ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ford, Daimler, BMW και VW ανακοίνωσαν το δίκτυο ΙΟΝΙΤΥ

Το δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος (High-Power Charging ή HPC) θα είναι διαθέσιμο για κάθε ηλεκτρικό όχημα στην Ευρώπη και απο το 2020 θα αποτελείται από 400 σημεία με ισχύ 350 kW το καθένα…

Το πρόγραμμα IONITY έχει έδρα το Μόναχο και υπεύθυνοι του project είναι οι Michael Hajesch (CEO) και Marcus Groll (COO) με συνεργάτες τις εταιρίες Tank & Rast, Circle K και OMV. Αξιοσημείωτο είναι πως τα ιδρυτικά μέλη (BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company και Volkswagen Group) έχουν ισόποση συμμετοχή και ταυτόχρονα ανοιχτή είσοδος για την συμμετοχή και άλλων κατασκευαστών με στόχο την διεύρυνση του δικτύου.

Στόχος είναι η κατασκευή ενός δικτύου από 400 σταθμούς φόρτισης ξεκινώντας με τον εγκαινιασμό 20 δημόσιων σταθμών μέσα στο 2017 που θα βρίσκονται σε κομβικά σημεία μεγάλων δρόμων στην Γερμανία, στη Νορβηγία και στην Αυστρία σε απόσταση ανά 120 χιλιόμετρα. Από το 2018 θα προστεθούν ακόμη 100 σημεία ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων η κίνηση σε μεγάλες αποστάσεις και μέσα σε ένα λογικό χρόνο φόρτισης (υπολογίστε τουλάχιστον μισή ώρα).

Το κάθε σημείο θα έχει ισχύ έως 350 kW ώστε να καλύπτονται και οι μελλοντικές απαιτήσεις, ενώ ο αριθμός των 400 σημείων (σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο φόρτισης Combined Charging System) έχει τοποθετηθεί χρονικά για το 2020. Ενδεικτικά, το δίκτυο ταχείας φόρτισης της Tesla έχει ισχύ έως 145 kW και με ισχύ φόρτισης 120 kW (για λόγους ασφαλείας) ένα Model S (90 kWh) χρειάζεται περίπου 30 λεπτά για να φορτίσει στο 50% και θεωρητική αυτονομία 270 χιλιομέτρων.

Για μία καλύτερη εικόνα να αναφέρουμε πως το Wallbox (ταχυφορτιστής για το σπίτι) της BMW ισχύος 11 kW χρειάζεται περίπου 3 ώρες για να προσφέρει αυτονομία 180 χιλιομέτρων (πέντε φορές ταχύτερα από ένα συμβατικό δίκτυο). Βέβαια όσο πιο πολύ ανεβαίνει η ισχύς φόρτισης τίθεται και το θέμα της διάρκειας ζωής της μπαταρίας η οποία δεν της αρέσει καθόλου να πιέζεται (ενεργειακά).

Στην περίπτωση των Smart ED (μπαταρία 17,6 kWh, αυτονομία έως 160 χλμ.) με το στάνταρ φορτιστή των 4,6 kW, σε δίκτυο 220V και σε Wallbox (εντοιχιζόμενη μονάδα υποδοχής φόρτισης για οικιακή χρήση που πωλείται ξεχωριστά από το αυτοκίνητο), o χρόνος φόρτισης είναι στις 3,5 ώρες. Εδώ να πούμε πως η επόμενη γενιά Smart θα είναι μόνο ηλεκτροκίνητη δίχως συμβατικές εκδόσεις.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button