ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Tucson 1.6 T-GDi AWD [test drive]

Όμορφο, δυναμικό και άρτια εξοπλισμένο, το “γρήγορο” Tucson έρχεται να δώσει το δικό του στίγμα στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV…

Θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι οι άνθρωποι της Hyundai, γενιά με τη γενιά, πραγματοποιούν μεγάλα βήματα στα SUV τους. Επαναφέροντας την ονομασία Tucson (με μία παύση της προηγούμενης, δεύτερης γενιάς, ως ix35) παρουσίασαν ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά οχήματα της κατηγορίας. Το ποιόν του συγκεκριμένου μοντέλου το είχαμε αναλύσει και παλαιότερα, στην πρώτη μας δοκιμή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης των 1.7 λίτρων. Εδώ όμως η αυξημένη ισχύς εναρμονίζεται με τη δυναμική, εξωτερική του εμφάνιση. Η πληθωρική μάσκα, τα λεπτά, σπορτίφ φωτιστικά σώματα και οι μοντέρνες γραμμές του αμαξώματος συνεργάζονται αρμονικά για να χαρίσουν ένα σύγχρονο αισθητικά αποτέλεσμα, με φινέτσα και δυναμισμό.

Αντίστοιχα καλές εντυπώσεις αφήνει και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο χαρακτηρίζεται από τον όμορφο σχεδιασμό και τα προσεγμένα χρησιμοποιούμενα υλικά. Το Tucson τα καταφέρνει μια χαρά σε όλους τους επιμέρους τομείς, αφού προσφέρει καλή εργονομία, μία άνετη, πλήρως προσαρμοζόμενη θέση οδήγησης με καλή περιμετρική ορατότητα, ικανοποιητικούς χώρους για μικροαντικείμενα, καθώς και ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού. Ενδεικτικά αναφέρουμε το σύστημα αυτόνομης έκτακτης πέδησης (AEB), τον έλεγχο τυφλής γωνίας (BSD), το σύστημα υποβοήθησης παραμονής στη λωρίδα (LKAS), το Active Hood, σύστημα προστασίας πεζών, καθώς επίσης το σύστημα πλοήγησης, την κάμερα οπισθοπορείας και άλλες ηλεκτρονικές ευκολίες που θα εκτιμήσει δεόντως ο οδηγός.

Σε ο,τι αφορά στις μεταφορικές του δυνατότητες, μπορεί να μετακινήσει με άνεση έως και 5 ενήλικες, προσφέροντας ένα ευρύχωρο εσωτερικό, με ικανοποιητικό πλάτος και αρκετούς χώρους για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Αντίστοιχα, το διαμέρισμα των αποσκευών έχει χωρητικότητα 488 λίτρων, καλό σχήμα και ένα μεγάλο άνοιγμα, που θα διευκολύνει στην φόρτωση και εκφόρτωση ακόμα και μεγάλων σε όγκο αντικειμένων.

Εκείνο που τονίζει, ίσως, περισσότερο το σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι ο κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται. Η έκδοση της δοκιμής κρύβει κάτω από το καπό ένα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1.6 λίτρων, με 177 ίππους ισχύος και 265 Nm ροπής. Μπορεί πολύ χαμηλά να παρουσιάζει μία υστέρηση, όταν όμως οι στροφές ξεπεράσουν τις 1.600-1.800 αλλάζει πρόσωπο. Από εκεί και μέχρι και μέχρι η βελόνα να μπει στην κόκκινη περιοχή του κόφτη, προσφέρει γραμμικά αρκετή δύναμη για να καλύψει και με το παραπάνω τις όποιες ανάγκες προκύπτουν στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Η λειτουργία του κινητήρα είναι αρκετά πολιτισμένη, με ανεπαίσθητους κραδασμούς και λογικά επίπεδα θορύβου. Συνεργάζεται, δε, αρμονικά με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, το οποίο μάλιστα εξασφαλίζει και καλή αίσθηση στον επιλογέα του. Για την ισχύ που προσφέρει -και με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα τετρακίνητο μοντέλο- η μέση κατανάλωση των 9,5 λίτρων/ 100 χλμ. μπορεί να θεωρηθεί ως μία καλή τιμή.

photos: prtitaris

Στο δρόμο, το Tucson είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις ανάγκες τόσο του συντηρητικού, όσο και του πιο θερμόαιμου οδηγού (το τελευταίο, στο μέτρο του δυνατού). Πέρα από τη δυνατότητα επιλογής οδηγικών modes, δίνει τη δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού (μέχρι τα 40 χλμ./ώρα, ενώ υπάρχει και σύστημα υποβοήθησης κατάβασης), χαρίζοντας έτσι ένα κλικ καλύτερες επιδόσεις εκτός δρόμου. Το στοιχείο του, ωστόσο, είναι επάνω στην άσφαλτο, αφού όλο το setup, τα ελαστικά αλλά και η σχετικά μικρή απόσταση από το έδαφος, των 172 χλστ. δίνουν ξεκάθαρα το στίγμα.

Οι αναρτήσεις του προσφέρουν μία αξιοπρεπέστατη ποιότητα κύλισης, ενώ παράλληλα δεν το παρακάνουν με τις κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι, από την άλλη, δείχνει σβέλτο και με ικανοποιητική για SUV πληροφόρηση. Η ευστάθεια είναι χαρακτηριστική, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ ο οδηγός δεν νιώθει άβολα αν πατήσει λίγο περισσότερο το γκάζι σε δρόμο με στροφές. Το σύστημα πέδησης δεν δείχνει σημάδια κόπωσης. Όσο για την τετρακίνηση, ακολουθεί την κλασική συνταγή, όπου υπό φυσιολογικές συνθήκες μεταδίδεται η ροπή μόνο στον μπροστινό άξονα και, όταν ζητηθεί, ένα μέρος της πηγαίνει και πίσω.

Εν κατακλείδι, το νέο Tucson, στη συγκεκριμένη έκδοση, είναι ένα ευχάριστο οδηγικά, άνετο και ολοκληρωμένο τεχνολογικά όχημα. Χωρίς να είναι απαραίτητα το κορυφαίο της κατηγορίας -όπου ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα σκληρός- καταφέρνει να μην υστερεί πουθενά και να βρίσκεται σχεδόν σε κάθε τομέα πάνω από το μέσο όρο. Συνοδεύεται επίσης και από 5 έτη εγγύησης και δωρεάν οδικής βοήθειας. Το μόνο μεμπτό έχει να κάνει με την τιμή του, καθώς τα σχεδόν 30.000 ευρώ είναι πολλά για την Ελληνική αγορά, παρότι τα αξίζει και με το παραπάνω.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Tucson 1.6T-GDi (177 PS) – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.591 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά/κατά τον εγκάρσιο άξονα
Ισχύς 130 kW (177 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 265 Nm (27,0 kgm) / 1.500-4.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5 sec
Τελική ταχύτητα 202 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 10,0 / 7,6 / 6,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 62 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 659 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 177 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus Prime 2, 225/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.475 x 1.850 x 1.620 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.604/1.615 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 488-1.478 lt
Απόβαρο 1.580 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 28.290€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!