SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen T-Roc 1.0 TSI [test drive]

Δοκιμάζουμε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα που έχει λανσάρει η γερμανική εταιρία το τελευταίο διάστημα και δικαιολογούμε γιατί μας άρεσε τόσο πολύ…

Ένα ακόμη SUV; Φαινομενικά έτσι έχουν τα πράγματα για μία κατηγορία που βρίσκεται σε κατάσταση limit-up που φτάνει σε τέτοιο σημείο να προκαλεί πονοκέφαλο στον υποψήφιο αγοραστή που έχει αν επιλέξει σε πολλά αξιόλογα μικρά και μεγάλα crossover-SUV. Στην περίπτωση του T-Roc η VW καταφέρνει να κάνει την διαφορά παρουσιάζοντας ένα πολύ ενδιαφέρον σχεδιαστικά σύνολο που δεν περιορίζεται απλά και μόνο στην εμφατική και δεδομένα μάσκα (με τα κάπως υπερβολικά LED χαμηλά στο προφυλακτήρα).

Το στιλ του αμαξώματος έχει υιοθετήσει μία σπορ κουπέ γραμμή η οποία πιστώνεται κυρίως στην έντονη κλίση της οροφής προς το σβήσιμο της σε ένα πολύ όμορφο πίσω μέρος. Εδώ να πούμε πως κατά την συνήθη τακτική των εταιριών προσφέρονται 4 διαφορετικές βαφές οροφής που μαζί με το βασικό χρώμα του αμαξώματος οδηγούν σε 24 διαφορετικούς συνδυασμούς για τον πελάτη (υπάρχουν και 11 επιλογές στις ζάντες).

Μιλώντας με νούμερα το μήκος του T-Roc φτάνει τα 4,234 μέτρα και είναι περίπου 4,3 εκατοστά μακρύτερο από το Audi Q2. Από την άλλη το φάρδος των 1,819 μέτρων σε συνδυασμό με το ύψος των 1,573 μέτρων (δηλ. λίγο ψηλότερο από το Audi) δίνουν την εντύπωση ενός δυναμικού crossover που χορταίνει το μάτι (ειδικά στις εκδόσεις με έντονα χρώματα). Όσο για την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος αυτή είναι ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, στα 16,1 εκατοστά.

Περνώντας στο εσωτερικό τα πράγματα είναι πιο αναμενόμενα αφού υπάρχει το γνωστό στιλ από το νέο Polo. Πάντως, αρνητική εντύπωση προκαλούν τα σκληρά πλαστικά παντού (ακόμη και στις πλούσιες εξοπλιστικά εκδόσεις που στο Polo έχουν πιο soft υλικά) με αποτέλεσμα όσοι λαμβάνουν αυτό το κριτήριο ως δείκτη ποιότητας (προσωπικά δεν με ενοχλεί και τόσο) να απογοητεύονται. Ωστόσο, πέρα από το οπτικό του θέματος και της αίσθησης στην αφή, τα σκληρά πλαστικά πρακτικά δεν επηρεάζουν σε τίποτα το προσεγμένο κατασκευαστικά και εργονομικά ταμπλό με την εξαιρετική σε απόκριση και λειτουργία touch-screen διάστασης 8 ιντσών (6,5 στις βασικές εκδόσεις). Το μοντέλο που οδηγήσαμε είχε αναλογικό πίνακα οργάνων αλλά προαιρετικά υπάρχει και φουλ ψηφιακός (Active Info Display).

photos: gkaragiorgakis

Το νεανικό και χαριτωμένο διάκοσμο υπογραμμίζουν οι εξατομικευμένες βαμμένες επιφάνειες στο ταμπλό, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι ικανοποιητικές σε αριθμό και πρακτικότητα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και τα μπροστινά καθίσματα δεν κουράζουν στην πολύωρη διαμονή, όπως διαπιστώσαμε σε μία μονοήμερη μέχρι τα ορεινά Τρίκαλα (Κορινθίας). Όσο για τους πίσω επιβάτες υπάρχει αρκετός αέρας για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, ενώ ένας τρίτος θα χωρέσει με αρκετές παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ είναι πρακτικό και μεγάλο μιας και με ρεζέρβα ασφαλείας προσφέρει 415 λίτρα (50 λιγότερα στις εκδόσεις με κανονική ρεζέρβα ή στις τετρακίνητες εκδόσεις, 445 με κιτ ασφαλείας).

Το T-Roc της δοκιμής μας προφανώς και θα είναι και το δημοφιλέστερο αφού είναι το πιο προσιτό και οικονομικό. Συγκεκριμένα πρόκειται για την έκδοση 1.0 TSI με τον γνωστό 3-κύλινδρο που καταφέρνει να κινεί αγόγγυστα το αμάξωμα των 1,2 τόνων και μάλιστα με πιο ραφιναρισμένο τρόπο από ότι στο Polo (εδώ προφανώς υπάρχει καλύτερη ηχομόνωση). Το μοτέρ έχει καλή ροπή από χαμηλά βγάζοντας μια κάπως «σπορτίφ» χροιά που δεν ενοχλεί σε καμία περίπτωση, ενώ είναι ελαστικό στην λειτουργία του δίχως να δυσκολεύεται να πιάσει ακόμη και την τελική του κατασκευαστή.

Αφήνοντας τον ανοιχτό δρόμο από Ξυλόκαστρο ανηφορίσαμε για να διαπιστώσουμε δύο πράγματα: τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και το σφιχτό set-up του σασί. Το T-Roc δεν αποδείχτηκε μόνο σπορ στο μάτι αλλά και στις κλειστές στροφές όπου περνά με μικρές κλίσεις όταν το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι και τον ακριβέστατο 6άρι επιλογέα θα τον ζήλευαν πολλά σπορ μοντέλα. Με δεδομένη την δύσκαμπτη βάση MQB-A το T-Roc εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη στις στροφές (ακόμη και με… χιονόνερο!) και μεγάλη σταθερότητα στις στροφές και παρόλο που η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή (δίχως να την λες σκληρή ή ενοχλητική, επηρεάζει ως ένα βαθμό την άνεση) σπάνια και μόνο σε έντονες λακκούβες θα αντιδράσει ξερά.

Με το T-Roc (με πλήρη εξοπλισμό και τιμές που μπορείτε να δείτε αναλυτικά εδώ) η VW συμπληρώνει προς τα κάτω (προς το παρόν διότι του χρόνου αναμένεται το μικρότερο κατά περίπου 10 ποντάκια T-Cross) και κάτω από τα Tiguan και Touareg. Εδώ να πούμε πως πέρα από τον χιλιάρη TSI (από 19.650€) υπάρχει ο μεγαλύτερος 1.5 TSI Evo (από 23.950€) με τα 150 άλογα που συνδυάζεται και με DSG7 (η 4Motion έκδοση από τα μέσα του 2018), ενώ η top έκδοση είναι η 2.0 TSI 4Motion με DSG6 και 190 ίππους (από 32.250€). Η ντίζελ έκδοση 1.6 TDI με τα 115 άλογα αναμένεται και αυτή από τα μέσα του 2018 και προς το παρόν είναι διαθέσιμη η δίλιτρη έκδοση με 150 άλογα (από 26.700€, με τα 190 άλογα από το καλοκαίρι και μετά).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Volkswagen T-Roc 1.0 TSI 115 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 85 kW (115 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 200 Nm (17,8 kgm) / 2.000-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,1 / 5,1 / 4,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 694 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 117 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Falken Ziex, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.234 × 1.819 × 1.573 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.546/1.541 mm
Μεταξόνιο 2.590 mm
Χώρος αποσκευών 415-1.290 lt
Απόβαρο 1.270 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.650€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!