Προεπισκόπηση GP Αυστραλίας: Το πρωτάθλημα αρχίζει…

Η πολύ-αναμενόμενη χρονιά του 2018 ξεκινάει στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Στην πίστα που έχει φιλοξενήσει από το 1996 τις περισσότερες ενάρξεις σεζόν, θα έχουμε την πρώτη πιο ξεκάθαρη εικόνα για την ισορροπία δυνάμεων μεταξύ των ομάδων του grid.

Οι χειμερινές δοκιμές άφησαν την εντύπωση ότι η Mercedes προηγείται σαφώς των υπολοίπων, ιδιαίτερα με τις πιο σκληρές γόμες της Pirelli. Η ψαλίδα ανάμεσα σε Ferrari και Red Bull φαίνεται πώς έχει κλείσει ελαφρώς, με τους υπόλοιπους να ακολουθούν σε απόσταση. Άλλο μεγάλο ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι η συμπεριφορά και κυρίως η φθορά που θα παρουσιάσουν οι νέες γόμες της Pirelli ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και η χρήση, για πρώτη φορά στην ιστορία, τριών ζωνών DRS. Προσδεθείτε, λοιπόν, για τον πρώτο αγώνα μιας (ελπίζουμε) συναρπαστικής σεζόν!

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Το 5,303 χιλιομέτρων σιρκουί του Άλμπερτ Παρκ αποτελείται από δημόσιους δρόμους περιμετρικά της ομώνυμης λίμνης. Αντικατέστησε την περίφημη πίστα της Αδελαΐδας το 1996 ως τόπος διεξαγωγής του Αυστραλιανού Grand Prix φιλοξενώντας το έκτοτε ανελλιπώς. Οι στροφές είναι στην πλειοψηφία τους μέσης προς χαμηλής ταχύτητας με εξαίρεση το θεαματικό σύμπλεγμα των 11-12. Οι αρκετά μεγάλες ευθείες, όμως, επιτρέπουν στα μονοθέσια να διατηρούν μέση ταχύτητα αρκετά υψηλότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα σιρκουί πόλης.

Οι τρεις ζώνες DRS θα βρίσκονται στις δύο πρώτες μεγάλες ευθείες της πίστας και στην πίσω ευθεία ανάμεσα στις στροφές 12 και 13. Η μέγιστη τελική αναμένεται φέτος άνω των 330χλμ/ώρα στην κεντρική ευθεία, ενώ η τεχνική πρώτη στροφή παραμένει πάντα επίφοβη για επαφές στην εκκίνηση. Η πίστα αποτελεί μία από τις αγαπημένες του Lewis Hamilton με τον Βρετανό να έχει κατακτήσει όλες τις pole positions από το 2014. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 58 γύρους.

Ελαστικά

Οι γόμες που φέρνει η Pirelli στην Αυστραλία είναι οι ίδιες με πέρσι (Ultrasoft, Supersoft, Soft) με τη διαφορά ότι όλες είναι κατά τι μαλακότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2017. Η προσφερόμενη πρόσφυση από το οδόστρωμα, ιδίως κατά τις πρώτες μέρες, είναι αρκετά χαμηλή με αποτέλεσμα να ευνοούνται οι μαλακότερες γόμες του φάσματος. Σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα η Supersoft γόμα προβάλλει ως η πιθανότερη επιλογή για κύριο ελαστικό αγώνα, κάτι που θα ευνοήσει λογικά τις Ferrari και Red Bull έναντι της Mercedes. Πιθανότερη στρατηγική λόγω του αναμενόμενου graining αλλά και του σχετικά μικρού pit lane της πίστας φαντάζουν τα 2 pit-stops. Οι επιλογές των ομάδων είναι πάνω κάτω παρόμοιες, με τη Ferrari, όμως, να φέρνει τα λιγότερα σετ (7) από τα Ultrasoft.

Τεχνική σύνοψη

Mercedes: Η περσινή πρωταθλήτρια ξεκινά το πρωτάθλημα ως φαβορί και στη Μελβούρνη θα έχουμε μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να δούμε κατά πόσον η εικόνα των χειμερινών δοκιμών ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Αυτό το λέμε διότι η W08 μπορεί να πήρε την pole το 2017 με τον Hamilton, αλλά στον αγώνα έχασε καθαρά από την SF70H. Το κατά πόσον η φετινή W09 έχει απεμπολήσει τα όποια προβλήματα αντιμετώπιζε η προκάτοχός της σε τέτοιου είδος διαδρομές θα φανεί στον αγώνα της Κυριακής. Και μάλιστα θα φανεί από την επίδοση του Bottas καθώς ο Hamilton πάντα στο Albert Park διαπρέπει, κυρίως στα δοκιμαστικά.

Ferrari: Η περσινή νικήτρια του αγώνα θέλει να κάνει αντίστοιχο ξεκίνημα με το 2017, ωστόσο τα πράγματα δεν φαίνονται το ίδιο ευνοϊκά για εκείνην. Φυσικά, πέρσι ο Vettel δεν ήταν και φαβορί ακριβώς, ωστόσο η εξέλιξη του αγώνα μας είχε αποκαλύψει έναν πανίσχυρο συνδυασμό. Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένουμε να δούμε το κατά πόσον η αύξηση του μεταξονίου έχει βοηθήσει την SF71H και αν αυτό την έχει κάνει να χάσει μέρος της δύναμής της στα σιρκουί πόλης. Τα Supersoft αναμένεται να την ευνοήσουν στον αγώνα.

Red Bull: Η RB13 δεν είχε αποδειχθεί… γρουσούζικη τελικά για τους αντιπάλους της, αλλά η διάδοχός RB14 φαίνεται πώς θα φέρει τους Ricciardo-Verstappen πιο κοντά στις δύο κορυφαίες ομάδες. Το σασί της δεν έχει μάλλον να ζηλέψει κάτι από εκείνα των Mercedes και Ferrari αλλά ο κινητήρας της Renault, παραμένει το μεγαλύτερο ερωτηματικό για την Αυστριακή ομάδα. Εάν τουλάχιστον έχει εξασφαλιστεί η αξιοπιστία, θα μπορούσε η Μελβούρνη να σημάνει την αρχή της επανόδου των Ταύρων στην κορυφή. Όπως και η Ferrari θα ευνοηθεί λογικά από τα Supersoft.

Από τις υπόλοιπες ομάδες το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν η εργοστασιακή ομάδα της Renault, η οποία δουλεύει μεθοδικά και επιπλέον διαθέτει ένα εκρηκτικό οδηγικό δίδυμο, αλλά και η McLaren στην οποίαν όλοι πέρσι ορκίζονταν (του Alonso πρωτοστατούντος) ότι το μόνο που τους εμπόδιζε από τη διεκδίκηση νικών ήταν ο κινητήρας της Honda. Η οποία Honda ήδη αισθάνεται πιο άνετα στην Toro Rosso και θα έχει στη διάθεσή της μία σεζόν μικρής εξωτερικής πίεσης ώστε να αναβαθμίσει την PU της, στοχεύοντας σύντομα στο να προμηθεύσει την Red Bull. Επίσης θα φανεί και το κατά πόσον η Force India θα συνεχίσει τις περσινές εκπληκτικές εμφανίσεις αλλά και η πραγματική ισχύς του μεγάλου αγνώστου Χ των χειμερινών δοκιμών που ακούει στο όνομα Williams. Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός της FW41, όπως και της Sauber C37, είναι οι πιο extreme, τουλάχιστον οπτικά και μένει να αποδειχτεί αν αυτό θα μεταφραστεί και σε κερδισμένα δέκατα του δευτερολέπτου. Τέλος, η Haas VF18, που άφησε καλές εντυπώσεις στη Βαρκελώνη στοχεύει σε μια θέση στη δεκάδα.

Ιστορικό σημείωμα

Ο πρώτος αγώνας που διεξήχθη στην Αυστραλία και προσμετρούσε στο πρωτάθλημα της F1 ήταν εκείνος του 1985, με τον Keke Rosberg και τη Williams να επικρατούν στο άγριας ομορφιάς σιρκουί πόλης της Αδελαΐδας. Όλοι οι αγώνες, ανεξαιρέτως, που έλαβαν χώρα εκεί ήταν επεισοδιακοί: Το 1986 είχαμε ένα από τα συγκλονιστικότερα φινάλε σεζόν με τον Prost να κατακτά τη νίκη και τον δεύτερο του τίτλο. Το 1989 ο Boutsen «επέπλευσε» στο χάος, το 1993 ο Senna πέτυχε εκεί την τελευταία του νίκη και το 1994 είχαμε τη διάσημη σύγκρουση ανάμεσα σε Hill και Schumacher.

Αλλά και από το 1996 που διεξάγεται στο Albert Park, δεν έχουν λείψει οι συγκινήσεις, όπως το εκπληκτικό ντεμπούτο του Jacques Villeneuve στον παρθενικό αγώνα, την πρώτη νίκη του Eddie Irvine το 1999 αλλά και τις μεγάλες νίκες του Button το 2010 και το 2012. Πολυνίκες του θεσμού είναι ο Michael Schumacher και η McLaren με 4 και 11 επιτυχίες αντίστοιχα. Από τους οδηγούς στο φετινό grid οι Hamilton, Raikkonen, Vettel έχουν από δύο νίκες ενώ μία έχει ο Alonso.

Ετικέτες

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close