NEA

Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ για πρόστιμα, μεταχειρισμένα εισαγωγής, «γουρούνες» και διάφορα άλλα;

Κατατέθηκε χτες το βράδυ στη Βουλή το νομοσχέδιο για το νέο ΚΟΚ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας), ο οποίος προβλέπει πιο αυστηρές ποινές με την εισαγωγή εισοδηματικών κριτηρίων για τα πρόστιμα.

Έτσι λοιπόν προβλέπεται μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, αλλά μέχρι και τριπλάσια προσαύξησή τους με βάση κριτήρια που έχουν σχέση με το εισόδημα. Ακόμα πιο αυστηρά θα είναι τα πρόστιμα για τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους, για τη χρήση κινητού, για τη στάθμευση σε ράμπες ή η παρεμπόδιση διάβασης ατόμων με αναπηρία, καθώς και για τη χρήση της ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης Αυτοκινητοδρόμου).   

Γενικά οι παραβάσεις θα διαχωρίζονται στις κατηγορίες της χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας και τα πρόστιμα θα διαμορφώνονται ανάλογα με αυτή τη διαβάθμιση, ενώ προβλέπονται και δύο πρόσθετες κατηγορίες. Αυτές της πολύ υψηλής συχνότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς, για τις οποίες δεν προβλέπονται πρόστιμα αλλά αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.

Από την παραπάνω κατηγορία θα εξαιρούνται οι σοβαρές παραβάσεις, όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, οι διατάξεις για τον τρόπο προσπέρασης οχημάτων κ.λπ.

Παράλληλα προβλέπονται αλλαγές για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγονται στη χώρα μας, προκειμένου να μειωθούν τα παράνομα κυκλώματα, ενώ θα δημιουργηθεί και Ψηφιακό Μητρώο Οδικών Μεταφορών, στο οποίο θα καταγράφονται ψηφιακά ανά επιχείρηση τα οχήματα, οι οδηγοί, οι σχέσεις εργασίας κ.λπ.

Επίσης σε ότι αφορά την Uber το νομοσχέδιο προσαρμόστηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, δηλαδή ότι οι υπηρεσίες της συνιστούν μεταφορικό έργο, ενώ επιχειρεί να ρυθμίσει συνολικά τη λειτουργία των εταιρειών διαδικτυακής μεσολάβησης για τη μίσθωση ταξί. Έτσι και με βάση τα νέα δεδομένα οι εταιρείες αυτού του τύπου (Mytaxi, Taxiplon, Uber κ.λπ.) καλούνται πλέον να αποκτήσουν ειδική άδεια και να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπό τους στην Ελλάδα

Επίσης με τον νέο ΚΟΚ κάθε πινακίδα κυκλοφορίας οχήματος που θα αφαιρείται θα καταχωρείται στο αρχείο, στο οποίο θα τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του υπουργείου Μεταφορών, ενώ για τα οχήματα που είναι σε ακινησία, μετά την πάροδο 2 ετών η αρμόδια ΔΟΥ θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας τους. Το ίδιο θα κάνει και η Ελληνική Αστυνομία σε περιπτώσεις αφαίρεσης των πινακίδων οχήματος, ενώ οι υπηρεσίες θα χορηγούν βεβαίωση καταστροφής των πινακίδων κυκλοφορίας, κατόπιν αίτησης του ιδιοκτήτη-κατόχου του οχήματος.

Για τις «γουρούνες» ο νέος ΚΟΚ με το άρθρο 31 του, δεν επιτρέπει στις τετράτροχες μοτοσικλέτες με κινητήρες έως 125 κ.εκ. να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς, ωστόσο επιτρέπει να τις διασχίζουν κάθετα. Επίσης το άρθρο 31 ξεκαθαρίζει πως αν εκμισθωθεί «γουρούνα» σε πρόσωπο που δεν έχει απαιτούμενη άδεια οδήγησης, επιβάλλεται στον εκμισθωτή, στον μισθωτή και στον οδηγό, αν ο τελευταίος επίσης δεν έχει άδεια οδήγησης, πρόστιμο 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και κατάσχεση της «γουρούνας».

Πηγή: Τα Νέα

Ετικέτες

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close