Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 136 PS [test drive]

Μεγαλύτερο, ποιοτικότερο και πιο ικανό, το νέο Insignia προσθέτει στην ονομασία του το Grand Sport και αρχίζει να συμπεριφέρεται ως τέτοιο…

Είναι λογικό η κάθε νέα γενιά να φέρνει κάτι καινούριο, κάτι καλύτερο από την προηγούμενη. Το πόσο μεγάλη είναι αυτή η διαφορά, ωστόσο, είναι μεγάλη κουβέντα. Με τη διακοπή του Vectra και την έλευση του Insignia, πριν από κάποια χρόνια, η Opel έκανε ένα μεγάλο βήμα μπροστά. Τώρα, στη δεύτερη γενιά του μοντέλου, κάνει ένα αντίστοιχα μεγάλο βήμα, το οποίο και σηματοδοτεί μία ακόμα αλλαγή πλεύσης.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι το Insignia πλέον κοιτά πιο ψηλά, έχει μεγαλύτερες βλέψεις και, ενώ δεν μπορεί να χαρακτηριστεί premium, φλερτάρει αρκετά με τα όσα συνεπάγεται η συγκεκριμένη έννοια. Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, συνδυάζει αρμονικά τον επιπλέον όγκο (το μήκος του φτάνει πλέον στα 4,9 μέτρα) με το δυναμικό σχεδιασμό. Οι καθαρές γραμμές του αμαξώματος δένουν ιδανικά με τα προσεγμένα φωτιστικά σώματα και τις διάφορες λεπτομέρειες, χαρίζοντας ένα επιβλητικό σύνολο.

Αντίστοιχα προσεγμένο στη λεπτομέρεια είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Με μεγάλες, έγχρωμες οθόνες στο ταμπλό και στον πίνακα οργάνων, head up display με τη δυνατότητα προβολής πολλαπλών πληροφοριών, δυνατότητα επαγωγικής (ασύρματης) φόρτισης κινητών τηλεφώνων, και διάφορες ακόμα ηλεκτρονικές ευκολίες και σύγχρονα συστήματα προστασίας. Στην πράξη, το Insignia δεν έχει να ζηλέψει τίποτα, από κανέναν.

Θα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι καλής ποιότητας, ενώ αντίστοιχα καλή είναι και η συναρμογή τους. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι πραγματικά μεγάλοι και ικανοί να φιλοξενήσουν τον οδηγό με 4 ακόμα ενήλικες. Ειδικά για τον πρώτο, θα βρει εύκολα την ιδανική για τα μέτρα του θέση οδήγησης, ενώ θα εκτιμήσει την άνεση και ταυτόχρονα την πλευρική στήριξη του καθίσματος. Σε ο,τι αφορά στο διαμέρισμα των αποσκευών, με χωρητικότητα 490 λίτρα δεν είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, είναι όμως σίγουρα αρκετό, ενώ είναι και πλήρως αξιοποιήσιμο, χάρη στο σωστό σχεδιασμό του και στην τεράστια, πέμπτη πόρτα που δίνει απεριόριστη πρόσβαση σε αυτό.

photos: panagiotis tritaris

Περνώντας στον κινητήρα, ο 1.6 CDTi θα λέγαμε ότι ταιριάζει σε μεγάλο βαθμό με το χαρακτήρα του μοντέλου. Με 136 ίππους ισχύος και 320 Nm ροπής, προσφέρει αρκετή δύναμη για να καλύψει τις ανάγκες οποιουδήποτε οικογενειάρχη. Εδώ βοηθά και το μειωμένο, κατά 130 κιλά, βάρος του αυτοκινήτου, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Χωρίς νεύρο αλλά με μία ομαλότητα στη λειτουργία του, ανεβάζει γραμμικά στροφές και δείχνει να μη χάνει την ισχύ του μέχρι και τον κόφτη. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και ανάλογη των προσδοκιών, ο θόρυβος όμως που παράγει -παρότι η καμπίνα προσφέρει αξιοπρεπή ηχομόνωση από το περιβάλλον- θα μπορούσε να είναι ελαφρά λιγότερος. Στα θετικά θα πρέπει να αναφέρουμε το πολύ καλό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων, καθώς επίσης και την κατανάλωση. Η τελευταία κυμαίνεται στην περιοχή των 7-7,5 λίτρων, τιμή ικανοποιητική για το μέγεθος και το χαρακτήρα του συγκεκριμένου μοντέλου.

Στο δρόμο το νέο Insignia δεν κρύβει τον όγκο του, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι ο οδηγός εισπράττει κάποια έντονη αίσθηση αδράνειας. Το αντίθετο, μάλιστα, αφού το Insignia καταφέρνει να είναι αρκετά ευχάριστο σε δρόμους με στροφές και δεν ταλαιπωρείται από παράξενες μετατοπίσεις βάρους και κλίσεις. Παρόλα αυτά, το δυνατό του σημείο είναι, αναμενόμενα, στον ανοικτό δρόμο, όπου μπορεί να μαζεύει χιλιόμετρα και να χαρίζει πολύωρες, ξεκούραστες μετακινήσεις, με απόλυτη σταθερότητα και ασφάλεια.

Οι αναρτήσεις του είναι σχετικά σφιχτές και εξασφαλίζουν καλή ποιότητα κύλισης. Απορροφούν, δε, αξιοπρεπώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, αν και στις μεγαλύτερες από αυτές ο κραδασμός που μεταφέρεται στο εσωτερικό συνοδεύεται από την αντίστοιχη ηχητική υπόκρουση. Το σύστημα διεύθυνσης, με τη σειρά του, είναι αρκετά άμεσο και ακριβές, προσφέροντας μία μάλλον αδιάφορη αίσθηση στα χέρια του οδηγού. Όσο για τα φρένα, δείχνουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους, χωρίς να εμφανίζουν ιδιαίτερα δείγματα καταπόνησης.

Εν κατακλείδι, ισχύει αυτό που αναφέραμε στην αρχή. Το νέο Insignia μεγάλωσε, ωρίμασε και πλησίασε στα χωράφια των premium κατασκευαστών, σε πολλούς τομείς. Αυτό είναι σίγουρα θετικό, δυστυχώς όμως επηρεάζει και την τιμή, που στην συγκεκριμένη περίπτωση ξεπερνά αρκετά τα 30.000 ευρώ. Ναι, είναι ένα καλό αυτοκίνητο και προσφέρει και 5 χρόνια εγγύηση. Ναι, έχει ένα πραγματικά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Σε αυτά τα χρήματα, όμως, θα πρέπει πραγματικά να ζυγίσει κανείς τι θέλει, καθώς και τις επιλογές του.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 136 PS  – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,7 x 80,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 3.500-4.000 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 2.000-2.250 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VNG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 203 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,1 / 5,1 / 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 62 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 849 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 134 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T001, 225/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.897×1.863×1.455 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.607/1.610 mm
Μεταξόνιο 2.829 mm
Χώρος αποσκευών 490-1.450 lt
Απόβαρο 1.522 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 33.500€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close