NEASMS

Αρχές Ιουνίου στην Ελλάδα η νέα Mercedes A-Class

Επίσημη πρεμιέρα στο Άμστερνταμ, μετά από μια μεγάλη περίοδο αναμονής και σταδιακών αποκαλύψεων, παρουσία του επικεφαλής του ομίλου Daimler Dieter Zetsche και πολλών μέσων από όλο τον κόσμου…

Πράγματι η νέα A-Class, που αποτελεί τον πρώτο εκπρόσωπο της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Mercedes, έχει πολύ καθαρές γραμμές, δείχνει και είναι πιο σύγχρονη και νεανική, καθώς και ακόμα πιο premium. Σε αυτό συμβάλλει φυσικά και η νέα, πιο κομψή διαμόρφωση το εμπρός της μέρους με την πιο εμφατική μάσκα, σε συνδυασμό βέβαια και με την αύξηση των εξωτερικών της διαστάσεων.

Το μεγαλύτερο μέγεθός της γίνεται αντιληπτό με την πρώτη ματιά, κάτι βέβαια απόλυτα λογικά από τη στιγμή που το μήκος της έχει αυξηθεί κατά 12 ολόκληρα εκατοστά, φτάνοντας συνολικά τα 4,42 μέτρα. Η τιμή αυτή την τοποθετεί στα άνω όριο της μικρής μεσαίας κατηγορίας -για λόγους σύγκρισης το μήκος π.χ. του VW Golf είναι 4,28 μέτρα- γεγονός που σε συνδυασμό και με την αύξηση του μεταξονίου κατά 30 χιλιοστά έχει βελτιώσει αισθητά τους χώρους στο εσωτερικό. Τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, μιας και το μέγεθος το πορτμπαγκάζ που στην προηγούμενη πια γενιά υπολειπόταν, έφτασε εδώ τα 370 λίτρα.

Η καλύτερη χωροταξία συνδυάζεται και με μια και καινούργια σχεδίαση του εσωτερικού, στην οποία, όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές δεσπόζει ο νέος ελεύθερος (δεν είναι δηλαδή ενσωματωμένος ως είθισται στο ταμπλό) πίνακας οργάνων, που είναι στάνταρ ψηφιακός. Με δύο διαδοχικές οθόνες με μέγεθος που κυμαίνεται από 7,0 έως 10,25 ίντσες και οι οποίες δημιουργούν με ενιαία επιφάνεια σε ένα πλαίσιο με στάνταρ διάσταση.

Η σύγχρονη εικόνα συμπληρώνεται από τους ακόμα πιο τονισμένους στρογγυλούς αεραγωγούς, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως η αριστερή οθόνη που αφορά τον οδηγό έχει τη δυνατότητα επιλογής των ενδείξεών της και η δεξιά που είναι αφής αποτελεί βασικό στοιχείο του νέου συστήματος infotainment της μάρκας. Tou MBUX, στο οποίο έχουμε αναφερθεί αναλυτικά, που είναι ότι πιο εξελιγμένο υπάρχει αυτή τη στιγμή, που εμφανίζεται στην A-Class για πρώτη φορά και μπορεί να διαθέτει τον κορυφαίο τρόπο μέχρι στιγμής επικοινωνίας με φωνητικές εντολές καθώς και ψηφιακό οδηγό ονόματι Mercedes. Παράλληλα είναι διαθέσιμα όλα τα συστήματα υποβοήθησης της S-Class, στα οποία περιλαμβάνεται και αυτό της ημι- αυτόνομης οδήγησης με ταχύτητας έως 130 χλμ./ ώρα.

Η προσοχή που δόθηκε στη νέα A-Class, που βασίζεται στο καινούργιο και ακόμα πιο άκαμπτο μεταβλητό πλαίσιο MFA2, φαίνεται και από την προσπάθεια των μηχανικών της Mercedes να της εξασφαλίσουν ένα επίπεδο άνεσης που δεν θα υπολείπεται σε σχέση με αυτό των αμέσως μεγαλύτερων, μεσαίων μοντέλων της μάρκας. Έτσι υπάρχει ακόμα καλύτερη ηχομόνωση, ενώ έμφαση δόθηκε στον τομέα αυτό και στην ανάρτηση. Ειδικά για τον πίσω άξονα υπάρχουν δύο διατάξεις: ένας ημιάκαμπτος για τις βασικές εκδόσεις και ένας πολλαπλών συνδέσμων για τις πιο ισχυρές και τις τετρακίνητες. Ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί, με επιπλέον χρέωση και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με δύο προγράμματα λειτουργίας.

Σημαντικές είναι οι αλλαγές και στη γκάμα των κινητήρων. Ο βασικός κινητήρας βενζίνης είναι πλέον ο ολοκαίνουργιος τετρακύλινδρος turbo των 1,33 λίτρων (η Mercedes τον αναφέρει και ως 1.4) που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Renault και αποδίδει σε πρώτη φάση 165 ίππους και 250 Nm. Συνδυάζεται στάνταρ με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (μέση κατανάλωση 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, εκπομπές CO2 133 γραμμαρίων το χιλιόμετρο με βάση τις νέες προδιαγραφές WLTP) και με επιπλέον χρέωση με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7G-Tronic. Σε αυτήν την περίπτωση διαθέτει και σύστημα απομόνωσης των δύο από τους συνολικά τέσσερις κυλίνδρους του, με αποτέλεσμα η μέση κατανάλωσή του να είναι 5,1 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 του 120 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο -πάντα κατά WLTP.

Στα χαρακτηριστικά του νέου, πλήρως αλουμινένιου 1,33 συμπεριλαμβάνεται η κυλινδροκεφαλή σχήματος Δ, που κατά τη Mercedes επιφέρει σχεδιαστικά και θερμοδυναμικά πλεονεκτήματα, οι μικρές διαστάσεις και το περιορισμένο βάρος.

Από την έναρξη των πωλήσεων, που προσδιορίζεται και στην Ελλάδα το Μάιο, θα είναι διαθέσιμος και το σύνολο βενζίνης των 2.000 κυβικών και των  224 ίππων, καθώς και ο επίσης καινούργιος βασικός turbo diesel των 1.462 πλέον κυβικών εκατοστών. Ο οποίος αποδίδει 116 ίππους και 260 Nm, μέση κατανάλωση 4,0 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα και σύστημα εξευγενισμού των καυσαερίων με καταλύτη SCR και χρήση AdBlue (πρόσθετο ουρίας). Εντυπωσιακό στοιχείο η χωρητικότητα των 28,3 λίτρων του ρεζερβουάρ του AdBlue -στα άλλα μεγαλύτερα μοντέλα που χρησιμοποιείται το πρόσθετο το ρεζερβουάρ δεν ξεπερνά τα 12 λίτρα.

Το φθινόπωρο θα προστεθούν στη γκάμα οι diesel των 2.000 κυβικών και των 150 και 190 ίππων -ο πιο ισχυρός θα συνδυάζεται και με την τετρακίνηση 4MATIC- των Α 200 d και Α 220 d αντίστοιχα, η plug-in υβριδική Α 220 e με μπαταρία 13,7 kWh και ηλεκτρική αυτονομία 70 χιλιομέτρων, καθώς και η AMG A35, με κινητήρα 2.000 κυβικών, παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt, ήπια υβριδική υποβοήθηση και απόδοση 300 ίππων. Θα ακολουθήσει με ίδια βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά απόδοση 408 ίππων η κορυφαία AMG 45 4MΑΤΙC, καθώς και η έκδοση των 115 ίππων του εισαγωγικού κινητήρα των 1,33 λίτρων.

Όπως είπαμε η νέα Mercedes A-Class θα είναι διαθέσιμη και στη χώρα μας από το Μάιo, σε τιμές που ναι μεν θα ανακοινωθούν στην πορεία αλλά κατά πάσα πιθανότητα δεν θα διαφέρουν σημαντικά από αυτές της προηγούμενης πια γενιάς.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!