NEASMS

Tο νέο Ford Fiesta είναι το «Αυτοκίνητο του 2018»

Μετά από μια ψηφοφορία με αρκετό σασπένς τελικά το Ford Fiesta είναι αυτό που συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία και αναδείχθηκε «Αυτοκίνητο του 2018 για την Ελλάδα».

Φέτος 25 συνολικά δημοσιογράφοι μέλη του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» έδειξαν την προτίμησή τους ανάμεσα στα μοντέλα της τελικής 10άδας (με αλφαβητική σειρά Ford Fiesta, Honda Civic, Hyundai i30, Kia Stonic, Nissan Micra, Renault Megane, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, Toyota C-HR, VW Polo). Πραγματικά η φετινή ψηφοφορία ήταν… για δυνατούς λύτες, αφού όλα τα μοντέλα είναι εξαιρετικά και ολοκληρωμένα από κάθε άποψη.

Η φετινή ψηφοφορία ήταν για πρώτη φορά φανερή (τα προηγούμενα χρόνια ήταν μυστική) και κάθε μέλος έπρεπε να κατανείμει υποχρεωτικά ένα σύνολο 100 βαθμών στα 10 μοντέλα που μετείχαν στη ψηφοφορία. Κανένα αυτοκίνητο δεν επιτρεπόταν να βαθμολογηθεί με λιγότερους από 5 βαθμούς και κανένα με περισσότερους από 20. Ο μεγαλύτερος αριθμός βαθμών (20 ή λιγότεροι, κατά την κρίση κάθε μέλους) μπορούσε να δοθεί μόνο σε ένα αυτοκίνητο. Εκτός από το αυτοκίνητο στο οποίο δίνεται ο μεγαλύτερος αριθμός βαθμών, επιτρέπεται να δοθεί ίδιος αριθμός βαθμών σε δύο ή περισσότερα από τα υπόλοιπα.

Από την φετινή 10άδα οποιοδήποτε μοντέλο θα μπορούσε να βρεθεί στην κορυφή αφού το καθένα αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή ανάλογα με τις ανάγκες του υποψήφιου αγοραστή. Και τα 10 όλα είναι ποιοτικά και ασφαλή, καθώς και απόλυτα εναρμονισμένα με τα σύγχρονα δεδομένα σε ότι αγορά τη διασύνδεση και την υποβοήθηση και όλα έχουν σύγχρονους κινητήρες, οπότε ο χαρακτηρισμός «πολύ καλό» ισχύει καθολικά. Από και κει πέρα μετρούν και άλλα κριτήρια, ανάλογα με τη φιλοσοφία και τη λογική της προσέγγισης κάθε μέλους του θεσμού λαμβάνοντας υπόψη υποκειμενικά και αντικειμενικά κριτήρια (ειδάλλως θα ψηφίζαμε όλοι τα ίδια…).

Ford Fiesta. Επέλεξα να δώσω τους περισσότερους βαθμούς (13 βαθμοί) στο Fiesta διότι έθεσα σε πρώτη προτεραιότητα τον οδηγό. Το Fiesta μπορεί να μην έχει τους μεγαλύτερους χώρους στην κατηγορία, αλλά είναι το πιο απολαυστικό στον δρόμο, έχει νεανική σχεδίαση δίχως ακρότητες, ενώ διαθέτει μία ευρεία γκάμα αμαξωμάτων και κινητήρων.

Nissan Micra, Kia Stonic. Στα δύο αυτά μοντέλα έδωσα από 12 βαθμούς λαμβάνοντας υπόψη από την μία το ντιζάιν (Micra) και από την άλλη την τάση για τα crossover (Stonic). Μπράβο στους Ιάπωνες που τόλμησαν τόσο πολύ σχεδιαστικά, μπράβο και στους Κορεάτες που έφτιαξαν ένα ολοκληρωμένο crossover.

Seat Ibiza, VW Polo. Αν περνούσα ως πρώτη προτεραιότητα τους χώρους και μία πιο οικογενειακή προσέγγιση θα μπορούσε ένα από τα δύο αυτοκίνητα να είναι στην πρώτη θέση (11 βαθμοί). Πρόκειται για δύο εξαιρετικά αυτοκίνητα με σεμνότυφο σχεδιαστικά προφίλ και ένα πιο soft στήσιμο που θα εκτιμήσει δεόντως μια μικρή φαμίλια.

Honda Civic, Renault Megane. Στα δύο αυτά ολοκληρωμένα hatch έδωσα από 10 βαθμούς. Από την μια το ακριβότερο Civic είναι το καλύτερο Honda των τελευταίων ετών με σούπερ κινητήρες και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Από την άλλη, το Megane με τον σικ και εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του σε κερδίζει μονομιάς προσφέροντας υψηλού επιπέδου και άνετες μετακινήσεις σε συνδυασμό με τα οικονομικά και αποδοτικά μοτέρ.

Hyundai i30, Skoda Kodiaq, Toyota C-HR. Αν δεν υπήρχε το όριο των 100 βαθμών θα έδινα στα σίγουρα πάνω από 7 στα παραπάνω μοντέλα διότι η διαφορά (από τα Honda και Megane) δεν είναι όσο αυτή φαίνεται. Το Hyundai i30 αποτελεί μία ολοκληρωμένη και αξιόπιστη λύση για έναν οικογενειάρχη με δυνατό ντίζελ μοτέρ, αλλά θα ήθελα λίγο πιο οικονομικό τούρμπο βενζίνης. Το πάρα πολύ καλό Skoda Kodiaq θεωρώ πως αποτελεί την πιο ειδική και συνειδητοποιημένη επιλογή για όποιον αναζητά έως και επταθέσιους χώρους. Μία πολύ πετυχημένη συνταγή ενός SUV με ένα αχανές σε χώρους MPV, που ωστόσο ντίζελ έχει πάνω από τα δύο λίτρα. Επίσης, είναι και το ακριβότερο της 10άδας. Εξίσου ακριβό είναι το C-HR που για διαφορετικούς λόγους αποτελεί μία επίσης ειδική περίπτωση με ένα τολμηρό ντιζάιν και λίγο κλειστοφοβικούς πίσω χώρους (όσον αφορά τα παράθυρα. Ωστόσο, είναι το καλύτερο Toyota της δεκαετίας, αλλά από την στιγμή που το ντίζελ εξακολουθεί να διατηρεί -και παρά την πτώση- ένα σημαντικό ποσοστό θεωρώ πως θα έπρεπε να έχει και μία ντίζελ έκδοση στην γκάμα.

Την αναλυτική κατάταξη και την ψηφοφορία κάθε εκλέκτορα μπορείτε να την δείτε κάνοντας κλικ εδώ.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!