SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Stonic 1.6 CRDi vs Renault Captur 1.5 dCi [test drive]

Δύο μικρά crossover, με μοντέρνα εμφάνιση, πολλά κοινά, αλλά διαφορετικό χαρακτήρα. Τι συμβαίνει όταν το Stonic συναντά το Captur;

Έχοντας πρακτικά διαστάσεις supermini αλλά μορφή SUV, τα εν λόγω μοντέλα ανήκουν σε μια πολλά υποσχόμενη υποκατηγορία, που συνεχώς κερδίζει κοινό. Δεν είναι τυχαίο, μάλιστα, ότι το Stonic βασίζεται στο πάτωμα του Rio, όπως ακριβώς και το Captur πατάει πάνω σε αυτό του Clio. Αμφότερα έρχονται να δώσουν μία νεανική αύρα στις μετακινήσεις μας, οπότε ας αρχίσουμε να ξετυλίγουμε το κουβάρι γύρω τους, ξεκινώντας από το σχεδιασμό.

Εδώ, κανένα εκ των δύο δεν δείχνει να υστερεί, παρότι ακολουθούν διαφορετικές προσεγγίσεις. Το μεν Captur δείχνει πιο chic, εντός και εκτός, βασισμένο σε μία μάλλον minimal αισθητική. Το Stonic, από την άλλη, κερδίζει σε δυναμισμό, διατηρώντας ωστόσο μία πιο συμβατική λογική. Την καλή αίσθηση που αναδύει το κάθε εσωτερικό ενισχύουν και τα χρησιμοποιούμενα υλικά, που σε κάθε περίπτωση είναι αξιοπρεπή για την κατηγορία και το εύρος τιμής των δύο οχημάτων.

Εντός μπορούμε να πούμε με ευκολία ότι το κάθε μοντέλο ακολουθεί τη δική του φιλοσοφία. Από άποψης αισθητικής ίσως το Renault υπερτερεί, χάνει όμως ελαφρά σε εργονομία, αφού το Kia προσφέρει περισσότερους φυσικούς διακόπτες, τόσο πάνω στο τιμόνι, όσο και στο ταμπλό. Το τελευταίο προσφέρει μάλιστα και πρακτικότερους χώρους για μικροαντικείμενα, με τον αντίλογο όπως του Captur να έρχεται με τη μορφή ενός τεράστιου, συρταρωτού ντουλαπιού, μπροστά από το συνοδηγό, συνολικής χωρητικότητας 11 λίτρων! Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας θα ικανοποιήσει τους επίδοξους αγοραστές.

Αναφορικά με τη θέση οδήγησης και τα δύο οχήματα προσφέρουν πλήρεις ρυθμίσεις και άνετα καθίσματα. Το Captur, όμως, προσφέρει μικρότερο χώρο για τα πόδια του οδηγού, λόγω της κεντρικής κονσόλας που προεξέχει. Αντιθέτως, σε ο,τι αφορά στους πίσω επιβάτες, εξασφαλίζει ελαφρά περισσότερους χώρους, καθώς και τη δυνατότητα διαμήκους μετακίνησης της πίσω σειράς θέσεων κατά 16 εκατοστά, γεγονός που δίνει μία ευελιξία στις μεταφορικές δυνατότητες του αυτοκινήτου. Όσο για τα διαμερίσματα των αποσκευών, αμφότερα είναι απόλυτα τετράγωνα και εκμεταλλεύσιμα, με αυτό του Stonic να προσφέρει ένα επίπεδο δάπεδο όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα και εκείνο του Captur να υπερτερεί ελαφρά σε διαστάσεις.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας στους κινητήρες, τα νούμερα ισχύος και ροπής μας δίνουν μία απόλυτη ισοψηφία. Στην πράξη και τα δύο οχήματα είναι αρκετά σβέλτα για τις καθημερινές μετακινήσεις, αν και το Captur δείχνει ένα κλικ πιο ζωηρό, σε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, σε χαμηλές ταχύτητες. Το cdi σύνολο της Renault εξασφαλίζει επίσης λιγότερο θόρυβο και κραδασμούς, καθώς επίσης εντυπωσιάζει με την οικονομία στην κατανάλωση, ειδικά αν επιλέξει κανείς το πρόγραμμα eco. Από την πλευρά του και ο CRDi της Kia δείχνει σύγχρονος και ευχάριστος στη λειτουργία του, με ελαφρά καλύτερο σε αίσθηση και ακρίβεια επιλογέα. Απλά δεν είναι τόσο ραφιναρισμένος όσο ο αντίπαλός του.

Η κατάσταση περιπλέκεται περισσότερο στο δρόμο. Ενώ το Captur είναι πιο άνετο, με αναρτήσεις που απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, την ίδια στιγμή δείχνει να έχει λιγότερο έλεγχο αυτών, όταν μιλάμε για μεγαλύτερες λακκούβες. Αντιθέτως, το Stonic είναι δεμένο σαν σύνολο και βγάζει ένα πιο σπορτίφ χαρακτήρα, που αρκετοί θα εκτιμήσουν. Αντίστοιχα και το τιμόνι του κόβει σαφώς περισσότερο, κάτι που το κάνει πιο ευέλικτο στους στενούς δρόμους της πόλης. Με μικρότερες κλίσεις στις στροφές και πιο διακριτική παρουσία του συστήματος ευστάθειας, το Stonic θυμίζει περισσότερο συμβατικό supermini παρά crossover.

Η κίνηση στον ανοικτό δρόμο γίνεται απροβλημάτιστα, αφού και οι δύο ανταγωνιστές εξασφαλίζουν άνεση και σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι υπάρχουν αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό. Το σύστημα διεύθυνσης του Stonic κερδίζει τις εντυπώσεις σε θέματα ακρίβειας και προσφερόμενης αίσθησης. Αντίστοιχα και το σύστημα πέδησης που διαθέτει, προσφέρει 4 δισκόφρενα (έναντι ταμπούρων για τον πίσω άξονα του Captur), παρότι στην πράξη δεν φαίνεται να υπάρχει διαφορά στις επιδόσεις φρεναρίσματος των δύο οχημάτων.

Στο δια ταύτα, τα δύο μοντέλα ανήκουν μεν στην ίδια κατηγορία αλλά προσεγγίζουν το θέμα από αρκετά διαφορετική σκοπιά. Θα λέγαμε ότι όσοι αναζητούν στιλ και άνεση θα πρέπει να στραφούν στο Renault, ενώ όσοι θέλουν κάτι πιο δυναμικό (σαν αίσθηση, όχι σαν επιδόσεις) και οικονομικότερο σε κόστος κτήσης, τότε το Kia τους κλείνει το μάτι και με το πλεονέκτημα του πιο φρέσκου μοντέλου. To συμπέρασμα μας είναι πως όποιο και από τα δύο μοντέλα επιλέξει κανείς δεν θα βγει σε καμία περίπτωση ριγμένος. Τουναντίον…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Kia Stonic 1.6 CRDi 110PS Renault Captur 1.5 dci 110PS
Κυβισμός 1.582 cc 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,2 x 84,5 mm 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 4.000 rpm 81 kW (110 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.500-2.750 rpm 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας,
υπερτροφοδότηση
Κοινή γραμμή τροφοδοσίας,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3 sec 11,4 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km 5,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,9 / 4,2 / 3,9 lt/100 km 4,1 / 3,9 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 725 km 803 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 109 g/km 101 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων  Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/ Ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact 5, 205/55 R17 Michelin Primacy 3, 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.140×1.760×1.520 mm 4.122×1.778×1.556 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.532/1.539 mm 1.531/1.516 mm
Μεταξόνιο 2.580 mm 2.606 mm
Χώρος αποσκευών 332-1.135 lt 377-1.235 lt
Απόβαρο 1.255 kg 1.280 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 17.660€

από 19.670€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!