηχομόνωση της καμπίνας, καθώς και μερικά από τα χρησιμοποιούμενα υλικά, για τα οποία θα πούμε ότι συνολικά αφήνουν μια ικανοποιητική εικόνα.
photos: nmarinopoulos
Η συγκεκριμένη έκδοση, Acenta, δεν διαθέτει ευκολίες όπως το εξαιρετικό infotainment Nissan Connect, παραμένει όμως καλά εξοπλισμένη, με διζωνικό κλιματισμό, Hill Start Assist, start-stop για τον κινητήρα, cruise control, Active Trace Control, Active Ride Control, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αισθητήρες βροχής/φώτων, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και δερμάτινες επενδύσεις στο τιμόνι και στον επιλογέα των ταχυτήτων. Αναφορικά με τους διαθέσιμους χώρους, το Qashqai παραμένει ένα από τα σχετικά άνετα αυτοκίνητα της κατηγορίας, με ικανοποιητικούς χώρους για τους πίσω επιβάτες και ένα μεγάλο διαμέρισμα αποσκευών με διπλό πάτο.
Στα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, για όσους αναζητούν την οικονομία στην κίνηση, ανήκει ο σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων με τον οποίο εφοδιάζεται. Οι 110 ίπποι του πιθανόν δεν εντυπωσιάζουν, στην πράξη όμως έχει τόση δύναμη όση χρειάζεται για να κινήσει αξιοπρεπώς τα 1.400+ κιλά του συνόλου τόσο στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο. Κάποιος που θα κινηθεί οικονομικά θα δει εύκολα τη μέση κατανάλωση να πέφτει κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ., τιμή πολύ καλή, με δεδομένο τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου.
Στον δρόμο το ανανεωμένο Qashqai παραμένει ένα ευχάριστο αυτοκίνητο. Άνετο, με καλή ποιότητα κύλισης, απορροφά επιτυχώς τις περισσότερες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Είτε μιλάμε για την καθημερινότητα είτε για μεγάλα ταξίδια, έχει τον τρόπο του να φροντίζει και να μην ταλαιπωρεί τους επιβάτες. Όλες αυτές οι αλλαγές, σε συνδυασμό με το καλό όνομα που έχει δημιουργήσει και με την πολύ λογική τιμή για όσα προσφέρει, κάνουν το SUV της Nissan να πετυχαίνει τον σκοπό του. Παρ’ ότι ο ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι ιδιαίτερα ισχυρός, αυτό συνεχίζει να αποτελεί ένα καλό χαρτί για όσους το επιλέγουν και μια σταθερή αξία στην κατηγορία των SUV.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN
Nissan Qashqai 1.5 dCi – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.461 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 76,0 x 80,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 81 kW (110 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 182 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 5,9 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 4,2 / 3,8 / 3,6 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 55 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 932 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 99 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας με διαμήκεις βραχίονες | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone Dueler H/P Sport 215/60 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.394×1.806×1.590 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.565/1.560 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.646 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 430-1.598 lt | |||
Απόβαρο | 1.454 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 21.790€ |
Πολύ δυνατό χαρτί το Qashqai… αλλά έχω ένα ερώτημα: γιατί κάποιος να πάρει ένα δικίνητο “τζιπ”, όταν υπάρχει ο εσωτερικός ανταγωνισμός που προσφέρει με όφελος άνω των 3000€ το Pulsar; Τι παραπάνω προσφέρει το Qashqai σε 4×2 έκδοση; Ευχαριστώ!
Καλημέρα σας, αυτή είναι μία καλή ερώτηση. Για την απάντηση έχει ενδιαφέρον να δούμε λίγο την πρόσφατη ιστορία της Nissan. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2000 η εταιρία διέθετε στη γκάμα της το Almera, αντικειμενικά ένα από τα λιγότερο ανταγωνιστικά μοντέλα στην κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων. Μία στρατηγική επιλογή -που της βγήκε- ήταν να μην βγάλει αντικαταστάτη (σοκαριστικό, αν σκεφτεί κανείς τα μερίδια πωλήσεων του segment C) αλλά να καλύψει έμμεσα αυτό το κενό με ένα “μικρομεσαίο SUV”. Πράγματι, με το κόστος ενός μέσου hatchback μπορούσε κανείς να πάρει ένα SUV και αυτό εκτιμήθηκε δεόντως από την αγορά. Τα τελευταία, ωστόσο, χρόνια, παρουσίασε και το Pulsar, για όσους επιθυμούν ένα συμβατικό μικρομεσαίο. Εάν λοιπόν κρίνετε τα δύο οχήματα με βάση τις διαστάσεις και τις μεταφορικές τους δυνατότητες, πιθανά να μην αξίζει το επιπλέον κόστος. Από την άλλη όμως, δεν παύει να είναι δύο διαφορετικά αμαξώματα, άλλες τρόπον τινά κατηγορίες, οπότε στην πράξη η Nissan δίνει τη δυνατότητα της επιλογής στους πελάτες της, να επιλέξουν ο,τι τους αρέσει και ταιριάζει καλύτερα στα γούστα και στις ανάγκες τους.
Καλημέρα σας κ. Κατωπόδη και σας ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Η αλήθεια είναι ότι το Qashqai είναι ένα ξεχωριστό όχημα, ο προπομπός της νέας κατηγορίας και δικαίως απολαμβάνει την αποδοχή του αγοραστικού κοινού.
Αυτό όμως που μου προξενεί το ενδιαφέρον – ή την απορία αν θέλετε – είναι ότι, παρόλο που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα και μοιράζονται πάρα πολλά στοιχεία, εντούτοις ο Τύπος εκθειάζει το Qashqai και παραμένει συντηρητικός στα σχόλια του με το Pulsar. Σίγουρα, το Qashqai είναι πιο… φαντεζί, η Nissan άλλωστε το προίκισε με περισσότερα εφόδια, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τη – μεγάλη – μεταξύ τους διαφορά.
Τα λέω όλα αυτά γιατί είμαι μεταξύ των δυο για την επόμενη αγορά μου (κινητήρας 1.2). Έχοντας το ίδιο μήκος, το Pulsar νομίζω πως έχει λίγο καλύτερους χώρους πίσω, ενώ το Qashqai υπερέχει στον χώρο αποσκευών… Οικονομοτεχνικά μιλώντας, το επιπλέον κόστος του Qashqai μπορεί να διατεθεί εξοπλιστικά στο Pulsar. Προσωπικά, δεν με ενδιαφέρει το look τζιπ, το οποίο θεωρώ περιττό ή αν θέλετε υπερβολή για ένα όχημα που κινείται κατά 70% στην πόλη (Θεσσαλονίκη) και 40% στον αυτοκινητόδρομο…
Μήπως να κάνετε ένα συγκριτικό;; :-D
Καλή σας ημέρα, καλή συνέχεια! Σας διαβάζω σταθερά… ;-)