SMSΔΟΚΙΜΕΣ

KIA Stonic 1.4 MPi [test drive]

Από τον συνδυασμό των δύο παραπάνω λέξεων προέρχεται η ονομασία του πρώτου κόμπακτ crossover της KIA, που αποτελεί μια πολύ ευχάριστη έκπληξη ακόμη και στη βασική ατμοσφαιρική του έκδοση.

Στην εποχή του downsizing και του turbo πολλές φορές ξεχνάμε την απλούστερη κατασκευαστικά εκδοχή του βενζινοκινητήρα, που είναι η ατμοσφαιρική, την οποία πολλοί επιλέγουν για αρκετούς και διάφορους λόγους. Όχι μόνο επειδή είναι η φτηνότερη (η χαμηλή τιμή είναι προφανώς το βασικότερο κίνητρο) αλλά και λόγω της απλούστερης και θεωρητικά πιο αξιόπιστης κατασκευής της και της μεγαλύτερης οικονομίας στην πόλη (ως γνωστόν, η κατανάλωση των turbo σε αστικές συνθήκες είναι λίγο τσιμπημένη).

Το Stonic της δοκιμής μας έχει κάτω από το καπό του έναν αξιόπιστο ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα στα 1.400 κ.εκ. με φουλ μεταβλητό χρονισμό και ψεκασμό πολλαπλών σημείων. Πρόκειται για μια δοκιμασμένη επιλογή που αποδίδει 100 ίππους και πραγματικά αν κάποιος δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις στον τομέα των επιδόσεων ή δεν έχει γλυκαθεί από turbo ροπές, δεν χρειάζεται να προσανατολιστεί σε κάτι ακριβότερο. Το μοτεράκι κάνει μια χαρά τη δουλειά του, είναι γραμμικό και στρωτό στη λειτουργία του και μόνο όταν υπάρχουν και πίσω επιβάτες θα νιώσεις πως ζορίζεται κάπως (είπαμε, το turbo μάς έχει καλομάθει). Επίσης, συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο που έχει καλή κλιμάκωση και πολύ καλή αίσθηση και ακρίβεια του επιλογέα.

Γενικότερα το Stonic είναι ένα ευκολοδήγητο μικρό SUV με καλή θέση οδήγησης και καλή ορατότητα προς τα έξω. Η ποιότητα κύλισης είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, στις υψηλές ταχύτητες εντυπωσιάζει με τη σταθερότητά του, ενώ δεν υπάρχουν ενοχλητικοί αεροδυναμικοί θόρυβοι. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι έχει μια ελαφρότητα αλλά δεν στερείται ακρίβειας, ενώ, όπως συνηθίζει η KIA για να προσδώσει έναν σπορτίφ τόνο στα μοντέλα της, η ανάρτηση είναι ίσως λίγο πιο σφιχτή (ειδικά του ημιάκαμπτου) απ’ ό,τι θα έπρεπε, μετριάζοντας ως έναν βαθμό την απόσβεσή της (βέβαια εδώ παίζουν ρόλο οι στάνταρ 17άρες ζάντες).

photos: Kia Hellas

Έτσι, το Stonic είναι ένα από τα πιο σπορτίφ κόμπακτ SUV (δίχως να σημαίνει πως δεν είναι άνετο), στρίβοντας σαν ένα καλοστημένο supermini και δίχως να παίρνει κλίσεις στις στροφές. Όσο για τις κακοτοπιές και τις λακκούβες, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε και τόσο όταν υπάρχουν 18,3 εκατοστά που απέχει το αμάξωμα από το έδαφος και προσφέρονται για απροβλημάτιστες βόλτες σε χωματόδρομους και στην ύπαιθρο.

Εδώ να πούμε πως το Stonic αποτελεί σχεδιαστικό προϊόν της στενής συνεργασίας του στούντιο στην Ευρώπη με εκείνο στην Κορέα, ενώ κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sohari (στην Κορέα). Το μήκος του φτάνει τα 4,14 μέτρα και το κατατάσσει στον μέσο όρο των μικρών SUV (όταν με ύψος στα 1,52 μέτρα είναι από τα χαμηλότερα), προσφέροντας από τους καλύτερους χώρους για τους επιβάτες, ειδικά για τους πίσω, που έχουν ικανοποιητική απόσταση τόσο για τα γόνατά τους όσο και για τα κεφάλια τους. Στο γεγονός αυτό συμβάλλει και το σχετικά μεγάλο μεταξόνιο των 2,58 μέτρων, με τον χώρο αποσκευών να φτάνει τα 352 λίτρα (μαζί με τον κρυφό χώρο κάτω από το κάλυμμα, υπάρχει κιτ ασφαλείας και όχι ρεζέρβα) και την πρακτικότητα να εκτοξεύεται στα 1.155 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα.

Το ταμπλό είναι σύγχρονο και εργονομικό και στο κέντρο δεσπόζει μία στάνταρ οθόνη 7΄΄ με όμορφα γραφικά και εύχρηστο μενού. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν σχεδόν παντού, ανάμεσα στα αναλογικά όργανα υπάρχει μια ευανάγνωστη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, ενώ η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και το προσεγμένο φινίρισμα σε κάνουν να αγνοείς τα σκληρά πλαστικά. Και, σύμφωνα με την KIA, το Stonic είναι το πιο «εξατομικευμένο» μοντέλο που έχει λανσάρει μέχρι τώρα, προσφέροντας επιλογή ανάμεσα σε εννέα βαφές αμαξώματος και πέντε οροφής, δημιουργώντας 20 διαφορετικούς ελκυστικούς συνδυασμούς τους οποίους συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου.

Το Stonic της δοκιμής μας με τον 1.400άρη κινητήρα κοστίζει από €16.090, ενώ υπάρχει και η οικονομικότερη επιλογή, στα 1.200 κ.εκ. με τους 86 ίππους, από τα €14.490. Πρόσφατα ξεκίνησε η διάθεση της turbo τρικύλινδρης έκδοσης στα 1.000 κ.εκ. με τα 120 άλογα (από €17.090), ενώ η ντίζελ των 1,6 λίτρων με τους 110 ίππους κοστίζει από €17.760. Και, όπως σε όλα τα μοντέλα της KIA, υπάρχει εγγύηση για 7 χρόνια για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου ή 150.000 χιλιόμετρα (αν μη τι άλλο, ένα σημαντικό κίνητρο αγοράς).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

KIA Stonic 1.4 D-CVVT (MPi) – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.368 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 73,6 kW (100 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 133 Nm (13,6 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,6 sec
Τελική ταχύτητα 172 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,0 / 5,5 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 625 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 125 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact5, 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.140 x 1.760 x 1.520 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.537/1.544 mm
Μεταξόνιο 2.580 mm
Χώρος αποσκευών 325-1.155 lt
Απόβαρο 1.235 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 16.090€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!