SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW X3 & Σειρά 6 [first drive]

Η BMW ανανεώνει τη γκάμα της με δύο νέες προτάσεις. Εμείς τις οδηγούμε και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.

Αρχής γενομένης από τη Χ3, στην τρίτη της πλέον γενιά, έχει κερδίσει σε όγκο, σε πολυτέλεια αλλά και σε ικανότητες. Το μήκος της αγγίζει πλέον τα 4,7 μέτρα (είναι δηλαδή μεγαλύτερη από την πρώτη γενιά Χ5…), ενώ η εξωτερική της εμφάνιση την κάνει πιο θελκτική από ποτέ. Οι Γερμανοί χρησιμοποιούν στην προκειμένη περίπτωση ένα νέο πάτωμα, το CLAR , το οποίο είναι πιο άκαμπτο αλλά και ελαφρύτερο από το απερχόμενο. Έχουν κάνει μάλιστα και καλή δουλειά στην αεροδυναμική, επιτυγχάνοντας Cd=0,29. Αυτά ευνοούν τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά, προτού όμως αναφερθούμε εκτενέστερα στους συγκεκριμένους τομείς, ας ρίξουμε μία ματιά στο εσωτερικό.

Περνώντας στο ευρύχωρο σαλόνι της Χ3, το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι ο σχεδιασμός και η ποιότητα των υλικών. Το design παραμένει στο κλασικό μοτίβο της φίρμας, με βελτιώσεις όμως σε διάφορες γραμμές και στην υφή των επιφανειών, που δίνουν ένα αναβαθμισμένο αποτέλεσμα. Το δέρμα στο ταμπλό, το όμορφο τριάκτινο τιμόνι, ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων των 12,5 ιντσών όπως και η μεγάλη οθόνη αφής των 10,2 ιντσών, είναι μερικά από τα highlights.

Γενικά, το αυτοκίνητο υιοθετεί αρκετά από τα συστήματα των μεγαλύτερων σειρών 5 και 7, όπως το κλειδί-τηλεχειριστήριο, το gesture control, που ανιχνεύει κινήσεις του χεριού του οδηγού και εκτελεί ανάλογες εντολές, τη δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης, καθώς και μία σειρά από προηγμένα συστήματα ασφαλείας. Από άποψης χώρων, διατηρεί τον ίδιο όγκο στο διαμέρισμα των αποσκευών -550 λίτρα- προσφέρει όμως ένα σχετικά πιο άνετο εσωτερικό, που μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς προβλήματα έως και 5 ενήλικες.

Αναφορικά με τους κινητήρες, υπάρχουν 5 διαφορετικές εκδόσεις. Σε βενζινοκινητήρες την αυλαία ανοίγει η X3 xDrive 20i, με δίλιτρο μοτέρ και 184 ίππους. Ακολουθεί η xDrive 30I, με το ίδιο σύνολο, σε διαμόρφωση 252 ίππων, ενώ πιο πάνω συναντάμε την κορυφαία M40i, των 2.998 κ.εκ. και 360 ίππων. Περνώντας στους diesel, η βασική έκδοση είναι η xDrive20d με δίλιτρο μοτέρ 190 ίππων και ακολουθεί η xDrive 30d με τρίλιτρο κινητήρα 265 ίππων. Στην προκειμένη περίπτωση είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση xDrive20d, που αναμένεται να είναι και η πιο εμπορική, στην ελληνική αγορά.

photos: gkaragiorgakis

Οι τιμές της νέας Χ3 παρουσιάζονται αναλυτικά εδώ. Χοντρικά είναι περίπου 2.000 ευρώ πιο τσιμπημένες σε σχέση με αυτές της απερχόμενης γενιάς. Προτού όμως το κρίνετε αυτό αρνητικά, αναφέρουμε ότι όλα τα μοντέλα έρχονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (που από μόνο του ξεπερνούσε τα 2.000 ευρώ…), σύστημα συναγερμού, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω και διάφορα άλλα στοιχεία που δεν ήταν στάνταρ στο παρελθόν.

Στην πράξη, η νέα Χ3 δείχνει πιο ποιοτική και ευχάριστη στο δρόμο από την προηγούμενη. Με ωραίο τιμόνι, εξαιρετική ποιότητα κύλισης και άφθονη δύναμη, παντού. Στην οδική συμπεριφορά, όταν τα πράγματα ζορίσουν, βοηθάει και το σύστημα τετρακίνησης xDrive, που στη νεότερη γενιά του έχει ταχύτερη απόκριση στον τρόπο κατανομής της ροπής, μεταξύ των δύο αξόνων. Υπό φυσιολογικές συνθήκες η ροπή μεταδίδεται 32/68 στον εμπρός και πίσω άξονα, ενώ εφόσον απαιτηθεί το ποσοστό μπορεί να φτάσει από 100/0 έως 0/100. Σαν πρώτη εντύπωση, θα πούμε ότι οδηγικά ίσως είναι η καλύτερη στην κατηγορία της. Θα περιμένουμε όμως την ώρα της πλήρους δοκιμής, για να επιβεβαιώσουμε κάτι τέτοιο. Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός ότι δεν διαθέτει αερανάρτηση, ούτε καν στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Περνώντας στο δεύτερο μοντέλο της παρουσίασης, τη BMW Σειράς 6 GT, έρχεται ουσιαστικά να αντικαταστήσει (και ταυτόχρονα να αναβαθμίσει) τη Σειρά 5 GT. Μεγαλύτερη κατά 86 χλστ. πιο πολυτελής και βασισμένη στο πάτωμα της Σειράς 7, η 6 GT είναι ένα μοντέλο με ιδιαίτερο σχεδιασμό. Υιοθετεί όλα τα εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και ψυχαγωγίας της εταιρίας, ενώ ποιοτικά κυμαίνεται σε πολύ υψηλό επίπεδο.

photos: gkaragiorgakis

Το εσωτερικό της βρίθει ηλεκτρονικών βοηθημάτων, με την προσοχή στη λεπτομέρεια να περνάει σε άλλο επίπεδο. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε την ηλεκτρικά προεκτεινόμενη αεροτομή, που ελέγχεται χειροκίνητα αλλά και αυτόματα, όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου ξεπεράσει τα 110 χλμ./ώρα. Άξια μνείας είναι και τα πλήρως ρυθμιζόμενα ηλεκτρικά καθίσματα. Τα τελευταία, πέρα από την εξαιρετική άνεση και την πληθώρα ρυθμίσεων που προσφέρουν, διαθέτουν πλευρικά τοποθετημένα χειριστήρια, ευαίσθητα στην αφή. Έτσι, αν κάποιος τα ακουμπήσει, αμέσως εμφανίζουν στην κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου το είδος της ρύθμισης που εξυπηρετούν, ώστε να ξέρει τι πιάνει, χωρίς να έχει άμεση οπτική απαφή…

Για τα 88.570 ευρώ -από τα οποία ξεκινά η 630i που οδηγήσαμε- μπορεί κανείς να υπολογίζει σε ένα εξαιρετικό στο δρόμο μοντέλο, Τα χιλιόμετρα μαζεύονται με χαρακτηριστική ευκολία, τόσο χάρη στους 258 ίππους του δίλιτρου συνόλου, όσο και λόγω των πολύ καλών αναρτήσεων (ο πίσω άξονας διαθέτει αερανάρτηση στάνταρ, ενώ τέτοια μπορεί να πάρει και ο μπροστινός, με ένα επιπλέον κόστος). Ευθύβολη, σταθερή και ταυτόχρονα ευέλικτη, στα πιο κλειστά κομμάτια, η 6 GT είναι σίγουρα αντάξια των προσδοκιών. Παραμένει, ωστόσο, ένα ειδικό μοντέλο, με συγκεκριμένο κοινό.

 

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button